سهولت در کار مردم، هدف راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است

9:32 - 23 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۷۵۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با هدف کاهش مراجعه مکرر مردم به دستگاه قضایی و سهولت در کار آنان، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد ، محمدرضا حبیبی در آیین افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان میبد، اظهار کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا افراد فقط در زمان رسیدگی به پرونده در دادگستری حضور یابند و مابقی امور از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قابل پیگیری باشد.

وی افزود: اکنون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی موارد مختلفی را پوشش می‌دهند که از آن جمله می‌توان به شکایات مرتبط با چک، استرداد ثمن معامله، استرداد مال منقول، مطالبه نفقه، ثبت واقعه ازدواج، مطالبات اجرت المثل ایام زوجیت، صدور حکم طلاق به درخواست زوج، استرداد جهیزیه، تقسیط مهریه، اعسار از پرداخت مهریه، مطالبه مهریه، پرداخت حق الوکاله، مطالبه خسارت و تجویز ازدواج مجدد اشاره کرد.

این مقام قضایی تصریح کرد: بی‌تردید اجرای این طرح، گامی مهم در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه قضائی به شمار می‌آید که کاهش مراجعات مردم به مراجع قضائی را در پی داشته و علاوه بر تسهیل امور مردم امکان طرح دعوا بدون مراجعه به محاکم یا دادسرا‌ها فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به اجرایی شدن ارسال ابلاغ الکترونیک در استان یزد، گفت: با اجرایی شدن ارسال ابلاغ الکترونیک دیگر از ارسال احضار نامه‌های فیزیکی جلوگیری می‌شود و بسیاری از خدمات قضایی در یک بستر امن الکترونیک ارائه می‌گردد.

گفتنی است مقرر است ضمن افزایش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در مرکز استان، در همه حوزه‌های قضایی استان نیز دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *