نیمی از مدارس افتتاح شده مهر امسال خیرساز بودند
به گزارش گروه جامعه ،علی شیرزاده با تاکید بر اهمیت مشارکت خیرین در مدرسه سازی؛ از ایجاد الگوهای موفق در این حوزه خبر داد و گفت: وجود دو دهه تجربه باعث شده همکاری و مشارکت خیرین و سازمان در بهترین شرایط خود قرار بگیرد.
مدیرکل مشارکت های مردمی و نهادهای سازمان نوسازی، توسعه و تهجیز مدارس کشور ادامه داد: به طور مثال بانک آینده اعلام کرد که آمادگی مشارکت در 10 پروژه آموزشی را دارد و با همکاری و نظارت سازمان و شناسایی و معرفی نقاط محروم در کوتاه ترین زمان ممکن توانست از صفر تا صد پروژه ها را در جایی که به آن نیاز داریم انجام دهد و در مهرماه دانش آموزان مناطق محروم را راهی 8 مدرسه جدید با همه امکانات کند.
شیرزاده گفت: همکاری و هماهنگی خیرین و سازمان با همدیگر باعث می شود بودجه ها در مناطقی که ضروری تر است هزینه شده و با نظارت سازمان تمام استانداردهایی که حتی ممکن است در بخش دولتی به دلیل کمبود اعتبارات نتوانیم به صورت ایده آل به آن برسیم؛ در این پروژه ها محقق شود.
به گفته وی در این مدارس افتتاح شده سالن اجتماعات، آزمایشگاه و تمامی امکانات مورد نیاز دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل مشارکت های مردمی و نهادهای سازمان نوسازی، توسعه و تهجیز مدارس کشور تاکید کرد: تک تک شهروندان باید خود را در برابر تامین فضاهای آموزشی مسوول بدانند و اگر خیری بخواهد کاری خداپسندانه انجام دهد، به جرات می توان گفت ضروری ترین نیاز امروز ما ساخت مدارس است و به همین دلیل ما از همه افراد و نهادها برای مشارکت در ساخت مدارس دعوت می کنیم و با تمام توان در کنار آنها خواهیم بود چراکه نیاز به فضای آموزشی امروز در راس کمبودهای آموزشی کشور است.
شیرزاده با اشاره به اینکه با افتتاح 8 مدرسه ساخت بانک آینده نزدیک به 5000 متر به فضای آموزشی مناطق محروم اضافه شد، تاکید کرد: با ساخت هر مدرسه آینده کشور را می سازیم و از این جهت اصلی ترین نقطه سرمایه گذاری برای آینده کشور را توسعه فضاهای آموزشی می دانیم و به همین خاطر از همه مجموعه هایی که توان مشارکت در امور خیر را دارند؛ درخواست می کنیم که مشارکت در ساخت مدارس را در اولویت خود قرار بدهند چون ساخت مدرسه به معنای تضمین آینده بهتر برای کشور است.
شیرزاده در خاتمه گفت: ما با همکاری با این مجموعه نه تنها نقاط اولویت دار را شناسایی کرده و فضای آموزشی آن مناطق را تامین کردیم، بلکه در مواردی مثل مدرسه هرمزگان توانستیم با طراحی و معماری فاخر در راستای توسعه مدارس ماندگار قدم برداریم که متاسفانه سال هاست به دلیل کمبود اعتبارات تنها تعداد محدودی از این دست مدارس ساخته شده است.