۱۰ ترفند هوشمندانه برای صرفهجویی در هزینهها
به گزارش گروه فضای مجازی ، اگر کسب و کار شما اوضاع آشفتهای دارد و شما مشغول دسته و پنجه نرم کردن با این شرایط هستید، چرا سعی نمیکنید از ترفندهای هوشمندانه استفاده کنید تا در پوشیده نیست که استارتاپها اغلب در دام هزینههایی میافتند که چندان مهم نیستند. این فقط یکی از اشتباهاتی است که کارآفرینان ممکن است مرتکب شوند. اما امروزه به واسطه پیشرفتهایی که در حوزه فناوری صورت گرفته و همچنین با اطلاع از برخی از امکاناتی که در اختیار ما هستند و ما ممکن است کمتر به آنها توجه کرده باشیم، میتوانیم تا حد زیادی این هزینههای اضافی و نه چندان مهم را کاهش دهیم.
کارآفرینان باهوش همیشه به دنبال برنامهها و طرحهایی هستند که در هزینههای استارتاپ خود صرفه جویی نمایند. اگر کسب و کار شما اوضاع آشفتهای دارد و شما مشغول دسته و پنجه نرم کردن با این شرایط هستید، چرا سعی نمیکنید از ترفندهای هوشمندانه استفاده کنید تا در هزینههای کسب و کار خود صرفهجویی نمایید.
1- به سراغ اطلاعرسانیهای دیجیتالی بروید
اخبار و اطلاعات بروز شده میتوانند برای کسب و کارها از جمله شرکتهای استارتاپ بسیار مهم و بااررش باشند. دسترسی به پهنای باند میتواند فرصتی را برای کارآفرینان ایجاد نماید تا به جای پرداختن پول بابت اشتراک روزنامه، این اخبار و اطلاعات را به صورت آنلاین بدون پرداخت هزینههای اشتراک دریافت نمایید.
2- داد و ستد یا تجارت
داد وستد- مبادله کالا با کالا- قرنهاست که یک روش موثر در انجام کسب و کارها میباشد. در سالهای اخیر، داد و ستد به یک روش راهبردی صحیح برای یافتن کالاها، مبادله سرویسها، حفظ پول و به حرکت درآوردن موجودی و یافتن ظرفیت تولید اضافی، تکامل یافته است. انجمن بینالمللی تجارت متقابل (IRTA) کمک میکند تا شرکتهایی که علاقمند به مبادله کالاها و سرویسها هستند با هم همکاری کنند.
3- محرکهای غیرپولی
اعضای تیم شما اغلب اوقات به خاطر پرداختهای مدتدار یا پرداختهای وابسته به سهام کار میکنند تا برای حقوقهای اولیه. این کار کمک میکند تا هنگام راهاندازی و مراحل ابتدایی رشد کسب و کارتان هزینهها کاهش پیدا کنند.
4- برونسپاری
برونسپاری یک صنعت چند میلیارد دلاری است. شما میتوانید برای ارائه محصولات و خدماتی که نیاز دارید، شرکای بیرونی خود را پیدا کنید. برون سپاری موجب میشود تا هزینههایی که به طور معمول ثابت هستند به هزینههای متغییر تبدیل شوند، چرا که شما تنها زمانی که نیاز دارید از این سرویس استفاده میکنید.
5- مجازی کار کنید
در عصر جدید تکنولوژی، این امکان وجود دارد که در هر کجا که هستید، کار کنید: در خانه، ماشین، فرودگاه، یا در اتاق هتل. با کارکردن به شکل مجازی- و فراهم آوردن چنین امکانی برای کارمندانتان- دیگر لازم نیست برای راهاندازی کسب و کارتان هزینهای بابت دفتر کار بپردازید.
6- از نرمافزارهای رایگان استفاده کنید
نرامافزارهای رایگان و ارزانقیمت آنلاین زیاد هستند. برنامههای مختلف موجود میتوانند به شما در مدیریت امور مالی، برنامهریزی پروژهها، پیگیری مشتریان و غیره و غیره کمک کنند. شما همچنین میتوانید از دورههای آزمایشی رایگان که اکثر نرمافزارهای تجاری دارند، استفاده نمایید. در این صورت شانس استفاده از اپلیکیشنها را به مدت 30 روز یا بیشتر خواهید داشت تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا به آنها نیاز دارید یا خیر.
7- استفاده از اپهای موبایل
اپهای موبایل فرصتهایی را برای رسیدن به بهرهوری و سودآوری فراهم میسازند.اپهای موجود در دستگاههای موبایل به مالکین کسب و کارهای کوچک کمک میکنند تا در زمان صرفهجویی کنند، هزینهها را کاهش و درآمد و بهرهوری را افزایش دهند، به شکل موثرتری کار کنند و خدمات بهتری را به مشتریان ارائه نمایند. در حقیقت، به نظر میرسد که برای هر کسب و کاری تقریباً یک اپ لازم باشد، و کارآفرینان از طریق نوآوریهای سریعی که در فناوریهای موبایل صورت میگیرند میتوانند به سرعت به این راهکارها دسترسی پیدا کنند.
8- تلفن خود را ویپ (VoIP) کنید
تلفن همچنان جزء اصلی یک شرکت موفق است. فناوریهای جدید، گزینههای جدید و همچنین پتانسیلی برای کاهش چشمگیر هزینهها برای کارآفرینان ارائه میدهند. رقابت هم هزینههای خط تلفن و هم هزینههای مکالمات راه دور را پایین میآورد. بهبود گستردهای که در سرویس VoIP ( انتقال صدا در بستر شبکه IP) صورت گرفته، جایگزین مشخصی را برای کسب و کارهای استارتاپ ارائه میدهد و همچنین موجب کاهش هزینهها میگردد.
9- به دنبال تخفیفها و کسور مالیاتی باشید
برای یک کارآفرین مهم است بداند که از چه نوع کسور یا تخفیفهای مالیاتی میتواند برخوردار شود. بقیه تخفیفها ممکن است شامل: سرویس اینترنت، اشتراک مجله صنعتی، لیست تماسهای ایمیل، کلاسها و آموزشهای ارائه شده در جهت ارتقاء دانش صنعتی باشند.
10- تعداد کارمندان خود را محدود نگاه دارید
داشتن کارمندان اضافی همیشه میتواند به هزینه و پول بیشتر ختم شود. بخصوص کسانی که جدید هستند.مسیر موفقیت، معمولاً شامل استخدام کارمندان کمتر در حد نیاز است تا مدیریت کارها و وظایف روزانه به نحو بهتری صورت بگیرد. شاید هم معنی آن این است که کارهای اضافی را باید خودتان انجام دهید، اما پولی که از بابت این اضافه کاری صرفه جویی میکنید، میتواند بسیار ارزشمند باشد.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان