چطور مشکل هنگ کردن آیفون را برطرف سازیم؟ /آموزش تصویری بازیابی و ریکاوری پیامهای متنی (SMS) پاک شده گوشی اندروید
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ،حل مشکلات سامسونگ گلکسی S7 Edge،چطور از آپدیت خودکار اپلیکیشن ها در گوگل پلی جلوگیری کنیم؟ و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.
جزئیات را در ادامه بخوانید..
حل مشکلات سامسونگ گلکسی S7 Edge؛ خاموش شدن،کارت حافظه، صدا و هنگی
گویا ای تی:سامسونگ گلکسی S7 Edge برادر بزرگتر S7 ، که سال پیش معرفی شد، به حساب می آید. مشخصات هر دو دستگاه یکی است یا این تفاوت که صفحه نمایش S7 Edge بزرگتر است. این گوشی صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی دارد که در اطراف دارای خمیدگی است. بزرگتر بودن صفحه ی نمایش مصرف منجر به مصرف بیشتر باتری می شود، البته باتری S7 Edge نیز ۳۶۰۰ میلی آمپر است که باعث می گردد با یک بار شارژ استفاده ی بیشتری از دستگاه بکنید.
درست است که این مدل از سامسونگ گوشی بسیار قدرتمندی است ولی مواردی وجود دارد که این گوشی نیز بعضاً دچار اشکالاتی شده است که در مقاله ی امروز قصد داریم به تعدادی از آنها اشاره کنیم. در مقاله امروز ما به سراغ سامسونگ گلکسی S7 Edge و مشکل مربوط به اینترنت داده ی این دستگاه و اشکلات مرتبط با آن خواهیم رفت.
مشکل مربوط به اینترنت داده
مشکل : زمانیکه با این مشکل روبرو شدم لیست نقاط دسترسی (َAccess point) را چک کردم. همه چیز بنظر درست بود. من شبکه موبایل دستگاه را راه اندازی مجدد کردم و همچنین دستگاه را چندین بار راه اندازی مجدد نمودم به این امید که مجبور به استفاده از گزینه ی “بازگشت به تنظیمات کارخانه” نشوم. اما متاسفانه مشکل من حل نشد و هم اکنون تنها راه استفاده از اینترنت برای من WiFi است.
راه حل : اولین موردی که بعد از این اتفاق باید بررسی نمایید این است که با سرویس دهنده تماس گرفته و از فعال بودن سرویس اینترنت داده ی بر روی دستگاه تان مطمئن شوید. اگر این سرویس فعال بود باید به سراغ تنظیمات رفته و آنها را بررسی کنیم.
مطمئن شوید که اینترنت داده ی دستگاه شما روشن بوده و دستگاه آنتن داشته باشد. به سراغ تنظیم نوع شبکه در تنظیمات رفته و اطمینان حاصل کنید که نوع شبکه را LTE انتخاب کرده اید.
به تنظیمات بروید.
بر روی شبکه های موبایل (Mobile Network) ضربه بزنید.
بر روی نوع شبکه (Network Mode) ضربه بزنید.
مظمئن شوید گزینه ی ۴G/3G/2G (auto connect) انتخاب شده است.
سپس به قسمت نقاط دسترسی (APN) رفته و تنظیمات نقطه دسترسی را بررسی نمایید. برای اطلاع از تنظیمات مربوط به تلفن همراه تان باید به سایت اپراتوری که از آن استفاده میکنید رفته و تنظیمات را از آنجا مشاهده نمایید.
اگر کماکان مشکل باپرجا بود بناچار باید از گزینه ی “بازگشت به تنظیمات کارخانه” استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که این کار تمامی اطلاعات روی گوشی شما را پاک خواهد کرد.
پشتیبانی نکردن از کارت حافظه
مشکل : من سال ها پیش یک کارت حافظه خریداری کردم ولی اکنون گوشی سامسونگ من از این کارت پشتیبانی نمی کند. تلاش کردم آن را فرمت کنم ولی روند فرمت فقط تا ۲۰ درصد پیش رفت. حتی دستگاه را راه اندازی مجدد کردم و حافظه ی نهان (Cache) آن را نیز پاک کردم ولی مشکل برطرف نشد.
راه حل : کاری که باید در این مورد انجام دهید این است که کارت حافظه را از گوشی خارج کرده و با یک دستگاه کارت خوان به کامپیوتر متصل کنید. اگر کامپیوتر نیز نتوانست اطلاعات آن را بخواند کارت حافظه مشکل داشته و باید به فکر تهیه یک کارت حافظه ی جدید باشید. اما اگر کامپیوتر در خواندن اطلاعات کارت حافظه موفق بود ابتدا از اطلاعات یک پشتیبان تهیه کرده و سپس آن را با استفاده از فایل سیستم FAT32 فرمت نمایید. بعد از اتمام کار مجددا کارت حافظه را داخل گوشی قرار دهید و بررسی کنید که مشکل برطرف شده است یا خیر.
صدای اعلان دستگاه تغییر نمی کند
مشکل : من سعی کردم که صدای اعلان پیام ها و یا صدای زنگ گوشی را عوض کنم ولی گزینه های معمولی که همیشه نشان داده می شود برای ما به نمایش در نیامد. بعد از انتخاب این گزینه صفحه ای به من نشان داده شد با تعدادی زیادی پوشه که تاریخ پوشه ها نیز برای سال ۱۹۶۹ بود. این مورد خیلی مایوس کننده است زیرا نمی توانم هیچ صدایی انتخب کنم و هنگام گرفتن پیام و یا داشتن تماس فقط ویبره ی دستگاه کار می کند و هیچ صدایی از آن خارج نمیشود.
راه حل : برای اینکه بدرستی صدای اعلان و یا زنگ گوشی را تنظیم کنید مسیر زیر را دنبال نمایید.
در صفحه ی اصلی گوشی بر روی Apps ضربه بزنید.
گزینه ی Setting را انتخب کنید.
بر روی Sounds and notification ضربه بزنید.
برای انتخاب صدای زنگ پیش فرض بر روی Ringtone ضربه بزنید.
برای انتخاب صدای اعلان پیش فرض بر روی Default notification sound ضربه بزنید.
اگر این گزینه ها را مشاهده نکردید ابتدا گوشی را راه اندازی مجدد کنید. اگر باز هم این گزینه ها برای شما به نمایش در نماید ابتدا از اطلاعات گوشی پشتیبان تهیه کرده و سپس از گزینه ی “بازگشت به تنظیمات کارخانه” استفاده نمایید.
خاموش شدن خودکار WiFi
مشکل : بعد از این WiFi را روشن می کنم، گوشی بصورت خودکار دوباره آنرا خاموش می کند.
راه حل : اگر در هنگام اتصال به یک شبکه ی خاص این اتفاق می افتد ابتدا دستتان را بر روی آن شبکه نگه داشته و گزینه ی فراموش کردن (Forget Network) را انتخاب کنید و گوشی را راه اندازی کنید.
اما اگر بعد از روشن کردن WiFi و قبل از اتصال به شبکه ی خاص WiFi خاموش می شود راه حل های زیر را انجام دهید.
گوشی را به حالت Safe Mode ببرید. اگر مشکل برطرف شد احتمالا این اشکال بواسطه ی یکی از نرم افزارهایی که نصب کرده اید بوجود آمده. نرم افزار را پیدا کنید و آنرا حذف نمایید.
از حالت Recovery گزینه ی Wipe the cache partition را انتخاب کنید.
از اطلاعات گوشی پشتیبان تهیه کرده و از گزینه ی “بازگشت به تنظیمات کارخانه” استفاده کنید.
گیر کردن روی صفحه ی لوگو
مشکل : من از رمز عبور استفاده می کنم. وقتی رمز عبور را وارد کردم گوشی روی صفحه ای با آیکون قفل باز گیر کرد و البته چیزی هم روی صفحه در حال چرخش است.
راه حل : از حالت Recovery گزینه ی Wipe the cache partition را انتخاب کنید. در صورت باقی ماندن مشکل بررسی کنید که آیا می توانید گوشی را در حالت Safe Mode روشن کنید یا خیر. اگر این گزینه نیز مشکل را برطرف نکرد ناچار به استفاده از گزینه ی “بازگشت به تنظیمات کارخانه هستید. از اطلاعات گوشی پشتیبان تهیه کنید و از حالت Recovery گزینه ی “بازگشت به تنظیمات کارخانه” را انتخاب کنید.
نشان دادن پشت سر هم صفحه ی لوگو
مشکل : گوشی من پس از خاموش دیگر روشن نشد. گزینه ی بازگشت به تنظیمات کارخانه را استفاده کردم ولی اکنون پس از روشن شده و نمایش لوگوی سامسونگ صفحه نمایش دوباره خاموش شده و مجدداً لوگوی سامسونگ را نشان می دهند و همین چرخه مرتباً تکرار می شود.
راه حل : آیا گوشی شما کارت حافظه دارد ؟ اگر پاسخ مثبت است آنرا خارج کرده و مجددا امتحان کنید.
همچنین میتوانید با نگه داشتن دکمه های روشن/خاموش و دکمه ی کم کردن صدا به مدت ۱۰ ثانیه گوشی را راه اندازی مجدد کنید.
اگر مشکل باز هم پابرجا بود باید گوشی خود را به یکی از نمایندگی ها سامسونگ ببرید زیرا ممکن است مشکل از یکی از سخت افزارهای سیستم باشد.
خاموش شدن بطور خوکار
مشکل : گوشی من بصورت خوکار و یکباره خاموش می شود. همچنین زمانی که می خواهم چیزی تایپ کنم کیبورد نمایش داده نمی شود. و همچنین دستگاه بیش از حد داغ می شود.
راه حل: برای رفع این مشکل راه حل های موجود در لیست زیر را امتحان کنید.
اگر داخل گوشی کارت حافظه است آنرا خارج کنید. مواردی بوده که کارت حافظه ی معیوب باعث چنین مشکلاتی شده است. پس ایتدا این مورد را بررسی کنید.
گوشی را در حالت Safe Mode روشن نموده و بررسی کنید که آیا مشکل مرتفع می گردد یا خیر. اگر مشکل از بین رفت می توان نتیجه گرفت که ایراد از یکی از اپلیکیشن های نصب شده است. آن اپلیکیشن را پیدا کرده و حذف نمایید.
در حالت Recovery گزینه ی Wipe the cache partition را انتخاب کنید و وجود مشکل را بررسی کنید.
از اطلاعات گوشی پشتیبان گرفته و از گزینه ی “بازگشت به تنظیمات کارخانه” استفاده نمایید.
اگر راه حل های بالا مشکل را رفع نکرده احتمال این وجود دارد که یکی از سخت افزارهای دستگاه معیوب شده باشد. پس لازم است که گوشی را به یکی از مراکز خدمات پس از فروش ببرید.
چطور از آپدیت خودکار اپلیکیشن ها در گوگل پلی جلوگیری کنیم؟
ممکن است شما نیز مانند بسیاری از کاربران دیگر بعد از روشن کردن صفحه نمایش گوشی خود با آپدیت خودکار اپلیکیشن ها در گوگل پلی مواجه شده باشید. در چنین شرایطی مطمئنا حس خوبی به شما دست نخواهد داد. زیرا بدون اجازه شما ترافیک اینترنتتان در حال مصرف شدن است.
خوشبختانه راه حل ساده ای برای حل این مشکل وجود دارد. در این مطلب آموزشی به شما یاد خواهیم داد که چطور از به روز رسانی خودکار گوگل پلی جلوگیری کنید و تنظیمات را به گونه ای انجام دهید که در زمان دلخواه تنها برنامه های مورد نظر خودتان آپدیت شوند.
