8 هفته از لیگ برتر گذشت اما مسئولان هنوز قرارداد جدیدی برای تبلیغات محیطی نبستهاند
با وجود گذشت 8 هفته از مسابقات لیگ برتر مدیران فوتبال ایران نتوانستهاند هنوز قرارداد جدید تبلیغات محیطی فوتبال را منعقد کنند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، با گذشت 8 هفته از مسابقات لیگ برتر در اتفاقی که بیشتر شبیه به فاجعه میماند، مدیران فوتبال ایران نتوانستهاند هنوز قرارداد جدید تبلیغات محیطی فوتبال را منعقد کنند و هیچ مسئولی هم پیرامون این موضوع نگران کننده پاسخگو نیست.
بعد از قرارداد حق پحش تلوزیونی که آن هم به خاطر مخالفتهای صداوسیما به هیچ نتیجهای نرسیده است، قرارداد تبلیغات محیطی از نظر اقتصادی با ارزشترین و مهمترین پروژه اقتصادی فوتبال ایران به حساب میآید. قراردادی که البته در سه سال گذشته با اشتباهاتی انکار نشدنی روبهرو بوده است و مدیران فوتبال ایران به دلایل مختلف خسارتهایی چند ده میلیاردی به باشگاهها وارد کردهاند.
به طور مثال در قرارداد ۱۶۰ میلیاردی با شرکت کانون ایران نوین، در مجموع دو سال به دلایلی عجیب و حیرت انگیز به این شرکت ۶۹ میلیارد تومان در مجموع خسارت داده شده.
فصل قبل هم سازمان لیگ قراردادی ۵۰ میلیاردی با شرکت فناپ برای انحصار تبلیغات محیطی فوتبال امضا کرد که به خاطر اختلافات به وجود آمده با باشگاههای پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی این قرارداد هم به نتیجه نرسید و طبق اعلام رسمی مدیران ارشد فوتبال ایران کار سازمان لیگ با فناپ هم به دادگاه کشیده شده است و معلوم نیست چه میزان از پول این قرارداد به سازمان لیگ پرداخت شده است!
بعد از این شکستهای سریالی، اما برای قرارداد تبلیغات محیطی لیگ برتر فصل جاری مدیران فدراسیون و سازمان لیگ در اتفاقی غیر منتظره هنوز بعد از گذشت 8 هفته نتوانستهاند قرارداد خد با شرکت مجری تبلیغات را به امضا برسانند.
طبق توافقهای صورت گرفته قرار بر این شده تا بدون برگزاری مزایده اسپانسر سابق باشگاههای پرسپولیس، استقلال، و تراکتورسازی درآمدزایی از تبلیغات محیطی فوتبال با قراردادی ۶۶ میلیارد تومانی را برعهده داشته باشد، اما در کمال تعجب هنوز این قرارداد به دلایلی نا معلوم منعقد نشده و با این حال شرکت مذکور کار خود را انجام میدهد!
نکته بسیار مهم که باید به آن اشاره کرد این است که تمام این قراردادهای تبلیغات محیطی در فصول اخیر در زمان مدیران ارشد فعلی فوتبال ایران منعقد شده و با شکست روبهرو شده است، اما هیچ کدام از این مدیران حاضر به شفاف سازی راجع به علت این مسائل نیستند.
در این میان فوتبال ایران و باشگاهها هر سال متوجه خسارتها و از دست رفتن چند ده میلیارد پول در شرایطی میشوند که اکثر باشگاهها با مشکلات مالی شدید دست و پنجه نرم میکنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *