پیدایش عفونت های سینوسی با این نشانه ها/ لباسی هوشمند مخصوص کودکان/آشنایی با مزایا و معایب انواع موتور خودرو

14:12 - 19 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۷۳۴۶
علامت عفونت سینوسی را بشناسید،کلاس اولی‌ها را از مدرسه نترسانید و ... از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

 

علامت عفونت سینوسی را بشناسید

مهر:درمان عفونت سینوسی به نوع عفونت بستگی دارد از اینرو باید برای تشخیص و درمان این بیماری به پزشک مراجعه کنید.

طبق اعلام موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا، علائم شایع عفونت سینوسی عبارتند از:

سردرد، به ویژه زمانی که از اول صبح آغاز شود.

• درد در پیشانی، فک، دندان و گونه ها، یا بین چشم ها.

• التهاب یا تورم مجاری اشک، پلک ها و سایر بافت های اطراف چشم.

• گرفتگی بینی، گلودرد، درد گردن یا سرفه.

تب

• ضعف و خستگی

 

پیدایش عفونت های سینوسی با این نشانه ها/شیوه های رفتاری والدین با فرزندان کلاس اولی خود در آستانه بازگشایی مدارس/لباسی هوشمند مخصوص کودکان/آشنایی با مزایا و معایب انواع موتور خودرو/سرمایه داران اماراتی اولین شهر مسقف دنیا را ساختند/سنت عجیب و قریب رئالی ها پیش از بازی از زبان کی روش

 

کلاس اولی‌ها را از مدرسه نترسانید

ایسنا:جهانگیر مرادی یک کارشناس ارشد علوم تربیتی از خانواده‌ها خواست تا کلاس‌اولی‌ها را از درس و مدرسه نترسانند.

 این کارشناس ارشد علوم تربیتی با بیان اینکه ریشه اختلال ترس از مدرسه در بین کلاس‌اولی‌ها را باید در ترسانده شدن آنها از سوی خانواده‌ها جست و جو کرد و افزود: گاهی برخی خانواده‌ها کلاس‌اولی‌ها را از درس و مدرسه می‌ترسانند که این کار باعث هراسان شدن کلاس‌اولی‌ها از درس و مدرسه می‌شود.

مرادی ادامه داد: بکار بردن جملاتی همچون "اگر اذیت کنی، یا شلوغ کنی و یا مشقت را ننویسی به معلمت می‌گویم" دانش آموز را از معلم، درس و مدرسه هراسان و دلزده خواهد کرد.

این کارشناس ارشد علوم تربیتی با بیان اینکه کلاس‌اولی‌ها قوانین مدرسه را نمی‌دانند، گفت: خانواده ها باید فرزندانشان را با قوانین مدرسه مثل به موقع سر کلاس حاضر بودن، گوش دادن به حرف‌های معلم، ساکت بودن سر کلاس درس، مراقبت از وسایل شخصی و... آشنا کنند تا برای فرزندشان سر کلاس درس اتفاق ناخوشایندی نیفتد که او را از درس و مدرسه هراسان کند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان نمی‌دانند که مدرسه چطور جایی است و چون اولین تجربه آنها برای ورود به یک مکان رسمی است، اگر با قوانین آن آشنایی داشته باشند، بهتر و راحت‌تر می توانند خود را با شرایط آن وفق دهند.

این کارشناس ارشد علوم تربیتی تصریح کرد: آشنا کردن کامل کلاس‌اولی‌ها با قوانین مدرسه به عنوان یک مکان رسمی خواهد توانست در کنار آمدن دانش آموزان با فضای درس و مدرسه اثرگذار بوده و زمینه پیشرفت و شکوفایی استعدادهای آنها را فراهم کند.

مرادی افزود: والدین کلاس‌اولی ها باید به آنها بگویند که اگر احیانا مشکلی برایشان پیش آمد، می توانند موضوع را به معلم، مدیر و یا معاون مدرسه اطلاع داده و از این افراد کمک بخواهند.