به طور کلی اپلیکیشن هایی که شما از طریق گوگل پلی بر روی گوشی همراه خود نصب کرده باشید، آپدیت ها را به طور خودکار دانلود خواهند کرد.
این کار به منظور بهبود عملکرد آن ها در تبلت یا گوشی هوشمندتان صورت می گیرد. اگر بخواهیم به این موضوع به طور کلی بنگریم، این فرایند به عنوان یک کار مطلوب محسوب می شود اما از طرفی می تواند باعث کاهش سرعت گوشی و مصرف دیتای اینترنت شود و در نتیجه اجازه ندهد که شما کارهای موردنظر خود را انجام دهید. اینجا است که به روز رسانی دستی اپلیکیشن ها می تواند مفید باشد.
۱ – ابتدا گوگل پلی را باز کنید و سپس بر روی آیکن تنظیمات در گوشه بالا و سمت چپ پنجره قرار دارد، کلیک نمایید. حال از پنجره کشویی ظاهر شده گزینه Settings را برگزینید.
۲ – از بخش Settings گزینه Auto-update apps را انتخاب نمایید.
۳ – در این قسمت سه آپشن مختلف دیده می شود: Do not auto-update apps،Auto-update apps at any time و گزینه Auto-update apps over Wi-Fi only
۴ – اولین گزینه را انتخاب نمایید. این بدان معنا است که جهت به روز رسانی اپلیکیشن ها باید خود به صورت دستی اقدام به انجام این کار کنید. اگر شما همچنان تمایل دارید که اپلیکیشن های شما به طور خودکار به روز رسانی شوند اما این آپدیت تنها از طریق اینترنت وایفای صورت بگیرد، در نتیجه گزینه Auto-update apps over Wi-Fi only را انتخاب نمایید.
۱ – اگر شما گزینه Do not Auto-update apps را انتخاب کرده باشید. در نتیجه فرایند به روز رسانی باید به طور دستی انجام شود. به منظور انجام این کار در گوگل پلی بر روی آیکون تنظیمات که در گوش بالا و سمت چپ قرار دارد کلیک کنید و سپس به قسمت My apps مراجعه کنید. (این گزینه در زیر main Apps & games category وجود دارد.)
۲ – حال لیست اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشیتان نمایش داده خواهد شد. در ابتدا لیست اپلیکیشن هایی که در حال حاضر بر روی دستگاه شما نصب شده نمایش داده می شود و سپس لیست کلیه اپلیکیشن هایی که تاکنون آن ها را دانلود کرده اید. لیست اپلیکیشن های نصب شده فعلی به سه قسمت Updates، Recently updated و Up-to-date تقسیم می شود.
۳ – اپلیکیشن هایی که آپدیتی برایشان وجود داشته باشد در بالای این لیست قرار می گیرند. شما می توانید یک به یک اقدام به آپدیت آن ها نمایید یا این که با استفاده از گزینه Update All که در بالای صفحه قرار دارد همه آن ها را به صورت یک جا در صف به روز رسانی قرار دهید.
چطور مشکل هنگ کردن آیفون را برطرف سازیم؟
گاهی اوقات ممکن است اتفاقات عجیبی برای آیفون رخ دهد. از جمله این که یک صفحه کاملا خالی نمایش داده شود، صفحه لمسی به هیچ یک از دستورات شما واکنشی نشان ندهد یا اختلال در یک اپلیکیشن ممکن است از عملکرد صحیح دستگاه شما جلوگیری کند.
در چنین شرایطی برای این که گوشی خود را به حالت عادی برگردانید ممکن است نیاز باشد تا مجموعه ای از کارهای مختلف را به منظور عیب یابی و برطرف کردن مشکل انجام دهید به گونه ای که به اطلاعات موجود در آیفون شما هیچ لطمه ای وارد نشود. در ادامه روش های مختلفی را به منظور رفع مشکل هنگ کردن آیفون مطرح می کنیم.
قبل از این که کار را آغاز کنیم ذکر چند نکته ضروری است. در صورتی که شما توانستید با استفاده از راهنمایی های گفته شده مشکل را برطرف کنید، باید سیستم عامل iOS خود را به همراه تمام اپلیکیشن های نصب شده بر روی آن به روز رسانی نمایید تا بتوانید بدین وسیله عملکرد و امنیت آیفون خود را بهبود ببخشید.
اگر روش های عیب یابی نتوانستند به شما در برطرف کردن مشکل کمک کنند، در نتیجه به شما پیشنهاد می کنیم تا تنظیمات دستگاه خود را به حالت کارخانه برگردانید یا اصطلاحا گوشی خود را با استفاده از iTunes ریست فکتوری کنید.
عیب یابی عمومی :
۱ – آیفون خود را به شارژر متصل کنید و اجازه دهید تا حداقل ۱۵ دقیقه شارژ شود. سپس بررسی کنید که آیا شارژ کردن آیفون مشکل جاری را حل کرده است یا خیر. توصیه می کنیم برای شارژ کردن گوشی خود از کامپیوتر استفاده نکنید زیرا استفاده از آداپتور آیفون می تواند فرایند شارژ کردن را تسریع بخشد.
۲ – دکمه هوم را دوبار بفشارید و سپس انگشت خود را بر روی آیکن یک اپلیکیشن نگه داشته و بفشارید تا زمانی که آیکن اپلیکیشن ها شروع به تکان خوردن کنند. سپس بر روی دکمه “-” که در کنار هر اپلیکیشن وجود دارد کلیک کنید تا تمام برنامه هایی که باز هستند، بسته شوند.
۳ – دکمه Sleep/Wake را فشرده و پایین نگه دارید و سپس اسلایدر Slide to Power Off را پس از ظاهر شدن از سمت چپ به راست بکشید. اگر این اسلایدر ظاهر نشد دکمه های Sleep/Wake و Home را با هم بفشارید و پایین نگه دارید تا دستگاه شما خاموش شود. خاموش شدن آیفون ممکن است بین ۱۵ تا ۶۰ ثانیه طول بکشد.
۴ – دکمه Sleep/Wake را به منظور ریست کردن گوشی خود بفشارید.
۵ – به مسیر Settings > General بروید. در صورتی که آپدیتی برای iOS وجود دارد آن را انتخاب کنید و گزینه Download را بزنید، تا به روز رسانی انجام شود. پس از این که فرایند دانلود به پایان رسید، گزینه Install را انتخاب نمایید.
بک آپ و ریستور
۱ – با استفاده از کابل usb آیفون خود را به کامپیوتر متصل کنید.
۲ – در iTunes بر روی دکمه iPhone کلیک کنید.
۳ – حال برگه Summary را انتخاب نمایید و سپس گزینه Back Up Now را برگزینید.
۴ – اکنون منوی File را باز کرده و سپس گزینه transfer purcheses from… را انتخاب کنید.
۵ – بر روی دکمه Restore iPhone… کلیک کنید و سپس مجددا گزینه Back Up را برگزینید.
۶ – گزینه Restore را انتخاب نمایید.
۷ – منتظر بمانید تا iTunes دستگاه شما را ریستور نماید و سپس اسلایدر Slide to Set Up را از چپ به راست بکشید. در ادامه نیز پیغام های ظاهر شده را دنبال کنید تا تنظیمات بر روی دستگاه شما انجام شود.
۸ – در حالی که گوشی شما به کامپیوتر متصل است iTunes را بر روی کامپیوتر خود باز کنید.
۹ – حال بر روی گزینه Restore Backup کلیک کنید و سپس از منوی کشویی آخرین فایل بک آپ را انتخاب نموده و بر روی Continue کلیک نمایید. پیغام هایی را که در ادامه ظاهر می شود دنبال کنید تا فرایند ریستور بر روی گوشی شما انجام شود.
آموزش تصویری بازیابی و ریکاوری پیام های متنی (SMS) پاک شده گوشی اندروید
اغلب اوقات، در استفاده از تلفن هوشمند خود مهارت دارید اما گاهی اوقات نیز سهل انگاری می کنید و اتفاق بدی می افتد، برای مثال یک دکمه ی اشتباه را فشار می دهید و به طور تصادفی، پیام های متنی را از گوشی خود حذف می کنید! چه یک پیام را حذف کرده باشید، یا همه ی آنها را، در هر صورت این اتفاقی آزاردهنده است، اما خوشبختانه می توان آن را با نرم افزار درستی بازیابی کرد، اما به شرطی که این بخش از حافظه در تلفنتان با به روزرسانی برنامه، بارگیری فایل یا غیره تغییر نکرده باشد. در ادامه بر بررسی روش بازیابی پیام های پام شده گوشی می پردازیم.
اس ام اس های پاک شده را با برنامه ی MobiKin Doctor بازیابی کنید
چندین برنامه وجود دارد که می توانید از آنها برای بازیابی پیام های ازدست رفته، حذف شده یا هرچیز دیگری در گوشی خود استفاده کنید. ما نرم افزار Mobikin تحت عنوان Mobikin Doctor برای اندروید را امتحان کردیم که می تواند به سرعت تمام پیام های متنی شما را بازیابی کند.
ما از طریق فرآیند زیر، شما را با استفاده از این نرم افزار آشنا می کنیم، اما شما هم چنین می توانید برای مشاهده ی راهنمای گام به گام استفاده از این نرم افزار به طور مستقیم به وب سایت شرکت مراجعه کنید.
ابتدا Mobikin Doctor را دانلود کنید، نسخه ی ویندوز یا نسخه ی مک
شما هم چنین می توانید راهنمای گام به گام Mobikin را بررسی کنید.
کدام گوشی ها با Mobikin سازگار هستند؟
شما می توانید بدون روت کردن گوشی خود از این برنامه استفاده کنید، اما Mobikin نیز تضمین کرده که درصورت اینکار هم می توانید تمام محتویات گوشی خود را بازیابی کنید.
برای فهمیدن چگونگی روت کردن گوشی خود، می توانید از متد Mobikin در اینجا استفاده کنید. لطفا راهنمای کامل روت کردن را نیز مطالعه کنید.
یکی دیگر از ویژگی های مهم نرم افزار بازیابی پیام های متنی ، سازگاری و قابلیت انطباق دستگاه شماست، که در این راستا Mobikin Doctor بیش از ۲۰۰۰ گوشی با سیستم عامل اندروید را پشتیبانی می کند.
از این برنامه ی مبتکرانه ، می توان برای بازیابی پیام های پاک شده در اچ تی سی، سامسونگ، موتورولا، ال جی، سونی، ایسوس و بسیاری از مارک های دیگر استفاده کرد.
لطفا لیست گوشی های پشتیبانی شده را بررسی کنید تا مطمئن شوید ک این برنامه در گوشی شما نیز قابل استفاده است. البته این لیست بسیار طولانی است، بنابراین به احتمال بسیار زیاد گوشی شما نیز دراین لیست قرار دارد.
ما از گلکسی S6 در AndroidPIT استفاده کردیم و عملکرد آن بی نقص و سریع بود.
چگونه با استفاده از Mobikin Doctor برای بازیابی پیام های پاک شده در اندروید استفاده کنیم؟
بعد از نصب برنامه برروی سیستم عامل ویندوز و اتصال دستگاه، باید در عرض چند ثانیه اجازه ی دسترسی این برنامه به موبایلم را می دادم. پیش نمایش پیام های متنی من در صفحه ی اصلی Mobikin تنها ۱۷ ثانیه طول کشید و در نهایت بازیابی داده ها و نمایش آن ها بروی صفحه ی کامپیوترم نیز چند ثانیه بیشتر طول نکشید.
تصاویر زیر، چگونگی کار با این نرم افزار را نشان می دهد:
گام اول: هنگامیکه گوشی خود را وصل می کنید، این صفحه به طور خودکار شروع می شود. دستگاه شما را شناسایی کرده، به آن وصل شده و به شما اطلاع می دهد که آماده ی شروع است. شما هم چنین از صفحه ی شروع Mobikin متوجه می شوید که می توان از آن برای بازیابی کارت SD اندروید و به عنوان super toolkit استفاده کرد.
گام دوم: هنگامیکه اتصال انجام شود، داده های تلفن تان از قبیل مدل، نسخه ی سیستم و غیره نمایش داده می شود و شما می توانید نوع داده ای که می خواهید بازیابی شود را انتخاب کنید.
همانطور که در صفحه ی زیر مشاهده می کنید، می توانید مخاطبین، عکس ها، پیام ها، تماس ها، فیلم ها، صداها و اسناد را بازیابی کنید. برای رفتن به مرحله ی بعدی، next را بزنید.
گام سوم: داده هایتان در چند لحظه بازیابی می شوند و مانند تصویر زیر به انواع مختلف داده تقسیم می شوند. شما می توانید برای سهولت فیلترکردن، تنها پیام های حذف شده برای نمایش انتخاب کنید.
می توانید هر پیام یا فایل داده یا همه ی انها را در نوار بالا انتخاب کنید. آنگاه برای بازیابی داده های ازدست رفته یا حذف شده، بازیابی را انتخاب کنید.
گام چهارم: بعد از بازیابی داده ها، از شما خواسته می شود تا آنها را برروی کامپیوتر خود ذخیره کنید. و شا نیز باید برای ذخیره ی داده ها یک پوشه را انتخاب کنید.
برنامه ی Mobikin Doctor را می توان با کلیک روی پیوندها برای ویندوز یا رایانه ی مکینتاش، برای بازیابی تمامی پیام های از دست رفته یا حذف شده ی خود ، دانلود و نصب کنید.
مطمئن شوید که هرگز پیام های متنی را از دست نخواهید داد.
برای جلوگیری از ترس ناشی از ازدست دادن پیام هایتان، بهترین کار تهیه ی کپی پشتیبان از پیام هایتان است. و اما خبر خوب این است که این کار تنها پنج دقیقه طول می کشد.
من از یک برنامه ی رایگان به نام SMS Backup & Restore استفاده می کنم. این برنامه تمام ویژگی های لازم را دارد؛ ساده است، خوب به نظر می رسد و به خوبی نیز کار می کند.
برای اطلاعات بیشتر، تصاویر زیر را نگاه کنید
۱ پس از دانلود و نصب این برنامه، برنامه را باز کرده و بر “تنظیم یک پشتیبان” کلیک کنید.
۲ سپس، فایل مورد نظر( برای مثال پیامها، تماس های تلفنی یا هردو) و محل ذخیره ی فایل پشتیبان ( Dropbox، Google Drive یا تلفن)را انتخاب کنید. آنگاه، بعدی را بزنید.
۳ مورد دلخواه خود را از لیست انتخاب کرده و سپس ok را بزنید.
۴ برای دسترسی به Google Drive ، باید به حساب Google خود وارد شوید. شما هم چنین می توانید برای اطمینان از عملکرد درست، برنامه ی SMS Backup & Restore را تست کنید. و پس از یک دوره ی زمانی خاص، حذف پشتیبان گیری را انتخاب کنید.
۵ بعد از تنظیم حساب Google Drive ، می توانید زمان پشتیبان گیری را انتخاب کنید.
۶ این برنامه از شما می خواهد زمان پشتیبان گیری را انتخاب کنید، مثلا روزانه، هفتگی یا حتی ساعتی. در تنظیمات پیشرفته، می توانید اعلانها را غیر فعال کنید. بعد از پیکربندی برنامه مطابق با خواسته های خود، اکنون پشتیبان گیری را انتخاب کنید تا پشتیبان گیری پیام ها یا تماس های تلفنی تان آغاز شود.