تاکید رئیس کل دادگستری گلستان بر رفع موانع سرمایه گذاری در استان/ ابلاغ دستورالعمل تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی

7:56 - 17 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۷۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادستان ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با کسانی که در مسیر سرمایه گذاری سنگ اندازی می کنند، برخورد قانونی نمایند.
تاکید رئیس کل دادگستری گلستان بر رفع موانع سرمایه گذاری در استان/ ابلاغ دستورالعمل تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتیبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان ؛هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه ای با دادستان های سراسر این استان گفت:  طولانی شدن فرآیند اخذ مجوزها نه تنها کمکی به رونق تولید استان نمی کند بلکه در مواردی ، سرمایه گذاران را از استان فراری می دهد.

وی از دادستان ها خواست که این موانع و سنگ اندازی ها در مسیر سرمایه گذاران را در استان شناسایی و در صورت نیاز برای مدیران متخلف پرونده قضایی تشکیل دهند.

هاشمیان افزود : دستورالعمل تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت قضایی از سرمایه گذاری نیز به دادستان های سراسر استان ابلاغ شده است و باید همه تلاش خود را برای رفع موانع تحقق اقتصاد مقاومتی به کارگیرند.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان در ادامه بار دیگر با تاکید بر این که مطالبه گری مهم ترین وظیفه ی دادستان هاست، گفت : دادستان ها هر جا حس کردند حقوق مردم نادیده گرفته می شود کوتاه نیایند و از مدیران دستگاه های اجرایی ،رعایت حقوق مردم را بخواهند.

هاشمیان افزود : اگر امروز بی رحمانه به دستگاه قضایی و مسئولان آن تاخته می شود به دلیل همین مطالبه گری دستگاه قضا است وگرنه با قوه قضاییه منفعل و بی تفاوت نسبت به حقوق مردم ، کسی کاری ندارد .

رئیس کل دادگستری استان گلستان در ادامه سخنان حود به دادستان ها توصیه کرد که از ظرفیت علمای شیعه و سنی برای کاهش جرایم و افزایش سازش در پرونده ها ، بهره مند شوند.
 
هاشمیان با اشاره به استقرار شعب شورای حل اختلاف در دادسراهای سراسر استان گفت : دعاوی که می توان طرفین را به سازش ترغیب کرد به این شعب ارجاع داده شود تا از افزایش تنش به ویژه دعاوی خانوادگی کاسته و پرونده کمتری هم وارد محاکم شود.

وی در ادامه سخنان خود از دادستان ها خواست که مجازات های جایگزین حبس را جدی بگیرند ، بر قرار های صادر شده در دادسراها نظارت کنند و گره گشایی از کار مردم را سرلوحه ی خود قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این نشست با تاکید بر ساماندهی اظهارنظر در دادسراها گفت : دادستان ها باید همه قرارهای صادرشده در دادسرا را بررسی و اظهارنظر کنند.

حجت الاسلام سید مصطفی حقی ، بلاتکلیف ماندن آرای صادر شده در واحدهای اجرای احکام کیفری به بهانه اجرا نکردن دستگاه های اجرایی را غیرقابل قبول خواند و از دادستان ها خواست برای مدیران دستگاه های اجرایی که از آرای صادر شده را اجرا نمی کنند ، پرونده تخلف تشکیل دهند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *