جایگزینی مخازن معیوب سوخت اتوبوسها/ یک دستگاه اتوبوس هم از دولت نگرفته ایم
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی گفت: باید بپذیریم که از سال ۸۹ تاکنون یک دستگاه اتوبوس هم از دولت نگرفته ایم.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ، پیمان سنندجی، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی که به منظور ارائه گزارش نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در تهران در سیصدو شصتمین جلسه شورا حضور داشت با تاکید بر اینکه در حال حاضر با توسعه مدهای حمل و نقلی در شهر شبکه اتوبوسرانی نیز قابلیت اطمینان بیشتری پیدا کرده است اظهار داشت: جانمایی و تجهیز ایستگاهها در دستور کار قرار دارد و با اجرای سیستم زمان بندی نه تنها سبب توزیع یک نواخت سفر شده ایم بلکه تا ۱۲ درصد نیز کاهش مصرف سوخت را شاهد هستیم.
وی افزود: در حال حاضر به شاخصهای مشتری مداری بیشتر توجه داریم به همین منظور سیستمهای آنلاین اطلاع رسانی و سامانه مسیر یاب برای برنامه ریزی سفر را راه اندازی کیده ایم.
سنندجی در تشریح تعداد و سن ناوگان اتوبوسرانی اظهار داشت: برابر برنامه ۵ ساله دوم میبایست در سال ۸۵، ۸ هزارو ۶۵۳ دستگاه اتوبوس داشته باشیم که در حال حاضر توانسته ایم تا مرز ۶ هزارو ۲۲۷ دستگاه نگه داریم.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی خاطر نشان ساخت: باید بپذیریم که از سال ۸۹ تا کنون یک دستگاه اتوبوس هم از دولت نگرفته ایم و از سال ۹۰ تا کنون شهرداری با توجه به عدم پرداخت سهم دولت در این حوزه تعدادی اتوبوس را وارد ناوگان درون شهری کرده است.
وی همچنین از مصوبه اخیر دولت در خصوص عدم پرداخت سهم ۸۲.۵ درصدی خرید اتوبوس اشاره کرد و افزود: در سال گذشته دولت مصوبهای را گذرانده است در این خصوص که دیگر سهم ۸۲.۵ درصدی را پرداخت نکند در عوض شرایط پرداخت وام خرید اتوبوس بین ۲۲۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد که ۱۰ درصد آن توسط سازنده اتوبوس و ۸ درصد توسط خریدار پرداخت شود را وعده کرده است.
سنندجی در ادامه اظهارات خود افزود: در جهت عملیاتی شدن مصوبه اخیر دولت توانسته ایم قرار داد خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را با بانک تجارت منعقد کرده ایم.
وی همچینی به اجرای مصوبه شورا در خصوص روش پیمایش مبنایی اشاره کرد و افزود: با استفاده از این روش شرکتهای خصوصی اتوبوسرانی تقویت شده اند.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی تهران تاکید کرد که روش پیمایش مبنا تضمین درآمد اتوبوس است.
وی همچنین به راه اندازی خطوط برقی اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: طبق برنامه امیدواریم که ۵ خط اتوبوسرانی برقی را راه اندازی کنیم. در شرایط فعلی سه خط فعال و راه اندازی شده است.
سنندجی همچنین به جایگزینی مخازن معیوب سوخت اتوبوسها اشاره کرد و افزود: با توجه به هزینه بالایی که این جایگزینی و تعمیرات دارند جا دارد که دولت این مهم را بر عهده بگیرد چراکه به استناد مصوبات هیات وزیران جایگزینی مخازن معیوب باید توسط وزارت کشور صورت گیرد.
وی افزود: در حال حاضر به شاخصهای مشتری مداری بیشتر توجه داریم به همین منظور سیستمهای آنلاین اطلاع رسانی و سامانه مسیر یاب برای برنامه ریزی سفر را راه اندازی کیده ایم.
سنندجی در تشریح تعداد و سن ناوگان اتوبوسرانی اظهار داشت: برابر برنامه ۵ ساله دوم میبایست در سال ۸۵، ۸ هزارو ۶۵۳ دستگاه اتوبوس داشته باشیم که در حال حاضر توانسته ایم تا مرز ۶ هزارو ۲۲۷ دستگاه نگه داریم.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی خاطر نشان ساخت: باید بپذیریم که از سال ۸۹ تا کنون یک دستگاه اتوبوس هم از دولت نگرفته ایم و از سال ۹۰ تا کنون شهرداری با توجه به عدم پرداخت سهم دولت در این حوزه تعدادی اتوبوس را وارد ناوگان درون شهری کرده است.
وی همچنین از مصوبه اخیر دولت در خصوص عدم پرداخت سهم ۸۲.۵ درصدی خرید اتوبوس اشاره کرد و افزود: در سال گذشته دولت مصوبهای را گذرانده است در این خصوص که دیگر سهم ۸۲.۵ درصدی را پرداخت نکند در عوض شرایط پرداخت وام خرید اتوبوس بین ۲۲۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد که ۱۰ درصد آن توسط سازنده اتوبوس و ۸ درصد توسط خریدار پرداخت شود را وعده کرده است.
سنندجی در ادامه اظهارات خود افزود: در جهت عملیاتی شدن مصوبه اخیر دولت توانسته ایم قرار داد خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را با بانک تجارت منعقد کرده ایم.
وی همچینی به اجرای مصوبه شورا در خصوص روش پیمایش مبنایی اشاره کرد و افزود: با استفاده از این روش شرکتهای خصوصی اتوبوسرانی تقویت شده اند.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی تهران تاکید کرد که روش پیمایش مبنا تضمین درآمد اتوبوس است.
وی همچنین به راه اندازی خطوط برقی اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: طبق برنامه امیدواریم که ۵ خط اتوبوسرانی برقی را راه اندازی کنیم. در شرایط فعلی سه خط فعال و راه اندازی شده است.
سنندجی همچنین به جایگزینی مخازن معیوب سوخت اتوبوسها اشاره کرد و افزود: با توجه به هزینه بالایی که این جایگزینی و تعمیرات دارند جا دارد که دولت این مهم را بر عهده بگیرد چراکه به استناد مصوبات هیات وزیران جایگزینی مخازن معیوب باید توسط وزارت کشور صورت گیرد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *