نخست وزیر مورد نظر در دسترس نمیباشد!/ نفس؛ انسداد راه تنفس لیبرالها/ از سالروز شهادت پدر موشکی ایران تا نخستین سالگرد شهادت راوی مقاومت
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانهها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر میکنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایتها و خبرگزاریها و حتی کانالهای تلگرامی مختلف جمعآوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبرها و آیتمها با ذکر منبع منتشر میشوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.
نخست وزیر مورد نظر در دسترس نمیباشد!
عباسعلی کدخدایی عضو شورای نگهبان: بنا به گزارش خبرگزاری های خارجی، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در دیدار با سفیران کشورها در بیروت از سعد حریری به عنوان نخست وزیر ربوده شده یاد کرد. وی همچنین تاکید کرد که آقای حریری در مقام نخست وزیر لبنان «مصونیت سیاسی و قضایی» دارد. آقای عون در بخش دیگری از سخنانش گفت که عربستان باید توضیح دهد که چرا از بازگشت سعد حریری به لبنان جلوگیری میکند.
21 آبان؛ سالروز شهادت پدر موشکی ایران/ انسانهای ضعیف به اندازه امکاناتشان کار می کنند
امروز 21 آبان سالروز شهادت پدر موشکی ایران است به همین مناسبت محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام کانال شخصی تلگرامش را با سخنی از این شهید والا مقام بروزرسانی کرد: فقط انسانهای ضعیف به اندازه امکاناتشان کار می کنند؛ شهید حسن طهرانی مقدم.
نفس؛ انسداد راه تنفس لیبرالها
محمد عبدالهی فعال رسانه ای: در بحبوحه تروریست خوانده شدن ملت ایران توسط ترامپ، نرگس آبیار او را به چالش تماشای آخرین اثر خویش «نفس» فراخواند. مخاطب در مواجهه اولیه با این خبر چالش برانگیز و از کنار هم قرار دادن آن با ضدتبلیغات داخلی اخیر رسانه ای علیه این فیلم، در پاردوکسی بین ارزشی بودن یا ضد ارزشی بودن این فیلم گرفتار می شود که تنها راه گریز از این محال نما، صرفا تماشای بی واسطه «نفس» است. کاندیداتوری «نفس» و معرفی آن بعنوان تنها نماینده راه یافته در جشنواره اسکار، دودستگی و شکافی عمیق بین مافیای لیبرال مستقر در حوزه سینمایی کشور ایجاد کرده است. اما در واقع، نفس زیرکانه لباس اسکار پوشیده ولی عملا در فاز نتیجه گیری مقابل اسکار و اهداف بنیادینش قد علم کرده است. ساختار عجیب نفس به گونه ای طراحی شده که از ابتدا تا یک قدم مانده به انتهای فیلم تماشاچی را محو جلوه های هنری و بصری و جشنواره پسند می کند و پس از آنکه او را خوب در قاب های روشنفکرپسند غرق می کند به یکباره پیام انقلابی خویش را تزریق می کند و به ناگاه در سکانس پایانی ضربه انقلابی مهیب خویش را بر ذهن مخاطب وارد می سازد، و تماشاچی تازه تلنگر خورده، به این باور می رسد که غرب متخاصم با نظام اسلامی، آنقدر پتانسیل ترور دارد که بتواند این همه قاب زیبای هنری و بصری کودکانه و عاشقانه را در یک لحظه یکجا در هم بشکند و ویران سازد. هر تماشاگر فهیم از علاقمندان منصف حوزه سینما، علیرغم فضای مسمومی که لیبرال های هر دو جناح در تخریب «نفس»، اثر درخشان نرگس آبیار به راه انداخته اند، پس از تماشای این فیلم، بر خلاف پروپاگاندای داخلی، آن راشاعرانه ای انقلابی می یابد که آینه ای تمام نما از قشر مستضعفین بعنوان صاحبان واقعی انقلاب اسلامی و سیر مشقت هایی که از قبل تا بعد از انقلاب متحمل شدند پیش چشمان بیننده می گشاید. آبیار، در شطرنج پر رمز و راز «نفس»، آمریکا و مال پرستان عاشق آمریکا از هر دو جناح را در لوای تعلیقی هنرمندانه و مرگبار، خانه به خانه و مستدل، به ثبوت تروریسم بودن غرب کشانده و در آخرین خانه و صحنه از فیلم با دریدن پرده های تعلیق هنری، مدعیان درون تهی حامی حقوق بشر و غرب زدگان غرب پرست را در سینما، کیش و مات می کند. آبیار در فیلم «نفس» با ریتمی شاعرانه و هنری و به زیباترین شکل ممکن، خانواده ای از میلیون ها خانواده مستضعف ایرانی در دوران ستم شاهی را گلچین کرده و به تصویر کشانده که محروم از حداقل های زندگی در دوران طاغوت و رنج و مشقت های فراوان، با امید به آینده، شب و صبح را بهم می رسانند، خانواده ای که در حوادث منجر به انقلاب اسلامی حضوری موثر و محسوس در بزنگاه ها داشته اند، پدرخانواده که در دفاع مقدس، از رزمندگان داوطلب است، و قاب های متعدد از روایت معصومیت دختربچه ای روستایی که تا یک سکانس مانده به آخر فیلم ، به هنرمندانه ترین شکل ممکن ، رویاهای زیبایش از ازدواج گرفته تا پیشرفت تحصیلی را شعرگونه تقدیم چشمان بیننده کرده و تماشاچی را عاشق کودکانه های او کرده است و پایان این تعلیق های شیرین در سکانس نهایی و با صدای غافلیرانه آژیر خطر حمله هوایی رقم می خورد و خواب شیرین تماشاگر بر ابرهای شاعرانه کودک قهرمان فیلم را به یکباره در هم می درد، پلان های به شدت هنری آخر فیلم از تاب بازی دختر بچه معصوم ایرانی بر روی تاب، و قاب های رویاپردازی های او در حین تاب بازی تماشاگر را محو قاب های تصویری نابی کرده است که آبیار نقاشی کرده و در یک لحظه صدای آژیر خطر بمباران هوایی، تمام فضای بکر حسی را تحت الشعاع قرار می دهد، صدای بمباران کافیست تا مخاطب را در اوج هنر به درک ملموس این حقیقت سوق دهد که غرب و در راس آنها آمریکا چقدر شیک و اتوکشیده، و به همین سادگی، کودک می کشند. به این درک که غرب به ایرانی قربانی تروریسم بین المللی غرب نمی تواند به این سادگی برچسب تروریست بزند.
نخستين سالگرد شهادت راوی مقاومت
حسن شمشادی فعال رسانه ای از نخستين سالگرد شهادت راوی مقاومت، خبرنگار بسیجی مدافع حرم شهید محسن خزايی خبر داد و زمان برگزاری مراسم این شهید را دوشنبه ۲۲ آبان ساعت 8:30 در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان عنوان کرد.
ابعاد پنهان آنچه اسرائیل و امریکا برای محمد بن سلمان نوشتهاند
مهدی محمدی: ابعاد پنهان آنچه اسرائیل و امریکا برای محمد بن سلمان نوشته اند و نامش «راهبرد منطقه ای مهار ایران» است تازه در گوشه و کنار منابع غربی و عربی در حال آشکار شدن است. مثلا درباره لبنان ظاهرا برنامه این است و شاید هم این بود که امریکا، کشورهای اروپایی، اعراب منطقه و برخی دیگر از کشورهای جهان به یکباره اعلام کنند کلیه روابط خود را با دولت لبنان قطع می کنند تا زمانی که وزرای حزب الله به طور کامل از دولت اخراج شوند و بازگشت آنها هم مشروط به خلع سلاح حزب الله شود. راز ربودن سعد حریری و وادار کردن او به استعفا هم همین بوده است چراکه وقتی بنا باشد چنین اتفاقی بیفتد طبیعی است که کسی مانند حریری نمیتواند و نباید رییس دولت لبنان باشد. تصور طراحان این بازی این است که نتیجه اجرای این سناریو، ایجاد درگیری داخلی در لبنان، اختلاف حاد میان حزب الله و دیگر گروههای لبنانی و در نتیجه ایجاد فشار داخلی بیسابقه بر حزبالله خواهد بود که با تحریمهای بینالمللی تشدید هم میشود. ظاهرا البته هوشمندی حزبالله و حماقت سعودی داستان را به جهت دیگری برده ولی همین مقدار نشان میدهد طراحیهای خطرناکی برای منطقه صورت گرفته است. جزئیات مربوط به بخش های دیگر پروژه البته بسیار مفصل تر است.