توضیحات مسئول صدور مجوز حرفهای باشگاهها درباره ارسال مدارک به AFC
به گزارش گروه ورزشی و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، سهیل مهدی گفت: هر ساله باشگاههای متقاضی اخذ مجوز حرفهای لازم است مدارک مرتبط با این امر را آماده و از طریق سامانه تعیین شده به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند.
مسئول صدور مجوز حرفه ای فوتبال ایران افزود: در رابطه با بحث حرفهای سازی و اشاره به باشگاههایی که خصوصی نیستند طبق تصمیم اخیر دولت، همه سازمانهای دولتی حق کمک به باشگاههای حرفهای فوتبال را ندارند.
وی فوتبال ایران اعلام کرد: با توجه به فرصت اعطایی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاههای ایرانی اخیرا کارشناسان و پیشکسوتان محترم فوتبال کشور در این خصوص اظهار نظرات مختلفی انجام دادهاند که در این خصوص برای تنویر افکار عمومی باید به نکات مهمی در این رابطه اشاره کنیم.
مهدی تأکید کرد: صحت و سقم همه مدارک را مدیرعامل باشگاه از لحاظ حقوقی و قانونی تضمین کرده و ارائه هرگونه اطلاع خلاف واقعیت در مسئولیت خود باشگاه است.
وی تاکید کرد: دوستان و کارشناسان بزرگوار فوتبال کشور، فرصت یک ماهه اعطا شده به فوتبال ایران که به گواه رای های صادره در AFC تا به حال برای هیچ کشوری اتفاق نیفتاده و تنها با جلسات مکرر و پافشاری مسئولین رده بالای فدراسیون میسر شده، تنها فرصتی است که باشگاه های ما بتوانند هرچه بهتر کیفت مدارک اعطایی را به AFC ارتقا بخشیده و در زمینه ساختارسازی ، پرسنلی ، آکادمی ، مالی و ... مقدمات سازوکار حضور در آسیا را هرچه بهتر فراهم نمایند و فی الواقع تعبیر ما از حرفهای شدن تنها ساختن ورزشگاه و سالن های تمرین و تزریق پول فراوان برای قراردادهای نجومی و دستمزدهای بالا نیست.
مسئول صدور مجوز حرفهای سازمان لیگ افزود: در روز های اخیر یکی از موضوعات پیش آمده که خلاف واقعیت است و در رسانه های نوشتاری بسیار به آن پرداخته شده موضوع سندسازی است. در این رابطه لازم به توضیح است، مسئولیت همه مدارک ارسالی برعهده باشگاه است و کمیته صدورمجوز وظیفه نظارت و ارزیابی مدارک صادر شده از سوی باشگاهها را به عهده دارد.
وی تصریح کرد: این بحث در شرایطی اعلام شد که منطقی ترین روش های درآمدزایی باشگاهها را که در دنیا به عنوان حقوق یک باشگاه حرفهای است از آنان دریغ کردهایم. پس بهتر است بدانیم تجاری سازی اولویت بر خصوصی سازی دارد و چه بسا باشگاهای تحت پوشش شرکتهای سهامی عام از جمله فولاد مبارکه سپاهان، فولاد اهواز، ایران خودرو و سایپا در صورتی که فرصت تجاریسازی را در فوتبال پیدا کنند با ظرفیت نیروی کارشناسی که در صنعت خود دارند تبدیل به غولهای فوتبال آسیا میشوند.
مهدی تأکید کرد: این امر میتواند رسالت مدیریت فوتبال کشور باشد تا در آیندهای نزدیک بتوانیم در سیستم رو به رشد فوتبال آسیا پیشرو بوده و استعدادهای درخشان فوتبال کشور را سرمایه رشد و توسعه ساختار حرفهای فوتبال در کشورمان کنیم.