مرادی اذعان کرد: خانواده‌ها در روزهای اول ورود کلاس‌اولی‌ها به مدرسه باید با آنها همراه شده و مدرسه را به عنوان یک محیط با شور و نشاط به فرزندانشان بشناسانند.

وی در ادامه با بیان اینکه معلم های کلاس‌اولی‌ها باید با شاداب کردن فضای کلاس، دانش آموزان را به تحصیل علاقمند کنند، گفت: معلم‌های کلاس اولی‌ها باید هفته اول بازگشایی مدارس تنها به فکر خوشایند جلوه دادن فضای مدرسه باشند و پس از اینکه دانش آموزان را به مدرسه و کلاس درس علاقمند کردند، به آموزش مطالب درسی بپردازند.

مرادی اضافه کرد: استفاده از تکنیک‌های بازی می‌تواند نقش مهمی در علاقمند کردن کلاس‌اولی‌ها به درس و مدرسه داشته باشد .

این کارشناس ارشد علوم تربیتی تصریح کرد: معلم های کلاس اولی ها باید با موضوعات روانشناختی آشنایی کافی داشته باشند، چراکه اگر معلمی در هفته اول توانست دانش آموزان کلاس اولی خود را به درس علاقمند کند که موفق عمل کرده، در غیر اینصورت نخواهد توانست با دانش آموزانش ارتباط لازم را برقرار کرده و زمینه شکوفایی استعدادهای آنها را فراهم کند.

پیدایش عفونت های سینوسی با این نشانه ها/شیوه های رفتاری والدین با فرزندان کلاس اولی خود در آستانه بازگشایی مدارس/لباسی هوشمند مخصوص کودکان/آشنایی با مزایا و معایب انواع موتور خودرو/سرمایه داران اماراتی اولین شهر مسقف دنیا را ساختند/سنت عجیب و قریب رئالی ها پیش از بازی از زبان کی روش

 

این لباس کودک کوچک نمی شود!

مهر:خرید لباس برای کودکان کار مشکلی است زیرا این لباس ها پس از یکبار شستشو دیگر مناسب او نخواهند بود. اکنون نوعی از لباس هوشمند برای کودکان تولید شده که مشکل را برطرف می کند. لباس مذکور که Petit Pliنام گرفته برنده جایزه جیمز دایسون شده و قرار است به زودی وارد بازار شود.

ریان ماریو یاسین مخترع این لباس، یک مهندس طراحی است که آن را برای کودکان ۴تا ۳۶ ماهه ساخته است. این لباس قابل شستشو، ضد باران و ضدباد است. در این لباس یک ساختار افزایشی (ساختاری که به بزرگ تر شدن اندازه لباس کمک می کند) قرار داده شده است.

به عبارت دیگر از مواد مصنوعی برای تولید لباس هایی استفاده شده که هنگام کشیده شدن ضخیم تر می شوند. از این نوع ماده در لباس های زرهی نیز استفاده می شود.

 

پیدایش عفونت های سینوسی با این نشانه ها/شیوه های رفتاری والدین با فرزندان کلاس اولی خود در آستانه بازگشایی مدارس/لباسی هوشمند مخصوص کودکان/آشنایی با مزایا و معایب انواع موتور خودرو/سرمایه داران اماراتی اولین شهر مسقف دنیا را ساختند/سنت عجیب و قریب رئالی ها پیش از بازی از زبان کی روش

آشنایی با انواع موتور خودرو

باشگاه خبرنگاران جوان: مهم‌ترین بخش اتومبیل، موتور آن است و نیــــروی لازم جهت حرکت اتومبیل با احتراق سوخت (بنزین – گازوئیل – گاز) در داخل موتور و تبدیل آن به نیروی مکانیکی تامین می‌شود.

موتور بنزین سوز

خودروهای که سیستم سوخت رسانی به صورت کاربراتور داشته را ، بنزین سوز کاربراتوری می نامند ، این نوع از خودروها دارای مزایا ی زیر هستند:

1- تعمیر بدون نیاز به لوازم الکترونیکی خاص .

2- سهولت در تعمیرات .

3- هزینه کم تعمیرات در صورت خرابی کلی سیستم .

4- هزینه ساخت تمام شده کم تر به نسبت سیستم انژکتوری .

معایب این سیستم به شرح زیراست:

1- احتمال خطا در تنظیم .

2- از بین رفتن تنظیم موتور خودرو بعد از مدتی کارکرد .

3- کارکرد نامناسب خودرو در سرما و گرما ، بیش از حد استاندارد .

4- تنظیم بسیار سخت مصرف سوخت و سخت رسیدن به استانداردهای تولید کننده .

5- تنظیم بسیار دشوار و سخت سیستم جرقه زنی در اینگونه خودروها .

عامل اصلی کار در یک کاربراتور ایجاد مکش ( خلاء ) بر روی مجرای خروج سوخت ( ژیگلور ) می باشد . این مهم توسط قسمتی از بدنه کاربراتور به نام ونتوری یا گلوگاه انجام می گیرد . ونتوری در حقیقت مقطع کاهش بدنه کاربراتور می باشد . با باز شدن صفحه گاز ، هوا توسط سیلندر موتور مکیده شده و به داخل کاربراتور جریان می یابد ( تند شدن سرعت مکش هوا در سیلندرها و در نهایت عبور جریان بیشتر از کاربراتور ) . در هنگام عبور از ونتوری به علت کاهش مقطع عبور ، سرعت هوا افزایش یافته و فشار محفظه ونتوری کاهش می یابد و مکشی ایجاد می نماید که به مراتب از سایر مقاطع کاربراتور بیشتر است . بنابراین چنانچه سیستم انتقال سوخت به این بخش متصل شود ، سوخت مکیده شده و پس از مخلوط شدن با هوا به داخل سیلندر وارد می شود .

آشنایی با انواع موتور خودرو

موتور انژکتوری

سیستم سوخت رسانی انژکتوری ، یکی از روش های سوخت رسانی به موتورهای احتراق داخلی می-باشد که در این سیستم ، سوخت توسط یک پمپ مکانیکی یا برقی با فشار به داخل لوله‌های سوخت رسانی ( انتقال دهنده های سوخت ) و ریل سوخت وارد می‌شود و از طریق انژکتورها که در واقع نوعی شیر محسوب می‌شوند ( برای مفهوم بهتر یک سرنگ را در نظر بگیرید که با فشار مایع درونی محفظه خویش را با بیرون پاشش کرده و سوخت را به صورت پودر تبدیل می نمایند ) ، به پشت سوپاپ هوا یا درون سیلندرها ، به صورت پودر شده تزریق نموده و به این ترتیب مخلوطی از هوا و سوخت برای احتراق در موتور و تولید انرژی بدست می‌آید .

ذات سیستم انژکتوری بر پایه استفاده بهینه از سوخت موجود ، تبدیل سوخت موجود به بهترین درصد حجمی ترکیبی برای استفاده در خودروها می باشد .

مزایای سیستم تزریق سوخت انژکتوری به ترتیب زیر است :

توزیع یکنواخت سوخت بین سلیندرها ، کاهش خام سوزی ، کاهش تولید گازهای خطرناک ، راندمان حجمی بالاتر موتور به علت حذف ونتوری ، کاهش ارتفاع موتور ، عدم نیاز به گرمکن ، شتاب گیری مناسب-تر موتور، کاهش مصرف سوخت و اندازه گیری دقیق سوخت ، کارکرد مناسب و تعمیر کمتر و نیاز بسیار کمتر برای تنظیم سیستم سوخت رسانی از مزایای روش تزریق سوخت به صورت انژکتوری می‌باشد .

معایب سیستم تزریق سوخت انژکتوری به ترتیب زیر است:

وجود قطعات حساس ، دقیق و گران قیمت ، نیاز به تخصص فراوان در امر تولید و تعمیر قطعات و پیچیدگی سیستم از معایب روش تزریق سوخت می‌باشد .

انواع سیستم سوخت رسانی انژکتوری به ترتیب نسل به شرح زیر می باشد .

مکانیکی ( نسل اول )

سیستم K-Jetronic

الکترونیکی EFI

نوع L-Jetronic

نوع D-Jetronic

نوع K-Jetronic

نوع LH-Jetronic

سیستم MPFI

سیستم SPFI

سیستم GDI

سیستم انژکتوری شامل 3 بخش می باشد ، که به ترتیب زیر است:

1 . سنسورها : وظیفه سنسورها جمع آوری اطلاعات خام برای انتقال به واحد کنترل الکترونیکی مرکزی یا همان ECU می باشد .

2 . واحد کنترل کننده مرکزی یا همان ECU ، که اطلاعات جمع آوری شده را تحلیل کرده و به دستوراتی تبدیل نموده که این دستورات برای اجرا به واحدهایی با نام عملگر منتقل می شوند .

3 . عملگرها یا همان واحدهای عمل کننده ، که این موارد به مانند انژکتورها که تزریق سوخت را بر عهده دارند ، تمام موارد برای کارکرد خودرو را به هر آنچه که ECU به آنها ابلاغ نموده ، انجام می دهند . در اصل خروجی سیستم انژکتوری همین عملگرها هستند .

انواع روشهای تزریق سوخت انژکتوری

نوع تک نقطه‌ای شامل : , TBI CFI

نوع تزریق مداوم

نوع تزریق دریچه مرکزی شامل : CPI و CPFI

نوع چند نقطه‌ای

نوع تزریق مستقیم

پیدایش عفونت های سینوسی با این نشانه ها/شیوه های رفتاری والدین با فرزندان کلاس اولی خود در آستانه بازگشایی مدارس/لباسی هوشمند مخصوص کودکان/آشنایی با مزایا و معایب انواع موتور خودرو/سرمایه داران اماراتی اولین شهر مسقف دنیا را ساختند/سنت عجیب و قریب رئالی ها پیش از بازی از زبان کی روش

موتورهای دارای سیستم توربو شارژر

توربو شارژر کمپرسوری است که با افزایش توان مکش هوای ورودی توسط موتور خودرو ، موجب احتراق بهتر سوخت و در نتیجه افزایش قدرت موتور می‌شود .

این گفته به اصطلاحی ساده تر یعنی اینکه ، این دمنده و یا کمپرس کننده ، کاری جز فرستادن هوای بیشتر به داخل محفظه احتراق انجام نمی دهد ، این حرکت در نهایت به بهتر شدن سیستم جرقه و بهتر شدن نوع احتراق ، تبدیل گشته و این مهم باعث افزایش راندمان حجمی موتور خواهد شد . این وسیله با کمک گازهای خروجی موتور کار می‌کند و بدون اتلاف انرژی فعالیت می‌کند . اکنون برخی شرکت ها برای اینکه حتی ممکن است برای خروج گازها ، در مسیر خروجی اهمیت بالایی برخوردار باشند ، از توربو شارژرهایی با قابلیت استفاده از موتورهای الکتریکی استفاده می نمایند . در واقع توربو شارژر با نیروی حاصل از گازهای خروجی موتور عمل می کند . معمولا از این سامانه در سیکل اتو و سیکل دیزل برای موتورهای احتراق داخلی استفاده می گردد .

سیستمهای توربو ، به عنوان سیستم پرخوران و یا تنفس مصنوعی نیز شناخته می شوند . این اصطلاحات رایج در مجلات و مقالات بوده و هرکجا که این عناوین را دیدید ، به یاد موتورهایی با سیستم توربو شارژر بیفتید .

از زمان اختراع موتور احتراق داخلی ، مهندسان خودرو ، عاشقان سرعت و طراحان خودروهای مسابقه در حال جست و جوی راه هایی برای افزایش قدرت آن بوده اند . یک راه برای افزودن قدرت ساختن یک موتور بزرگ تر است . اما موتورهای بزرگ تر که سنگین تر و ساخت و نگهداری آنها گران تر است همیشه بهتر نیستند . راه دوم بهبود احتراق و تخلیه بهتر گازها از محفظه احتراق بوده . برای اینکه بتوانیم از موتورهایی با حجم پایین تر ، بازده بهتر و مناسب تری داشته باشیم ، بسیار راه های متفاوتی وجود داشته ولی این نکته نیز وجود دارد ، که هر مورد از موارد گفته شده ، باید در جایی مناسب خویش استفاده گردد ، برای همین منظور یکی از راه های کم هزینه و مناسب که با استقبال زیادی در میان خودرو سازان روبه رو گردیده است ، استفاده از حجم هوای ورودی بهتر است و این مهم بوسیله توربو شارژر و سوپر شارژ میسر خواهد شد .

اصول کار کرد سوپر شارژرها بدین شرح است:

سوپر شارژر به هر وسیله ای گفته می شود که فشار هوای مکیده شده را به بیش از فشار جو می رساند . توربو شارژر ها هم این کار را انجام می دهند . تفاوت بین این دو سیستم ، منبع انرژی آن ها است . توربو شارژر ها توان خود را از توربینی می گیرند که به وسیله ی جریان جرمی اگزوز به حرکت در می آید و یا در برخی از مدل ها از موتورهای الکتریکی نیروی خویش را تامین می نمایند ، ولی سوپر شارژر ها به وسیله ی تسمه یا زنجیر به صورت مکانیکی از طریق میل لنگ نیرو می گیرند ( مانند نیرو گرفتن کولر خودرو ولی به صورت دائمی ) .

پیدایش عفونت های سینوسی با این نشانه ها/شیوه های رفتاری والدین با فرزندان کلاس اولی خود در آستانه بازگشایی مدارس/لباسی هوشمند مخصوص کودکان/آشنایی با مزایا و معایب انواع موتور خودرو/سرمایه داران اماراتی اولین شهر مسقف دنیا را ساختند/سنت عجیب و قریب رئالی ها پیش از بازی از زبان کی روش

موتورهای دیزلی ، توربو دیزلی

خودروهایی که از سوخت هایی چون دیزل و سوخت ارگانیک بیودیزل استفاده می نمایند ، خودروهای دیزل گویند . اینگونه خودروها ، به دلیل نداشتن سیستم جرقه زنی و نیاز به هوای بیشتر ، اکثرا دارای سیستم توربو شارژر نیز بوده و گاهی اوقات اینگونه خودروها را با نام توربو دیزل نیز می شناسند .
تفاوت اصلی بین موتور های دیزلی و بنزینی

یک موتور بنزینی مخلوط هوا و سوخت ( بنزین اتمیزه شده ) را مکش می کند و آنرا متراکم می کند و بعد مخلوط را با جرقه مشتعل می کند . یک موتور دیزلی فقط هوا را می گیرد و آنرا متراکم می کند که این عمل باعث ایجاد فشار و گرما در مرحله ترکم می گردد و بعدا سوخت را به داخل هوای متراکم تزریق می کند . این عمل بوسیله یک انژکتور انجام می گردد که داخل محفظه احتراق قرار دارد . گرمای حاصل از متراکم شدن هوا موجب مشتعل شدن خود به خودی سوخت می شود ، تنها نکته ای که در این حالت وجود دارد ، تزریق سوخت کمی بیشتر از مدت زمان عادی بوده که این تزریق سوخت تا زمانی که پیستون پایین برود ، ادامه پیدا می نماید .

نسبت تراکم موتور های بنزینی از 1 به 8 شروع شده و تا 1 به 12 ادامه دارد ، این در حالی است که نسبت تراکم موتور های دیزلی از 1 به 14 تقریبا شروع شده و تا 1 به 25 نیز ادامه دارد . نسبت تراکم بالای موتور های دیزلی منجر به بهتر شدن بازده این خودروها شده است ، ولی این در حالی است که خودروهی دیزلی دارای قدرت و گشتاور بالاتری بوده و دارای توان خروجی و سرعت بالایی نیستند .

محاسن اینگونه موتورها به ترتیب زیر است:

1. دارای گشتاور مناسبی بوده و برای خودروهای تجاری مناسب تر هستند .

2. دارای بازده بالاتر و آلایندگی کمتر نسبت به هم نوعان بنزین سوز و یا دوگانه سوز خویش دارند .

3. هزینه های سوخت اینگونه موتورها ، پایین بوده و بسیار اقتصادی تر هستند .

4. دارای تعمیرات و نگهداری بسیار ساده تر نسبت به موتورهای دیگر هستند .

معایب اینگونه از موتورها به شرح زیر است:

1. دارای دور موتور پایین تر بوده و برای خودروهای سواری خاص کمتر مورد استقبال قرار گرفته اند .

2. دارای سر و صدای بسیاری بوده و به همین دلیل در نزد مردم از جایگاه پایین تری برخودار بوده است .

پیدایش عفونت های سینوسی با این نشانه ها/شیوه های رفتاری والدین با فرزندان کلاس اولی خود در آستانه بازگشایی مدارس/لباسی هوشمند مخصوص کودکان/آشنایی با مزایا و معایب انواع موتور خودرو/سرمایه داران اماراتی اولین شهر مسقف دنیا را ساختند/سنت عجیب و قریب رئالی ها پیش از بازی از زبان کی روش

موتورهای گاز سوز و دو دو گانه سوز

خودروهای دوگانه سوز به خودروهایی گفته می شود که موتور آن ها برای استفاده 2 نوع سوخت طراحی شده است ، به عنوان مثال خودرویی که قابلیت استفاده از بنزین و گاز را یکجا داشته باشد ، دوگانه سوز گویند .

سیستم سوخت رسانی این خودروها ، با سیستم سوخت رسانی اول آن ها یکسان بوده و تنها با استفاده از تغییراتی جزئی و یا تعویض نمودن برخی از قطعات سیستم سوخت رسانی با نوعی که برای هر دو نوع سوخت ، طراحی شده است ، در اینگونه از خودروها مورد استفاده قرار می گیرد .

البته در بیشتر موارد خودروهایی که با سوخت هایی چون ، بنزین و گاز طبیعی ( CNG ) و یا گاز مایع ( LPG ) ، عمل نمایند را ، خودروهای دوگانه سوز می نامند .

محاسن این سیستم ها به شرح زیر است:

1. آلودگی کمتر و دوستدار محیط زیست .

2. سوخت ارزان و در دسترس .

معایب این نوع از موتورها که موارد مهمی هستند ، به شرح زیراست:

1. هزینه های تعمیرات نگهداری نسبتا بالا .

2. تعمیرات دوره ای زیاد .

3. خراب شدن سرسیلندر پس از مدتی کارکرد .

4. بازدهی موتور نامناسب .

5. مصرف بیش از اندازه و طی مسافت کوتاه با یک مخزن کاملا پر از گاز نسبت به خودروهای بنزینی .

خودروهای هیبریدی

خودرو هیبریدی خودرویی است که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند . در بیشتر موارد از این نام در اشاره به خودرو برقی دوگانه استفاده می‌شود که در سیستم پیشرانه آنها یک موتور احتراق داخلی ( معمولاً بنزینی و یا توربو دیزلی ) در کنار یک یا چند موتور الکتریکی قرار دارد و به خودرو این قابلیت را می دهد که فقط از یکی از این منابع انرژی یا هر دو آن‌ها در کنار یکدیگر استفاده کند .

خودورهای هیبریدی می توانند از سیستمهای حرکتی دیگری نیز استفاده نمایند . این سیستمها شامل خودروهای گاز سوز ، دوگانه سوز و .... را شامل می گردد ، اما در نهایت سیستم الکتریکی برای حرکت خودرو نیز درگیر خواهد شد ، این نوع سیستم ترکیبی برای حرکت یک خودرو را خودروی هیبریدی گویند .

 اولین شهر سقف دار جهان در دبی +عکس

شهری که در امارات متحده عربی قرار دارد، پس از خرج شدن پول‌های کلان در آن مهیا کردن امکانات فراوان برای مسافران، به یکی از شهرهایی در جهان تبدیل شده است که گردشگران و سرمایه داران زیادی را به خود جذب می‌کند و می‌تواند از این طریق هم سرمایه به دست آورد.

سرمایه داران و مسئولان دبی پس از خرج پول‌های بسیار برای این شهر، در حال حاضر مشغول ساخت شهری متفاوت در این منطقه هستند. آن‌ها در حال ساخت شهری هستند که به طور کامل زیر یک سقف شیشه‌ای قرار دارد. این شهر 4.5 میلیون متر مربع مساحت خواهد داشت و به زودی بهره برداری خواهد شد.

پیدایش عفونت های سینوسی با این نشانه ها/شیوه های رفتاری والدین با فرزندان کلاس اولی خود در آستانه بازگشایی مدارس/لباسی هوشمند مخصوص کودکان/آشنایی با مزایا و معایب انواع موتور خودرو/سرمایه داران اماراتی اولین شهر مسقف دنیا را ساختند/سنت عجیب و قریب رئالی ها پیش از بازی از زبان کی روش

 

روایت باورنکردنی کی‌روش از رئال مادرید/ روز بازی مشروبات الکی می‌خوردند!

خبر انلاین:رئال، منچستر، رونالدو؛ چه از نوع برزیلی اش چه از نوع پرتغالی اش، بکهام، زیدان، روبرتو کارلوس، رائول و هزاران سوژه ناب دیگر. اینها چیزها و آدم هایی هستند که کی روش درباره شان حرف می زند. او از دنیایی می آید که این ادم ها حضور داشته اند. کی روش در تازه ترین گفت و گوی خود با روزنامه دسپورتیو چیزهایی جالبی در این باره می گوید و خلاصه ای از حرف هایش را در زیر می خوانید؛

*در تهران 17 روزنامه ورزشی وجود دارد. بنابراین تاثیر رسانه ها در حضور من در ایران بسیار زیاد است.

* ایران دارای مناطق بیابانی زیادی است ولی کشور گل هاست. ایرانی ها معمولا انگلیسی نمی توانند حرف بزنند ولی من شما را دوست دارم و یا من از شما قدردانی می کنم را من عاشقتم ترجمه می کنند! در حال حاضر یک حس عاطفی بین ماست. در ایران مردان گل می دهند. خیلی از مردم هستند که به هم گل می دهند. هیچ خانه ای نیست که گل در آن نباشد. در همه جا گل فروشی می بینی. گل ها بخشی از زندگی روزمره همه هستند.

*من همیشه گل ها را دوست داشتم. حالا هم هر روز علاقه ام به گل ها بیشتر می شود. همانطور که می دانید در ایران با بوسه به هم تبریک می گویند بنابراین گاهی مردان به من می گویند عاشقم هستند و من را می بوسند و حتی صورتم کمی تر می شود! (خنده) من در یک ساختمان با همسایگانم زندگی می کنم. اغلب ساعت سه یا چهار صبح بعد از بازی ها به خانه می رسم و حیاطی را می بینم که پر از گل است.

*من از زندگی در ایران خوشحال هستم.

*الجزایر آفریقای جنوبی قطر و... به من پیشنهاد دادند و برای من جذاب و تحریک کننده بودند. ولی ما در فوتبال اغلب وقت ها این ما نیستیم که تصمیم می گیریم.

*بعد از جام جهانی روسیه به ساحل می روم و ماهگیری می کنم. این تمام برنامه ام است!

*تا به امروز به خاطر فوتبال خانواده ام را مجبور کردم که از من پیروی کنند. کاری که باید بعد از جام جهانی انجام دهم این است که خیلی جدی تر کنار خانواده ام باشم. باید یک تصمیم بگیرم. فوتبال و خانواده با هم سازگار نیستند.

*من نتایج منچستر یونایتد را دنبال می کنم. دوست دارم باشگاههایی مثل رئال و بنفیکا برنده شوند. اما تنها باشگاهی که رادیکال من است و به آن تعصب زیادی دارم منچستر یونایتد است.

*یکی از داستان های جذاب من از بکهام و روبرتو کارلوس بود. ما گاهی وقت ها بعد از بازی سر یک میز غذا می خوردیم و چند ساعت حرف می زدیم. هر کدام هم اهل یک کشور بودیم.

*من وقتی رسیدیم که رئال در سوپر کاپ بازی داشت و آبجو و شراب را روی میز بازیکنان دیدم. خیلی ناراحت شدم. به دکتر تیم گفتم این منطقی نیست روز بازی از این چیزها می خورند. باید ممنوع شود. می خواستم روز بازی نوشیدن الکل، شراب و آب جو را ممنوع کنیم. سپس رائول پیش من آمد و گف: «در باشگاه ما یک سنت وجود دارد. الکل آبجو و شراب بخشی از وعده غذایی ماست.» بعد از آن باور می کنید من دیگر هیچوقت ندیدم در روز بازی بازیکنان چنین چیزهایی را مصرف کنند؟ گاهی اوقات بعد از بازی می پرسیدند که آیا می توانند یک لیوان آبجو داشته باشند. رونالدو هم که عاشق کوکا کولا بود!

*من و رونالدو هرگز بعد از جام جهانی 2010 صحبت نکرده ایم.

*امیدوارم در جام جهانی روسیه با پرتغال همگروه نشویم چون اگر این اتفاق بیفتد ما می خواهیم برنده باشیم.

پیدایش عفونت های سینوسی با این نشانه ها/شیوه های رفتاری والدین با فرزندان کلاس اولی خود در آستانه بازگشایی مدارس/لباسی هوشمند مخصوص کودکان/آشنایی با مزایا و معایب انواع موتور خودرو/سرمایه داران اماراتی اولین شهر مسقف دنیا را ساختند/سنت عجیب و قریب رئالی ها پیش از بازی از زبان کی روش

 انفجار خورشیدی با قدرتی معادل یک میلیارد بمب هیدروژنی نیمکره شمالی را روشن کرد

ایرنا:حققان انگلیسی روز چهارشنبه (پانزدهم شهریورماه) انفجاری را در سطح خورشید مشاهده کردند که قدرت آن معادل یک میلیارد بمب هیدروژنی بود.

این پدیده بزرگترین انفجار خورشیدی در طول 12 سال گذشته و هشتمین انفجار بزرگ در سطح خورشید از زمان ثبت سوابق جدید از سال 1996 میلادی محسوب می‌شود.

تشعشعات حاصل از این انفجار در یک بازه زمانی 48 ساعته قابل مشاهده بود و شفق بی‌نظیری را در آسمان سرزمین‌های نیمکره شمالی زمین از جمله انگلیس و اسکاتلند ایجاد کرد.

محققان برای مشاهده این پدیده از یک تلسکوپ فضایی موسوم به Swedish Solar Telescope واقع در جزیره La Palma از مجموعه جزایر قناری بهره گرفتند. رصد انفجارهای خورشیدی با استفاده از تلسکوپ‌های مستقر در زمین بسیار دشوار است، زیرا در هر زمان تنها یک دویست و پنجاهم سطح خورشید قابل مشاهده است و در عمل رصد کردن مکان مناسب در زمان مناسب یک خوش‌شانسی محسوب می‌شود.

به گفته محققان در حال حاضر فعالیت‌های سطح خورشید به حداقل رسیده است؛ به عبارت دیگر تعداد مناطق فعال که احتمال وقوع انفجار در آنها وجود دارد، اندک است و در نتیجه احتمال وقوع دو انفجار در یک نقطه زیاد است.

محققان با رصد این انفجار که در گروه موسوم به X طبقه بندی می‌شود، اطلاعات زیادی را در مورد چگونگی و علت شکل‌گیری این پدیده به دست آوردند و امیدوارند این اطلاعات در آینده امکان پیش‌بینی وقوع چنین انفجارهایی را فراهم کند تا تدابیر مناسبی برای محافظت از ماهواره‌ها و سدر برابر این پدیده اتخاذ شود.


 پیدایش عفونت های سینوسی با این نشانه ها/شیوه های رفتاری والدین با فرزندان کلاس اولی خود در آستانه بازگشایی مدارس/لباسی هوشمند مخصوص کودکان/آشنایی با مزایا و معایب انواع موتور خودرو/سرمایه داران اماراتی اولین شهر مسقف دنیا را ساختند/سنت عجیب و قریب رئالی ها پیش از بازی از زبان کی روش

 

 

 
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *