ایجاد رقابت در جهت حمایت از مشتری مداری/ انحصار در کمین تولیدکنندگان
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، فرید موسوی در اجلاس سراسری مدیریت مشتری مداری اظهار کرد: نگذاشتهایم که بخش خصوصی در کشورمان توانمند شود.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: یکی از دلایل ناکارآمدی الگوهای سازمانهای دولتی و نظامهای اداری وجود بخشهای مختلف در دولت هستند.
موسوی تصریح کرد: تا وقتی اقتصاد کشور دولتی است نمیتوانیم از مشتریمداری صحبت کنیم.
وی با بیان اینکه 5 تا 6 وزارتخانه کشورمان قانون ندارند، تصریح کرد: وزیر در این وزارتخانهها براساس برداشت خود برنامه ارائه میدهد، نمایندگان مجلس براساس برداشت خود برنامهها را بررسی میکنند و دستگاههای نظارتی نیز براساس برداشت خود نظارت میکنند و در این میان مشتریمداری در مغفول مانده است.
موسوی با تاکید بر اینکه در کشورمان تنها با کمبود قانون مواجه نیستیم، بلکه با تورم قانون نیز داریم، گفت: تغییر مدلهای اقتصادی حاکم در کشورمان برای رسیدن به مشتریمداری مورد نیاز است.
همچنین در این همایش ابوذر ندیمی مشاور عالی معاون رئیس جمهور اظهار کرد: برای حمایت از مشتری مداری در کشور باید رقابت ایجاد و کیفیت کالاها را بالا برد.
مشاور عالی معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شرایط حاکم بر کشورمان موجب شده که تولید کنندگان کالا با انحصار خودخواسته یا ناخواسته مواجه باشند.
وی گفت: دولت وقتی خودش در اقتصاد باشد نمیتوان مشتریمداری ایجاد کرد، زیرا خود دستگاه تولید کننده دولتی است.