مردان و زنان بیشتر از این میانگین سنی عمر نمی کنند/طراحی کامپیوتری مخصوص دوچرخه سواران کوهستان/چرا دانش آموزان ژاپنی بیشترین آمار خودکشی در میان محصلین جهان را دارند؟/ساخت خارق العاده ترین مجسمه ها با استفاده از تنه درخت/ساخت قایق BMW توسط یک ایرانی
نهایت طول عمر انسان مشخص شد
تسنیم: دانشمندان هلندی برای طول عمر زندگی مردان و زنان حد و مرزی تعیین کردهاند.
بر اساس این گزارش، محققان دانشگاه «تیلبورگ»(Tilburg) هلند اعلام کردهاند حد سن برای خانمها حدود 115 سال و برای آقایان حدود 114 سال است.
به گفته کارشناسان، مسنترین انسان روی زمین هم نمیتواند بیشتر از میانگینی که برای طول عمر انسان مشخص شده است زندگی کند.
نتایج این مطالعه بر مبنای تجزیه و تحلیل زندگی 75 هزار نفر از شهروندان هلندی به دست آمده است.
طراحی یک کامپیوتر برای دوچرخههای کوهستان
ایسنا:کامپیوترهای دوچرخه سواری ابزارهای دستی کارآمدی برای دوچرخه سواران کوهستان هستند که به آنها اجازه میدهد چیزهایی مانند مسیر پیش رو و طی شده را مرور کنند.
حالا اگر این رایانهها بتوانند جهشهای دوچرخه سوار را ردیابی کنند، به آنها اجازه میدهند تا بدانند که چقدر پرش داشتهاند و با چه فشاری فرود آمدهاند. "ShredMate" دقیقا همین کار را میکند.
این دستگاه توسط یک شرکت لندنی ساخته شده است. "ShredMate" روی دو شاخه دوچرخه قرار میگیرد و با استفاده از برنامه iOS / Android با گوشی هوشمند دوچرخه سوار از طریق بلوتوث کم مصرف متصل میشود.
همچنین یک آهنربای کوچک روی پره چرخها وجود دارد که رایانه از آن برای تشخیص چرخش چرخها استفاده میکند. بنابراین سرعت و فاصله را تشخیص میدهد.
اپلیکیشن "ShredMate" نقشه مسیرهایی که کاربران طی کردهاند را به آنها نشان میدهد و در این نقشه، هر جهش آنها برجسته میشود. انتخاب هر یک از آنها اطلاعاتی از جمله زمان دقیق معلق ماندن و شتاب فرود را نشان میدهد.
این دومین جزء مهم اطلاعات است، زیرا دوچرخه سواران میتوانند سعی کنند که این نیرو را تا حد ممکن کاهش دهند تا بتوانند سواری خود را ایمنتر و لذت بخشتر کنند.
این نقشه همچنین سرعت ثبت شده دوچرخه سوار را در هر مسیر نشان میدهد. آهسته سبز و قرمز سریع است. قسمتهای خطرناک به طور خاص شناسایی و نمایش داده میشوند. بخشهایی مانند مسیرهای تنگ و باریک، پیچهای خطرناک، احتمال سقوط و فرودهای با ریسک بالا.
اگر شما علاقهمند به گرفتن "ShredMate" هستید، هنگامی که به تولید انبوه برسد میتوانید با قیمت 78 دلار آن را تهیه کنید.
آمار خودکشی دانشآموزان ژاپنی در صدر کشورهای صنعتی جهان
فارس: ژاپن در بین کشورهای صنعتی گروه هفت (G7)، بالاترین نرخ خودکشی را دارد؛ بر اساس آمار موجود، سالانه حدود 20 هزار نفر در کشور ژاپن خودکشی میکنند که در این بین بخش عمدهای از آنها کودکان و دانشآموزان هستند.
تمام شدن تعطیلات تابستانی ژاپن و شروع مجدد سال تحصیلی، افزایش آمار خودکشی در بین دانشآموزان را به همراه دارد؛ چراکه ناکامی در امتحانات زمینه اقدام به خودکشی را در آنها فراهم میکند.
مقامات رسمی میگویند: «نرخ خودکشی در کشور ژاپن از اوج خود که در سال 2003 میلادی بوده، کاهش پیدا کرده است، اما این بحران در مورد دانشآموزان و بزرگسالان جوان که به تازگی فعالیت شغلی خود را آغاز میکنند همچنان جدی است».
بعضی از کودکان با بازگشت به محیط مدرسه دچار استرس عجیبی میشوند؛ آنها از اینکه با دیگر دانشآموزان که اساسا هم سنّ بیشتری از آنها دارند درگیر شوند، میترسند.
از آنجاییکه ژاپن تأکید بسیاری بر موفقیت آکادمیک دارد، ناکامی در امتحانات یکی دیگر از دلایل مهمّ خودکشی در بین دانشآموزان آن است.
بر اساس آمار و ارقام موجود، هر ساله حدود 500 شهروند زیر 20 سال در ژاپن خودکشی میکنند؛ همچنین نرخ خودکشی نوجوانان در اولین روز ماه سپتامبر سه برابر بالاتر از دیگر روزهای سال است.
وزیر آموزش و پرورش کشور ژاپن تأکید میکند که مسائل و دغدغههای دانشآموزان باید برطرف شود.
این 14 دانستنی گوناگون را محال است باور کنید!
دیجی فکت:واقعیت چیزی است که بطور غیرقابل انکاری درست است و تایید شده و این دقیقا همان چیزی است که آن را جالب میکند؛ واقعی بودن! با دانستن این نکته میتوانیم نتیجه گیری کنیم که بهترین واقعیتها یا همان بهترین دانستنیها آنهایی هستند که عجیب غریباند و ما سخت میتوانیم باورشان کنیم و در این پست دقیقا از همین دانستنیها برایتان آماده کرده ایم، پس با ما همراه باشید.
۱.پینهای عابربانک
۲. کبریت و فندک
۳. سوراخ قفل
۴. حشرات تشک
۵. اختراع تی شرت
۶. داروی کاکائویی
۷. جرمهای حلقه
۸. آناناس و نمک
۹. میز دفتر
۱۰. تختهای مرگبار
۱۱. بارکدخوانها
۱۲. ساخت M&M
۱۳. فامیلی باربی
۱۴. مرگ بر اثر مالاریا
خلق اثر هنری خارق العاده با استفاده از تنه درخت
باشگاه خبرنگاران جوان: یکی از جالب ترین و پرطرفدارترین هنرهای دستی را میتوان مجسمه سازی دانست که فرد با استفاده از خلاقیت و قدرت تخیل خود یک قطعه ی بی جان را به اثری هنری و خارق العاده تبدیل میکند.
در این میان مجسمه سازانی وجود دارند که با استعداد ذاتی خود یک تکه چوب را چنان با ظرافت حکاکی میکنند که نتیجه ی بدست آمده را باید فراتر از یک اثر هنری ارزشمند دانست.
هنرمندی اهل استونی به نام "ایگور لوسکوتو" با کنده کاری روی چوب آثار هنری فوق العاده آفریده است. وی مجسمه های خرس، سگ، خروس، اسب و یک نیمکت اژدها را ساخته که بسیار مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.
شایان ذکر است؛ این هنرمند خلاق 15 سال است که به حرفه مجسمه سازی با اره برقی مشغول است.
گفتنی است؛ لوسکوتو در حال حاضر در سراسر اروپا سفر میکند و مهارت ستودنی خود را به نمایش میگذارد. اگرچه او از ابزارهای گوناگون برای جزئیات بسیار پیچیده استفاده میکند، اما بخش عمده کارش را با اره برقی انجام میدهد که شاهکارهای ظریفش را جالبتر میکند.
در ادامه تصاویری از مجسمه های ساخته شده به وسیله این هنرمند خلاق را مشاهده نمایید.
ایرانیها BMW و قایق را باهم ترکیب کردند!
مهر:اگر دنباله همه اختراعات بزرگ دنیا را بگیرید نهایتا به یک رویای فانتزی و کارتونی در فکر و خیال های صاحبانشان می رسید. فانتزی هایی که روزی هیچ کدام از آدم ها باور نمی کردند که از رویا به واقعیت تبدیل شوند. آدم هایی که انگار هیچ وقت دلشان نمی خواهد مرز بین ممکن ها و غیرممکن ها را باور کنند و دست و روی دست بگذارند تا دنیا را همان طوری نگاه بکنند که بود.«فرامرز ابراهیم» جزو همین دسته از افراد است او این روزها چیزی را ساخته و به کار انداخته که فانتزی ذهن بسیاری از ما بوده است چیزی شبیه ماشین دوزیست که هم در آب حکم قایق را دارد و هم از گروه ماشین هاست تا جایی که ساخت قایقBMW یکی از آنها بود. به همین بهانه در این گزارش با او درباره خلق این سازه های عجیب و غریب گفت و گو کردیم.
ماشین را با قایق ترکیب کردم
فرامرز ابراهیم ۴۵ ساله است و رشته تحصیلی اش مهندسی مکانیک بوده. او یکی از همان آدم هایی است که فانتزی های کارتونی در ذهنش را به عمل تبدیل کرده است. ۱۱ سال است که دیگر در تهران زندگی نمی کند؛ کار اصلی اش در پایتخت طراحی و ساخت ماشین های مسابقه ای بوده و خودش در مسابقات اتومبیلرانی، جزو راننده های پیشکسوت محسوب می شده است؛ ولی بعدها برایش مشکلاتی پیش آمده که باید به شمال کشور کوچ می کرده تا به کار دریایی مشغول شود. به همین خاطر سوژه این کار هم خیلی ناگهانی به ذهنش رسیده و دست به کار شده. او می گوید همیشه طراحی های زیادی را در ذهنش داشته و پرورانده ولی تا به امروز توانسته فقط چند مورد از آنها را تا مرحله ساخت جلو ببرد. ایده ای که طبق حرف های خودش چیزی شبیه ماشین دوزیست است. تا جایی که قایقBMW و دیگری قایق-زیردریایی اژدر از جنجالی ترین آنهاست.«من می خواستم به موضوع کاری ام جذابیت بدهم برای همین هم کاری که می کنم خیلی جدید است چون؛ دو تیپ خاص از وسیله نقلیه را ترکیب کرده ام آن هم چه از لحاظ شکل و چه از لحاظ کارایی . جالب است بدانید که این کار نه تنها هیچ نمونه ای در داخل کشور ندارد که حتی به ندرت در کشورهای امریکایی و اروپایی انجام شده است .
چیزی بین ۲۰۰تا۳۰۰میلیون هزینه کردم
اما چیزی که کار فرامرز ابراهیم را هیجان انگیز می کند این است که او می گوید صفر و صد همه کارها را خودش انجام داده است؛ یعنی علاوه بر ایده ترکیب کردن قایق و ماشین تمام اجزای سازه حاصل دست خودش در یک کارگاه شخصی بوده است.« من صفر و صد همه کارهایم را خودم انجام داده ام. از بدنه و نمای ماشین گرفته تا اجزای داخلی، موتور و .... تا جایی که برای ساخت BMW از ایده، قالب سازی، ماکت سازی تا لحظه ای که استارت خورد یکسال زمان گذاشتم و برای اژدر هم چیزی حدود هشت ماه. چیزی که در ذهن من بود ماشین دوزیست بود، کاری که انجامش برای من دشواری نداشت ولی خب به خاطر هزینه بالایی که داشت نتوانستم آن را انجام دهم یعنی این قایق هم در خشکی حرکت کند و هم دریا . با این حال تا به الان تمام هزینه هایی که بابت این کار صرف کرده ام از جیب خودم بوده است. به عنوان مثال برای قایقBMW و نمونه اولیه آن با قالب سازی و ماکت سازی چیزی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون هزینه شده و برای اژدر حدود ۴۰۰میلیون ساختش هزینه برداشته است.»
از صفر تا صد کار را به تنهایی ساختم
وقتی از آقای ابراهیم درباره این می پرسیم که چه طور و چگونه مرحله مرحله به این تیپ از کار می رسد او در جوابمان این طور می گوید: «من برای قایق BMW از طرح و مدل اتاق تیپBMW آی ۸ استفاده کردم و برای تجهیزات داخلی آن هم از تجیهزات دریایی استفاده می کنم؛ چون تجهیزات آن در ایران نیست و من یک سری از قطعات را خودم می سازم؛ یعنی موتورهای زمینی را به دریایی تبدیل و آن را روی سازه ام نصب می کنم. بعد هم به سراغ طراحی بدنه می روم و آن را با قایق ترکیب می کنم.» جالب اینجاست که آقای ابراهیم می گوید که هیچ کس در این راه به او کمک نمی کند و او تمام کارهایش را به تنهایی در کارگاهش انجام می دهد.« متاسفانه هیچ کس نمی داند که من این کار را انجام دادم و می دهم. از طرفی هم دوست دارم کارم مورد متوجه قرار بگیرد ؛ چون فکر می کنم بیش از این ها توانایی دارم. دوست دارم در کشور خودم این کار را ادامه دهم؛ نمونه کارهای جدید دیگری هم دارم تا جایی که فکر می کنم این هایی که تا به الان ساختم برایم دست گرمی بوده.
اژدر را برای تیم های امداد ونجات ساختم
یکی از چیزهایی که فرامرز ابراهیم مدام درباره آن حرف می زند این است که دوست دارد سازه هایش به شکل کاربردی تری در اختیار عموم قرار بگیرد؛ اما با این حال او می گوید این روزها دو سازه اش را در تله کابین رامسر و برای تفریح در اختیار عموم گذاشته است تا مسافران آن را اجاره و از آن استفاده کنند. «هر کسی که از این دو کار استفاده می کند مشتری دائم می شود ولی خود من بیشتر نظرم این است که این سازه ها را در اختیار ارگان ها بگذارم.» در کنار قایقBMW اژدر ساخته دیگر اوست. سازه ای که می گوید به طور ویژه آن را برای تیم های امداد نجات ساخته است، وسیله ای که در سخت ترین شرایط و در طوفان های دریایی به هیچ عنوان غرق نمی شود.«اژدر یک وسیه بسیار کارآمد برای تیم های امداد و نجات است. این سازه ترکیبی از زیردریایی و قایق است. به هیچ عنوان غرق نمی شود یعنی حتی اگر یک موج ۱۰متری هم روی آن بشکند هیچ اتفاقی برای آن نمی افتد و بعد از دو ثانیه دوباره از آب بیرون می آید بدون اینکه موتور آن خاموش شود یا نفرات از آن بیرون بیفتند. بیشتر هدفم این بود که اژدر برای تیم های امداد و نجات استفاده شود؛ چون در شمال کشور تیم امداد و نجات دریایی و که وسیله ای داشته باشند تا در طوفان خودشان به مشکل نخورند نداریم. اما در حال حاضر به صورت تفرحی داریم از اژدر استفاده می کنیم چون هنوز درخواستی برای آن صورت نگرفته است. »
راههای جلوگیری از مصرف ناخواسته اینترنت
ایسنا: یکی از دغدغههای کاربران گوشیهای هوشمند استفاده از اینترنت و میزان مصرف آنهاست. برخی از کاربران ممکن است اغلب از مصرف بیش از اندازه حجم اینترنت خود شکایت داشته باشند و حتی برخی از شرکتها و اپراتورها را به کمفروشی متهم کنند. اما مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این اعتراضات، به سرعت بالای اینترنت اشاره میکنند که ممکن است باعث شود کاربر تصور کمفروشی داشته باشد.
محمود واعظی -وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات- همواره در رد نظریه کمفروشی و حجمخوری اینترنت از طرف اپراتورهای ارائهدهنده اظهار میکرد: آنهایی که میگویند کمفروشی صورت میگیرد باید به این نکته توجه داشته باشند که در گذشته مشترکان چند عکس و یا مطلب مکتوب را دانلود میکردند و حجم اینترنت آنها برای مدت بیشتری دوام میآورد اما اکنون همین که سه تا چهار فایل ویدئویی دانلود میشود، چند برابر فایلهای عکس و مکتوب حجم مصرف میشود.
او معتقد بود اینکه متاسفانه در برخی رسانهها و روزنامهها از اصطلاح حجمخوری استفاده میشود تعبیر درستی نیست: اکنون تمام امور اپراتورها به شکل هوشمند صورت میگیرد و به شکل دستی نیست تا امکانی وجود داشته باشد تا حجم مصرف مشترک تغییر کند. ما در ابتدا احساس کردیم ممکن است در سیستم فروش این اپراتورها مشکلی وجود داشته باشد اما پس از بررسیهای صورت گرفته به این قطعیت رسیدیم که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. آنچه باعث پایان زودهنگام حجم بستههای اینترنت میشود، استفاده مشترکان از فایلهای ویدئویی است که حجم اینترنت را با سرعتی بسیار بالا به پایان میرساند. استفاده از فایل ویدئویی در تمام دنیا حجم پهنای باند بالایی را مصرف میکند.
نحوه جلوگیری از مصرف اینترنت ناخواسته در سیستم عامل Android و iOS
یکی از دلایل مصرف بیرویه اینترنت در گوشیهای هوشمند میتواند فعال بودن اپلیکیشنها در پسزمینهی گوشی باشد؛ در حالی که ممکن است کاربر از این اپلیکیشنها استفاده نکرده و یا به ندرت مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین توصیهای که همواره از طرف مسئولان و کارشناسان برای جلوگیری از تصور حجمخوری داده میشود این است که این برنامهها را غیرفعال کنید.
برای کنترل میزان مصرف اینترنت در سیستم عامل iOS و گوشیهای آیفون، ابتدا از طریق منوی گوشی وارد setting شده و سپس به قسمت cellular رفته و برنامههای غیرضروری را غیرفعال کنید. پس از آن وارد قسمت general شده و گزینهی background app refresh را نیز غیرفعال کنید. در گوشیهای اندرویدی هم لازم است ابتدا وارد setting شده و سپس به قسمت mobile data و data usage بروید. در این قسمت میتوانید دریابید که کدام اپلیکیشنها بیشترین دیتا را مصرف میکنند. بنابراین میتوان برنامههای غیرضروری را غیرفعال کرد.
بدین ترتیب با غیرفعال شدن برنامهها و اپلیکیشنهای اینترنتی که از آنها استفاده نمیشود یا بهروزرسانی خودکار این برنامهها، میتوان تا حد زیادی مصرف اینترنت گوشیهای هوشمند را کنترل کرد.