برندی نوین؛ نتیجه پیوند 3 خودروساز معروف جهان!

19:28 - 16 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۸۳۸
ائتلاف واژه‌ای نیست که تنها مختص دنیای سیاست باشد. حتی در دنیای خودروسازی نیز ائتلاف شکل می‌گیرد؛ آن هم از نوع نگاه به آینده.

به گزارش گروه فضای مجازی ، داستان از این قرار است که سه خودروساز شناخته شده دنیا یعنی نیسان، رنو و میتسوبیشی پیوند عمیقی را با یکدیگر توسعه داده‌اند با این هدف که خط جدیدی در خودروسازی دنیا ایجاد کنند. ائتلاف جدید این سه خودروساز در قالب برند نوینی مطرح شده که طی آن به مدت شش سال همکاری‌های گسترده و مبتنی بر فناوری‌های نوین عرصه خودروسازی ادامه می‌یابد.

این همکاری جدید آلیانس 2022 (Alliance2022 به معنی اتحاد و ائتلاف) نام دارد که از نامش نیز بخوبی هدفش پیداست. خودروساز شاخص فرانسه یعنی رنو با نیسان و میتسوبیشی تا سال 1401/ 2022 همکاری گسترده‌ای خواهد داشت. بر اساس این برنامه جدید، سه خودروسازی که گرچه نامی دیرپا دارند، اما نتوانسته‌اند در صف اول و تأثیرگذار خودروسازی دنیا بدرخشند تمام ایده و توان خود را به کار می‌گیرند تا در آینده‌ای نه چندان دور به هدف بزرگی در خودروسازی جهان دست یابند. این سه خودروساز تلاش می‌کنند بازدهی تولیداتشان را دو برابر کرده و تا سال 1401/ 2022 بالغ بر ده میلیارد یورو صرفه جویی اقتصادی داشته باشند. این رقمی بزرگ و تعیین‌کننده در سرنوشت خودروسازانی در چنین سطحی محسوب می‌شود.

برندی نوین؛ نتیجه پیوند 3 خودروساز معروف جهان!

به نظر می‌رسد این ائتلاف خونی تازه در رگ‌های این سه خودروساز به جریان می‌اندازد. اما واقعا چرا چنین برنامه‌ای تا این حد مهم ارزیابی شده است؟ این سه خودروساز در مجموع در نیمه نخست امسال پنج میلیون و 270هزار دستگاه خودرو فروخته‌ اند که به این ترتیب می‌توان این گروه را بزرگ‌ترین خودروساز دنیا از حیث حجم تولید به‌شمار آورد. پیش‌بینی‌ها بر این است که تا سال 1401/ 2022 حجم فروش این ائتلاف به 14 میلیون دستگاه برسد. کارشناسان به این اتحاد جدید به عنوان شکل‌گیری قطبی بزرگ و تأثیرگذار در صنعت خودروسازی دنیا اشاره می‌کنند. استراتژی این سه خودروساز اواخر شهریور امسال و در پاریس اعلام شد. بر این اساس قرار است تولید 9 میلیون دستگاه خودرو تنها بر اساس چهار پلتفرم رایج صورت گیرد و این یعنی صرفه‌جویی اقتصادی چشمگیر. این درحالی است که در سال 2016 تنها دو میلیون دستگاه خودرو بر اساس این چهار پلتفرم رایج به ثبت رسیده بود.

این ائتلاف جدید از هر حیث برای این سه خودروساز مهم و تعیین‌کننده خواهد بود. بر این اساس میتسوبیشی به فناوری موتورهای ساخت اتحاد رنو و نیسان با عنوان سی‌ام‌اف (CMF) دسترسی پیدا کرده و از سوی دیگر دو کمپانی رنو و نیسان نیز از فناوری باتری‌های ویژه خودروهای برقی میتسوبیشی و تجربیات ارزشمند این خودروساز ژاپنی بهره مند خواهند شد. از آنجا که چشم‌انداز این سه خودروساز در ائتلاف جدیدشان چیزی جز توسعه خودروهای برقی نخواهد بود، این بهره‌مندی اهمیت زیادی دارد. حالا باید منتظر ماند و واکنش سایر خودروسازان شاخص دنیا به این ائتلاف جدید را ارزیابی کرد.

 

منبع: جام جم آنلاین

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *