مراقب کلیکهایتان باشید!
تحقیقات نشان میدهند شرکتهای تجاری با تنها یک کلیک میتوانند فعالیتهای کاربران را در فضای مجازی ردگیری کنند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی ، شرکتهای تجاری برای شناسایی مشتریان و کاربران اینترنت، بررسی عادات و سلایق آنها و در نهایت دسترسی موثر به دادههای خصوصی آنها تنها به یکی از لایکهای آنها در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک نیاز دارند.
به گفته این محققان تمامی فعالیتهای هر کاربر در فضای مجازی به طور دقیق ثبت و ضبط میشود. این فعالیتها عبارتند از: آدرس تمامی وب سایتهای مورد بازدید، تمامی خریدها، موسیقیهایی که به آنها گوش کردهاید، پیامهایی که ارسال نموده اید، مطالبی که در شبکههای اجتماعی مطالعه کردهاید و صفحاتی که در شبکههای مذکور تعقیب نموده اید.
تاریخچه فعالیتهای دیجیتال کاربران گنجینهای برای شرکتهای تجاری است که آنها را قادر میسازد نه تنها از اولویتها و سلائق افراد مطلع شوند، بلکه جهان بینی و گرایشهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی افراد را آشکار میسازد. در نهایت از این طریق میتوان پی برد هر فرد دقیقا از چه ویژگیهای شخصیتی، روانی، مذهبی و ... برخوردار است.
شرکتهای تجاری از این اطلاعات ارزشمند برای ردگیری آنی کاربران و تاثیرگذاری بر رفتار کاربران اینترنت نهایت استفاده را به عمل میآورند. آنها از ویژگیهای روانشناختی افراد برای اقناع آنان به منظور خرید یک کالا یا استفاده از خدمات خاصی بهره میگیرند تا از این طریق درآمدهای جدیدی کسب کنند.
استفاده از اینترنت برای ردگیری کاربران پدیده تازهای نیست، اما شناسایی و تعقیب آنها بر مبنای ویژگیهای روانشناختی و تلاش برای شناسایی نیازها و اولویت هایشان به شکلی عمیق و کاربردی روندی تازه در دنیای امروز است.
به گفته این محققان تمامی فعالیتهای هر کاربر در فضای مجازی به طور دقیق ثبت و ضبط میشود. این فعالیتها عبارتند از: آدرس تمامی وب سایتهای مورد بازدید، تمامی خریدها، موسیقیهایی که به آنها گوش کردهاید، پیامهایی که ارسال نموده اید، مطالبی که در شبکههای اجتماعی مطالعه کردهاید و صفحاتی که در شبکههای مذکور تعقیب نموده اید.
تاریخچه فعالیتهای دیجیتال کاربران گنجینهای برای شرکتهای تجاری است که آنها را قادر میسازد نه تنها از اولویتها و سلائق افراد مطلع شوند، بلکه جهان بینی و گرایشهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی افراد را آشکار میسازد. در نهایت از این طریق میتوان پی برد هر فرد دقیقا از چه ویژگیهای شخصیتی، روانی، مذهبی و ... برخوردار است.
شرکتهای تجاری از این اطلاعات ارزشمند برای ردگیری آنی کاربران و تاثیرگذاری بر رفتار کاربران اینترنت نهایت استفاده را به عمل میآورند. آنها از ویژگیهای روانشناختی افراد برای اقناع آنان به منظور خرید یک کالا یا استفاده از خدمات خاصی بهره میگیرند تا از این طریق درآمدهای جدیدی کسب کنند.
استفاده از اینترنت برای ردگیری کاربران پدیده تازهای نیست، اما شناسایی و تعقیب آنها بر مبنای ویژگیهای روانشناختی و تلاش برای شناسایی نیازها و اولویت هایشان به شکلی عمیق و کاربردی روندی تازه در دنیای امروز است.
منبع:مهر
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *