دولت تمام هزینههای خط ۸ مترو را متقبل نشد/ پیگیری تصویب قانون درآمدهای پایدار در شورای پنجم
مهدی چمران در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: زمانی که قرار بود کار احداث مترو فرودگاه امام خمینی (ره) به اتمام رسد، مخالفت هایی از سوی اعضای شورای شهر برای پرداخت بخشی از هزینه های این خط مطرح شد.
وی افزود: در نهایت با پرداخت هزینه ها به منظور اتمام مترو خط 8 موافقت شد زیرا برای احداث زیرساخت ها، هزینه زیادی صورت گرفته بود و نمی توانستیم به همان صورت زیرساخت ها را رها کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه " دولت تمام هزینه های خط 8 را متقبل نشد" اظهارکرد: در شرایطی که شهرداری وظیفه ای برای احداث خط 8 مترو نداشت اما بخشی از هزینه ها را مدیریت شهری پرداخت کرد.
چمران ادامه داد: در بسیاری از موارد، شهرداری به کمک دولت شتافته و آنطور نیست که در این دوره، هیچ همکاری میان دولت و شهرداری وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به نیاز شهروندان به خط 8 مترو تهران خاطرنشان کرد: خط 8 مترو تهران به نوعی آبروی کشور است زیرا مسافرانی که از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) قصد ورود به کشور را دارند از همان نقطه با پیشرفت های صورت گرفته در شهر تهران آشنا می شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص هزینه های پرداخت شده از سوی دولت برای احداث مترو فرودگاه امام خمینی (ره) اظهارکرد: دولت 200 میلیارد تومان هزینه احداث مترو خط 8 را پرداخت کرد و مابقی هزینه ها از سوی شهرداری تهران پرداخت شده است.
چمران یکی از اصلی ترین برنامه های شورای پنجم شهر تهران را تلاش برای تصویب قانون درآمدهای پایدار در مجلس شورای اسلامی دانست و اذعان کرد: تصویب قانون درآمدهای پایدار باید از سوی اعضای شورای شهر تهران پیگیری شده و شورای پنجم شهر تهران باید تمرکز جدی به این موضوع داشته باشد.