واکنش کشورهای مختلف به اظهارات ضد ایرانی ترامپ در سازمان ملل

9:51 - 29 شهريور 1396
کد خبر: ۳۵۰۶۳۷
رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه و در سخنرانی خود در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر اظهاراتی بر علیه ایران مطرح کرد که این سخنان ترامپ با واکنش مقامات برخی از کشورها روبه‌رو شده است.

واکنش کشورهای مختلف به ظهارات ضد ایرانی ترامپ در سازمان مللبه گزارش گروه بین‌الملل ، رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه و در سخنرانی خود در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر اظهاراتی بر علیه ایران مطرح کرد که این سخنان ترامپ با واکنش مقامات برخی از کشورها روبه‌رو شده است.

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در واکنش به این سخنان ترامپ گفت: سخنان ترامپ که تأکیدی بر موضع غیر قابل انعطاف آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران است، به شدت نگران کننده است.

«مارگوت والستروم»، وزیر خارجه سوئد نیز در مصاحبه با شبکه خبری BBC گفت: این یک سخنرانی اشتباه، در یک زمان نامناسب و برای  حضار نامرتبط بود.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد که نباید توافق هسته‌ای با ایران را کنار گذاشت.

وی اظهار داشت که پایان دادن به توافق هسته‌ای با ایران و رد کردن آن در این مقطع زمانی بدون پیشنهاد دادن چیز دیگری اشتباه بزرگی است و بی احترامی به توافق هسته‌ای منجر به جهنمی در منطقه خواهد شد.

 

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *