استفاده مدیریتی از شکایت‌های مردمی/ ارسال گزارشات ماهانه برای بهره‎برداری و تحلیل به معاونت‎‌های قوه قضائیه / صدور چک بلامحل و جرایم کلاهبرداری در صدر سوالات

9:06 - 05 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۲۸۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه با تاکید بر استفاده مدیریتی از شکایت‏‌های مردمی گفت: در موضوعات کیفری؛ بیشترین سئوالات در خصوص صدور چک بلامحل و جرایم کلاهبرداری است.

قاضی جعفر رشادتی، رئیس مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به اینکه ۹۰ قاضی در سراسر کشور با مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه همکاری دارند، اظهار کرد: در گلایه‌های مردمی بحث انتظار طولانی در برقراری ارتباط با مشاوران حقوقی وجود دارد، بنابراین هر چه بتوان از نیرو‌های متخصص در این راستا بیشتر استفاده کرد میزان دسترسی مردم جهت دریافت مشاوره حقوقی سهل‌تر می‌شود.


وی ادامه داد: این مرکز علاوه بر گزارش مستقیم و مرتب خدمات و مشکلات واصله مردم به ریاست محترم قوه قضائیه، هر ماه گزارش‌هایی را جهت بهره برداری و تحلیل به معاونت‌های مختلف قوه قضائیه و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ارسال می‎کند تا در برنامه ریزی‌های کلان و تخصصی مورد استفاده واقع شود.


رشادتی با بیان اینکه تعدادی از کارشناس ارشد حقوق نیز به انجام مشاوره در مرکز ارتباط مردمی مشغول هستند گفت: حضور قضات مجرب در امر پاسخ گویی و اعتماد مردم به پاسخ‌های ارائه شده، رایگان بودن و شبانه روزی بودن ارائه خدمات از جمله عواملی است که موجب گرایش عموم مردم به این مراکز است.


رئیس مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: در موارد مربوط به امور حقوقی مطالبه طلب، الزام به تنظیم سند رسمی و تأمین خواسته مطرح می‌شود و در موضوعات کیفری بیشترین سئوالات در خصوص صدور چک بلامحل و جرایم کلاهبرداری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *