ترفند‌هایی که اضطراب اجتماعی را فیتیله‌پیچ می‌کنند/افراد معروف به چه خرافاتی اعتقاد دارند؟ /طرح پروتوتایپ از ابرخودروی جدید مک لارن BP۲۳/روستای عجیبی که شب‌ها ناپدید می‌شود/ ثواب و پاداش بسیار زیاد و عجیب در دنیا و آخرت برای زوّار امام حسین(ع)

15:39 - 19 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۷۵۸
عوارض ناشی از اضطراب اجتماعی، کمترین ثواب زیارت امام حسین (ع) چیست؟ و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

 

 

ترفند‌هایی که اضطراب اجتماعی را فیتیله‌پیچ می‌کنند

باشگاه خبرنگاران جوان:لاله شهیدی دکتری روانشناسی عمومی و مشاور نوجوان و خانواده درباره اضطراب اجتماعی اظهار کرد: اضطراب یا هراس اجتماعی نوعی اضطراب است که با ترس و اضطراب شدید در موقعیت‌های اجتماعی همراه است.این اضطراب بخشی از فعالیت‌های روزمره شخص را مختل می‌کند.

وی بیان کرد: مبتلایان به اضطراب اجتماعی به شدت نگران هستند که وقتی در مقابل دیگران صحبت می‌کنند، دیگران راجع به آنها چه قضاوتی می‌کنند.این اشخاص اغلب قبل از صحبت کردن در جمع دچار تشویش می‌شوند.

این دکتری روانشناسی عمومی افزود: افراد دچار اضطراب اجتماعی وقتی در یک یا چند موقعیت قرار می‌گیرند که در این موقعیت‌ها احتمال دقت نظر به آنها و تجزیه و تحلیل دیگران وجود دارد، ترس و اضطراب شدیدی را احساس می‌کنند.

شهیدی تاکید کرد: مکالمه و ملاقات با افراد غریبه، خوردن یا آشامیدن در مهمانی‌ها و سخنرانی کردن در حضور دیگران از جمله موقعیت‌هایی هستند که در آنها افراد دچار اضطراب اجتماعی می‌شوند.در کودکان نیز این اضطراب ممکن است هنگام حضور همسالان دیده شود.دانش‌آموزان به شدت می‌‌ترسند که کاری انجام دهند یا علائم اضطرابی بروز دهند که دیگران آنها را مسخره و طرد یا به آنها اهانت کنند.

علائم اضطراب اجتماعی در کودکان

وی با بیان اینکه ترس و اضطراب در کودکان به صورت علائمی مانند گریه کردن، میخ‌کوب شدن، چسبیدن به والدین، کناره‌گیری یا صحبت نکردن در موقعیت‌های اجتماعی بروز می‌کند، تصریح کرد: کودکان همیشه در این موقعیت‌ها که قرار می‌گیرند، دچار نگرانی می‌شوند.

این مشاور نوجوان و خانواده افزود: افراد دچار اضطراب اجتماعی از حضور در اجتماع اجتناب یا در صورت حضور ترس شدیدی را تحمل می‌کنند.ترس و اضطراب غیرعادی و پایدار است و به مدت حدود شش ماه طول می‌کشد.

شهیدی گفت: ترس و اضطراب یا اجتناب، از نظر بالینی افت کارکرد اجتماعی، شغلی و تحصیلی یا ناراحتی چشمگیر فرد را به همراه دارد.اشخاص دچار اضطراب اجتماعی عملکردشان در زندگی به شدت کاهش پیدا می‌کند.دانش‌آموزانی که اضطراب اجتماعی دارند در کلاس از پاسخگویی به سوالات معلم اجتناب یا حتی ممکن است که از رفتن به مدرسه خودداری کنند.

وی اظهار کرد:ترس و اضطراب یا اجتناب در اضطراب اجتماعی ناشی از اثر فیزیولوژیکی ترکیباتی مانند مواد مخدر یا دارو نیست.به طور مثال مصرف بیش از حد نوشیدنی های کافئین‌دار مانند چای و قهوه ممکن است در فرد تپش قلب ایجاد کند.

این دکترای روانشناسی عمومی درباره علائم جسمانی اضطراب اجتماعی بیان کرد: انقباض و درد ماهیچه‌ها، تهوع، اسهال، سردرد، لرزش و کشش عضلات از جمله علائم جسمانی اضطراب اجتماعی هستند.افراد دچار این عارضه به علت تنش و اضطراب دائمی که دارند ممکن است نتوانند بگویند که چرا احساس تنش می‌کنند ولی همواره این نگرانی با آنها همراه است.مبتلایان به اضطراب اجتماعی یا در اجتماع کمتر ظاهر می‌شوند یا در صورتی‌که قصد داشته باشند که فعالیتی را در حضور جمع انجام دهند اغلب عملکرد بهینه را ندارند.

عوارض ناشی از اضطراب اجتماعی

شهیدی افزود: افت عملکرد فرد، افسردگی و اعتیاد به الکل و مواد مخدر از جمله عوارض ناشی از اضطراب اجتماعی هستند.اشخاص دچار اضطراب اجتماعی ممکن است که برای تسکین اضطراب خود از مشروبات الکلی یا مواد مخدر استفاده کنند.

روش‌های درمان اضطراب اجتماعی

وی درباره روش‌های درمان اضطراب اجتماعی تاکید کرد: افراد دچار این عارضه باید با مراجعه روانشناس یا مشاور مجرب افکار منفی خودشان را شناسایی و آن افکار را از خودشان دور کنند.استفاده از تکنیک‌های آرام‌بخش (ریلکسیشن) به مدت سه تا چهار ماه هم در رفع اضطراب اجتماعی موثر است.

این مشاور نوجوان و خانواده تصریح کرد: مبتلایان به اضطراب اجتماعی باید از طریق تصویرسازی ذهنی موقعیت‌هایی که از آنها می‌ترسند به تدریج به آن موقعیت‌ها نزدیک شوند تا اضطرابشان کاهش پیدا کند همچنین این افراد می‌توانند با تمرین در جمع‌های دوستانه و خانوادگی،تقویت مهارت های جرات‌ورزی و اعتماد به نفس بر اضطراب خود غلبه کنند.

 

 

کمترین ثواب زیارت امام حسین(ع) چیست؟

تسنیم:«اگر مردم ارزش و پاداش زیارت حسین (ع) را بدانند، از اشتیاق قالب تهی کرده و از حسرت فراوان جانشان متلاشی خواهد شد» این سخن امام باقر (ع) نشان می‌دهد که ارزش این زیارت به چه اندازه است و ترک آن چه حسرتی در پی دارد. علاوه بر این، ثواب و پاداش بسیار زیاد و عجیبی در دنیا و آخرت برای زوّار امام حسین(ع) بیان شده است.

در همین راستا به حدیثی از امام کاظم (ع) دربارۀ ثواب زیارت امام حسین (ع) اشاره می‌شود:

* قَالَ أَبُو الْحَسَنِ مُوسَى ع:

أَدْنَى مَا یُثَابُ بِهِ زَائِرُ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع بِشَطِّ الْفُرَاتِ إِذَا عَرَفَ حَقَّهُ وَ حُرْمَتَهُ وَ وَلَایَتَهُ أَنْ یُغْفَرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ؛

کمترین آنچه از ثواب که به زائر اباعبدلله علیه‌السلام کنار نهر فرات داده می‌شود، آنگاه که حق و حرمت و ولایت او را بشناسد، این است که آنچه از گناهان پیش فرستاده و بعداً می‌فرستد، گناهان گذشته و آینده او آمرزیده می‌شود.

* اربعین پیش روست، خود را آماده کنیم.

 الکافی/ ج 4/ص 582

 

 

 

افراد معروف به چه خرافاتی اعتقاد دارند؟

برترین ها:دراین خبر قصد داریم شما را با خرافاتی که چندی از هنرمندان مشهور جهان از آنها برخورد دار هستند آشنا کنیم.

آمیتا باچان علاقه خاصی به بازی کریکت و البته تیم ملی کریکت کشورش دارد. او همیشه قبل از شروع بازی سرود ملی هند را می‌خواند اما پس از آن بازی را نگاه نمی‌کند چون معتقد است اگر بازی را ببیند ممکن است تیم ملی ببازد. به نظر می‌رسد این بازیگر مشهور هندی خود را یک عامل بدشانسی برای تیم ملی هند می‌داند.
آمیتا باچان علاقه خاصی به بازی کریکت و البته تیم ملی کریکت کشورش دارد. او همیشه قبل از شروع بازی سرود ملی هند را می‌خواند اما پس از آن بازی را نگاه نمی‌کند چون معتقد است اگر بازی را ببیند ممکن است تیم ملی ببازد. به نظر می‌رسد این بازیگر مشهور هندی خود را یک عامل بدشانسی برای تیم ملی هند می‌داند.
کریستین بیل دوست دارد آنچه برایش خرافات به حساب می‌آید را زیر سوال ببرد. مثلا زیر نردبان از قصد قدم می‌زند تا قوانین خرافات را بشکند. راه رفتن از زیر نردبان یک عامل بدشانسی به حساب می‌آید و بسیاری از این کار پرهیز می‌کنند. کریستین بیل اما به نظر تا به حال به مشکلی بر نخورده.
کریستین بیل دوست دارد آنچه برایش خرافات به حساب می‌آید را زیر سوال ببرد. مثلا زیر نردبان از قصد قدم می‌زند تا قوانین خرافات را بشکند. راه رفتن از زیر نردبان یک عامل بدشانسی به حساب می‌آید و بسیاری از این کار پرهیز می‌کنند. کریستین بیل اما به نظر تا به حال به مشکلی بر نخورده.
کریس مارتین قبل از رفتن روی استیج دندان‌هایش را مسواک می‌زند:مردِ اول گروه Coldplay برای روبه راه پیش رفتن کنسرتش همیشه قبل از اینکه روی استیج برود به نظافت دهان و دندان خود می‌پردازد. او می‌گوید: من قبل از اینکه برای اجرا روی صحنه بروم باید ۱۸ کار را انجام دهم. گفتن خیلی از آنها مسخره است! اما یکی از این کارها مسواک زدن دندان‌هایم قبل از رفتن روی اسیتج است. اگر این کار را نکنم حس می‌کنم به اندازه کافی هوشمندی ندارم.
کریس مارتین قبل از رفتن روی استیج دندان‌هایش را مسواک می‌زند:مردِ اول گروه Coldplay برای روبه راه پیش رفتن کنسرتش همیشه قبل از اینکه روی استیج برود به نظافت دهان و دندان خود می‌پردازد. او می‌گوید: من قبل از اینکه برای اجرا روی صحنه بروم باید ۱۸ کار را انجام دهم. گفتن خیلی از آنها مسخره است! اما یکی از این کارها مسواک زدن دندان‌هایم قبل از رفتن روی اسیتج است. اگر این کار را نکنم حس می‌کنم به اندازه کافی هوشمندی ندارم.

 

طرح پروتوتایپ از ابرخودروی جدید مک‌ لارن BP23

زومیت:اولین طرح واقعی، از ابرخودروی آینده‌ی مک‌لارن که بر اساس مدل 720S ساخته شده است، شبیه به سوپراسپرت افسانه‌ای F1، با فرمان وسط ارائه خواهد شد.

وقتی تصاویر این مدل بخصوص از مک‌لارن 720S را می‌بینیم، بدون شک اولین چیزی که توجه ما را به خودش جلب می‌کند، جایگاه راننده است. در واقع، این خودرو، طرح اولیه از ابرخودروی مورد انتظار BP23 مک‌لارن است. BP23 معرف نمونه‌ی آزمایشی دوم مک‌لارن با طرح سه سرنشین است (Bespoke Prototype 2). کد BP1، مدل مک‌لارن X-1 بود که بر اساس مدل 12-C طراحی شده بود.

البته اشتباه نکنید؛ تیم تاپ‌گیر نمونه‌ی اولیه‌ی واقعی BP23 را تست نکرده است. فقط مدل 720S تغییر داده شده را آزمایش کرده است. طراحی قالب کلی کابین BP23 به تازگی به پایان رسیده است و اولین نمونه‌ی واقعیِ سریع‌ترین، پرقدرت‌ترین و آیرودینامیک‌ترین خودروی جاده‌ای مک‌لارن، تا سال ۲۰۱۹ در جاده‌ها نخواهد آمد. اما این خودرو، فقط دو هفته است که ساخته شده و در واقع، اولین طرح پایه از هایپرکار BP23 است؛ آزمایش قوای فنی BP23، تا پایان سال جاری میلادی انجام نخواهد شد.

واضح است که تغییر دادن کلی جایگاه راننده، به وسط خودرو کار راحتی نیست. متخصصان مک‌لارن باید در شاسی فیبر کربن تغییرات زیادی ایجاد کنند، چرا که سیستم خنک کننده و بیشتر سیم‌کشی‌های 720S، در وسط شاسی قرار دارد. در این نمونه‌، کف بدنه کاملا مسطح شده است. با اینکه شاسی BP23، کاملا سفارشی است، اما از ساختار تقریباً مشابهی استفاده می‌کند؛ ولی تیم مهندسی مک‌لارن، در حال حاضر جزئیات بیشتری را اعلام نکرده است. چیزی که ما می‌دانیم این است که BP23، هیبرید خواهد بود و بیشتر بر عملکرد جاده‌ای متمرکز است تا پیست، بدنه‌ی بسیار آیرودینامیکی خواهد داشت و البته، سریع‌ترین و پرقدرت‌ترین خودروی تاریخ مک‌لارن خواهد بود.

 شباهت و مقایسه‌ی این خودرو با مک‌لارن F1 اجتناب ناپذیر است. هر دو سه سرنشینه هستند، جایگاه راننده در جلو قرار گرفته و ردیف عقب نیز برای دو سرنشین دیگر تعبیه شده است. راننده در مرکز کنترل خودرو قرار دارد ( دسته دنده در راست و ترمز دستی در چپ راننده قرار دارد). طرح کابین BP23، بر سادگی در رانندگی تمرکز کرده است.

هدف ساخت این پروتوتایپ چیست؟ اندی پالمر، رئیس کارکنان بخش آلتیمیت سریز (Ultimate Series) مک‌لارن می‌گوید:

قبل از تصمیم گرفتن برای ساخت نمونه‌ی اولیه، طرح‌های ارگونومیک زیادی را با کمک رایانه امتحان کرده‌ایم. در این فاز، بیشتر به ارگونومیک، طرح‌ کلی موارد مربوط به کنترل خودرو، دید راننده، دسترسی و عملکرد کلی در کابین، دید راننده به پشت و مواردی چون محل قرار دادن دریچه‌های هوا و ظرفیت بار و مواردی از این دست، می‌پردازیم.

صندلی این پروتوتایپ را از روی مدل اسکن شده‌ی صندلی تورینگ مک‌لارن F1 ساخته‌ایم. موضوع جنس صندلی نیست، در واقع صندلی به‌صورت سفارشی برای هر مشتری ساخته خواهد شد؛ ما به دنبال بهترین جایگاه صندلی هستیم.

واقعا، در چنین خودرویی، جایگاه صندلی و وضعیت راننده یکی از مهم‌ترین و چالش برانگیز‌ترین موارد طراحی کابین است که باید علاوه بر دید راننده، به نحوه‌ی ورود به خودرو نیز فکر کرد.

اندی ادامه می‌دهد:

ما انواع نحوه‌ی نشستن را مورد بررسی قرار دادیم.

تیم تاپ‌گیر در ورود به خودرو مشکلی نداشتند ولی پس از قرار گرفتن در جایگاه راننده، به سختی می‌شد به درب دسترسی پیدا کرد و آن را بست. احتمالاً نسخه‌ی نهایی BP23، به درب‌های الکتریکی مجهز باشد. به محض قرار گرفتن در جایگاه راننده، همه چیز با مدل 720S متفاوت است. جدای از داشبورد و نبودن تجهیزات آن، اولین مورد جالب، فرمان مرکزی و سپس طرح پنجره‌ها است. در واقع به جای وجود سه زاویه‌ی مختلفِ شیشه‌ی جلو و شیشه‌های جانبی، نظاره‌گر یک دید وسیع خواهید بود. باید دید که تیم طراحی مک‌لارن، برای آفتاب‌گیر، کمربندهای ایمنی، جالیوانی و ... چه نقشه‌ای دارند!

پالمر می‌گوید:

در کابین دو محل برای جالیوانی و سه کمربندی ایمنی تعبیه خواهد شد.

بر روی آینه‌های بغل، دوربین‌های دید به عقب کار گذاشته می‌شود که علاوه بر کاهش نیروی درگ، دید راننده را هم بهبود می‌بخشد. در نمونه‌ی اولیه‌ی مدل F1، در بالای ستون A، آینه کار گذاشته شده بود. احتمالاً شیشه‌ی عقب، کمی پایین‌تر نصب شود.

تیم تاپ‌گیر از جایگاه خوب مرکزی راننده و عادت کردن به رانندگی در این حالت متعجب می‌شود و به حس طبیعی بودن و تجربه بهتر آن اشاره می‌کند. با قرار گرفتن در مرکز خودرو، بیشتر به جاده توجه می‌کنیم و سیستم صوتی و دیگر گجت‌های کابین، کم اهمیت می‌شود. طرح کابین BP23، و بخصوص فرمان آن به منظور استفاده‌ی کمتر از دکمه‌های مختلف، و تمرکز بر تجربه‌ی رانندگی طراحی شده است.

از آنجایی که مدیران مک‌لارن مشخصات فنی را اعلام نکرده‌اند، فقط می‌توانیم حدسیات خود را با شما در میان بگذاریم. BP23 یک هایپرکار GT است، پس بعید به‌نظر می‌رسد این مدل هم محور عقب باشد. شاید دو موتور برقی در جلو و یک پیشرانه‌ی بنزینی در عقب به همراه یک موتور برقی مخصوص مدیریت گشتاور، به همراه داشته باشد. این طرح تاکنون در خودروهایی چون هوندا NSX، پورشه 918 و بی‌ام‌و i8 استفاده شده است. خیلی جالب می‌شود که اگر BP23 یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل داشته باشد؛ ولی احتمالاً به یک پیشرانه‌ی سفارشی V8 و توان خروجی حدود ۸۵۰ اسب بخار مجهز باشد. مدل استاندارد پی 1 با استفاده از پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل تا ۷۳۷ اسب بخار قدرت داشت که حدود ۱۵۰ اسب بخار از مدل 12C بیشتر بود. شاید مدل BP23 هم از این فرمول استفاده کند و اساس قدرت خود را از مدل 720S الهام بگیرد. می‌توان این قدرت را با 250 اسب بخار توان خروجی موتور برقی همراه کرد تا ۱۱۰۰ اسب بخار در اختیار داشت. وزن این ابرخودرو نیز شاید چیزی حدود ۱۶۵۰ کیلوگرم باشد که با در نظر گرفتن قدرت پیشنهادی، نسبت قدرت به وزن آن عدد شیطانیِ ۶۶۶ اسب بخار بر تن خواهد شد!

 با این مشخصات، سریع‌ترین و پرقدرت‌ترین مک‌لارن تاریخ، به دست خواهد آمد و احتمالا با سرعت بیش از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت هم مشکلی نخواهد داشت. ولی متخصصان مک‌لارن، تا چه حد برای پسر F1 ارزش قائل خواهند شد؟ شاید حداکثر سرعت بالای ۳۸۵ کیلومتر بر ساعت؟ پالمر در این مورد، به تعادل بین سرعت و راحتی رانندگی اشاره می‌کند؛ تایرهای مخصوص پیرلی برای BP23 ساخته خواهند شد. بعید است که مدیران مک‌لارن به دنبال تجاوز به قلمرو بوگاتی شیرون (یا بهتر است بگوییم کونیگزگ آگرا!) باشد، اما سرعت بالای ۳۸۵ کیلومتر بر ساعت وسوسه برانگیز است. شاید یک نسخه‌ی ویژه از PB23 با تایرها و رینگ‌های مخصوص و توانایی حداکثر سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت گزینه‌ی بهتری باشد.

بر اساس شایعات موجود، نسخه‌ی ساخته شده برای بازی ویدئویی گرن توریسمو، ویژن گرن توریزمو، مدل دیجیتالی BP23 است، اما بر اساس گفته‌های پالمر در مورد داشتن فضای بار و کابین لوکس، بعید است که این مدل، شباهتی با BP23 داشته باشد.

احتمالا کد BP23 مک‌لارن در سال ۲۰۱۹ رمزگشایی شود.

 

 

روستای عجیبی که شب‌ها ناپدید می‌شود

مشرق:شوینا (Shoyna)، روستای کوچک روسیه که در کنار مدار قطب شمال قرار دارد اغلب به عنوان شمالی ترین بیابان دنیا شناخته می شود.

نکته عجیب درباره این روستا این است که در آن تا جایی که چشم کار می کند ماسه همه جا را پوشانده است . تصور کنید در جایی زندگی کنید که شب بخوابید و صبح که قصد بیرون آمدن از خانه را داشته باشید با در بسته ای روبرو شوید که هر چه تلاش می کنید باز نمی شود انگار کسی یا چیزی و شاید هم مانعی در پشت در وجود دارد که به این راحتی ها هم کنار نمی رود.

این همان اتفاقی است که هر روز صبح در این روستا می افتد و شن و ماسه چنان تا بالای در را می گیرد که تا بولدوزر نیاید و شن ها را کنار ندهد در باز نمی شود. البته مردم دیگر می دانند چگونه گرفتار این اتفاق نشوند برای همین هیچ وقت شب ها در خانه هایشان را نمی بندند تا در خانه زندانی نشوند. در واقع افراد کمی که در آن زندگی می کنند هیچ وقت جرات نمی کنند که درب جلویی خانه هایشان را در شب ببندند چون می ترسند زنده زنده در میان تپه های شنی دفن شوند.

 

 

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *