ترک تشریفات در معاملات شهرداری به صورت معامله محدود بوده است
معاون شهردار تهران در جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دو موضوع انجام معاملات به صورت استعلام و ترک تشریفات که مکررا در جلسات شورا و در حاشیه آن مورد بحث و سوال قرار گرفته است، توضیحاتی را ارائه کرد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ، ناصر امانی با اشاره به اظهارات اخیر برخی اعضای شورای اسلامی شهر، گفت: میگویند سازمانها و شرکتهای تابعه شهرداری تهران باید براساس آئیننامه معاملات شهرداری تهران عمل کنند، حال آنکه در ماده ۸۴ قانون شهرداری به صراحت آمده است که سازمانها و موسسات وابسته به شهرداری دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و با اصول بازرگانی اداره میشوند.
وی ادامه داد: اساسا فلسفه ایجاد موسسات، سازمانها و شرکتها در شهرداری این است که بر اساس اصول بازرگانی اداره شوند و باعث ایجاد سرعت در اجرای فرایندها و مسئولیتهای شهرداری که تاخیر در اجرای آن موجب ناکارآمدی میگردد شوند و انجام امور در بروکراسی پیچیده و زمان بر آئین نامه معاملات گرفتار نشود.
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران به موضوع انجام ترک تشریفات در معدود فرآیندهای معاملات شهرداری اشاره کرد وگفت: محال ممکن است حتی یک شهر کوچک بتواند کلیه فرایندهای اجرایی خود را از طریق برگزاری مزایده و مناقصه عمومی انجام دهد و به همین دلیل قانونگذار در آئین نامه معاملات شهرداری تهران معاملات را به سه دسته جزیی، متوسط و عمده تقسیم کرده است و البته معاملات متوسط در این قانون با اخذ استعلام از فروشندگان یا انجام دهندگان کار یا خدمت مورد احتیاج که عدد آن کمتر از سه نباشد و بر مبنای بهای کمتر اقدام صورت میپذیرد.
وی ادامه داد: قانونگذار در ماده ۳۱ آئین نامه معاملات شهرداری تهران، قریب به ۱۵ مورد به شهرداری اجازه ترک تشریفات معاملات عمده را داده است و همچنین در ماده ۱۲ این آئین نامه نیز سیر مراحل انجام مناقصه به صورت محدود را تجویز کرده است که در تمام این موارد هدف جلوگیری از زمانبر و یا غیر اجرایی شدن فرایندهای شهرداری بوده است و اینکه از منظری متفاوت به این موضوع پرداخته شود کار صحیحی نیست.
امانی گفت: امروز حدود ۷۵ درصد از فرایندهای اجرایی شهرداری در معاملات از طریق مناقصات عمومی، محدود و اخذ استعلام انجام میپذیرد که هر سه این موارد از مصادیق قانونی مندرج در آئین نامه معاملات شهرداری تهران است و نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است.
انتهای پیام/
وی ادامه داد: اساسا فلسفه ایجاد موسسات، سازمانها و شرکتها در شهرداری این است که بر اساس اصول بازرگانی اداره شوند و باعث ایجاد سرعت در اجرای فرایندها و مسئولیتهای شهرداری که تاخیر در اجرای آن موجب ناکارآمدی میگردد شوند و انجام امور در بروکراسی پیچیده و زمان بر آئین نامه معاملات گرفتار نشود.
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران به موضوع انجام ترک تشریفات در معدود فرآیندهای معاملات شهرداری اشاره کرد وگفت: محال ممکن است حتی یک شهر کوچک بتواند کلیه فرایندهای اجرایی خود را از طریق برگزاری مزایده و مناقصه عمومی انجام دهد و به همین دلیل قانونگذار در آئین نامه معاملات شهرداری تهران معاملات را به سه دسته جزیی، متوسط و عمده تقسیم کرده است و البته معاملات متوسط در این قانون با اخذ استعلام از فروشندگان یا انجام دهندگان کار یا خدمت مورد احتیاج که عدد آن کمتر از سه نباشد و بر مبنای بهای کمتر اقدام صورت میپذیرد.
وی ادامه داد: قانونگذار در ماده ۳۱ آئین نامه معاملات شهرداری تهران، قریب به ۱۵ مورد به شهرداری اجازه ترک تشریفات معاملات عمده را داده است و همچنین در ماده ۱۲ این آئین نامه نیز سیر مراحل انجام مناقصه به صورت محدود را تجویز کرده است که در تمام این موارد هدف جلوگیری از زمانبر و یا غیر اجرایی شدن فرایندهای شهرداری بوده است و اینکه از منظری متفاوت به این موضوع پرداخته شود کار صحیحی نیست.
امانی گفت: امروز حدود ۷۵ درصد از فرایندهای اجرایی شهرداری در معاملات از طریق مناقصات عمومی، محدود و اخذ استعلام انجام میپذیرد که هر سه این موارد از مصادیق قانونی مندرج در آئین نامه معاملات شهرداری تهران است و نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *