سیستم های صوتی خودروها دیگر نیازی به بلندگو ندارند!
یک خودروساز آلمانی طرح اولیه از سیستم صوتی داخل خودرو ارائه کرده که در آن تمام بلندگوها حذف می شوند. در این سیستم بخش های مختلف کابین خودرو صوت را منتشر می کنند.
به گزارش گروه فضای مجازی؛ شرکت خودروسازی آلمانی کانتیننتال طرح اولیه ای ارائه کرده که در آن تمام بلندگوهای خودرو حذف می شوند و در عوض صوت به وسیله لرزبخش های داخلی خودرو ایجاد می شود.
کانتیننتال معتقد است که طرح اولیه که Ac2acted نام گرفته شبیه یک آلت موسیقی عمل می کند. این طرح به جای استفاده از ترکیب چند بلندگوی مخصوص خودرو و ساب ووفر برای پخش صوت، به مجموعه ای از محرک ها تکیه می کند. محرک ها از آهنربا و یک سیم پیچ ساخته شده اند . عملکرد این سیم پیچ ها نیز تفاوتی با نمونه های موجود در بلندهای معمولی ندارد.
در این طرح اولیه به جای متصل کردن محرک ها به یک غشای در حال نوسان، از آنها برای تحریک تجهیزات داخلی اتاقک خودرو استفاده می شود و در نتیجه صوت به وجود می آید.
این شرکت اعلام کرده بخش های مختلف کابین خودرو با فرکانس های مختلف متناسب شده اند. به عنوان مثال ستون خودرو برای انتشار فرکانس های بالاتر استفاه می شود. تویی در ویژگی های مناسبی ایجاد فرکانس های متوسط دارد. همچنین فضاهای بزرگتر مانند تویی سقف در این سیستم صوتی نوین نقش ساب ووفر را ایفا می کنند.
به گفته این شرکت ترکیب این طرح اولیه با عناصر طراحی داخلی نوعی «صدای سه بعدی» ایجاد می کند. این درحالی است که تولید کنندگان خودروسعی دارند سیستم صوتی بهینه ای با وجود ۱۰ تا ۲۰ بلندگو ارائه کنند. چنین سیستمی حدود ۱۵ کیلوگرم وزن دارد حال آنکه وزن طرح اولیه کانتیننال فقط یک کیلوگرم است.
کانتیننتال معتقد است که طرح اولیه که Ac2acted نام گرفته شبیه یک آلت موسیقی عمل می کند. این طرح به جای استفاده از ترکیب چند بلندگوی مخصوص خودرو و ساب ووفر برای پخش صوت، به مجموعه ای از محرک ها تکیه می کند. محرک ها از آهنربا و یک سیم پیچ ساخته شده اند . عملکرد این سیم پیچ ها نیز تفاوتی با نمونه های موجود در بلندهای معمولی ندارد.
در این طرح اولیه به جای متصل کردن محرک ها به یک غشای در حال نوسان، از آنها برای تحریک تجهیزات داخلی اتاقک خودرو استفاده می شود و در نتیجه صوت به وجود می آید.
این شرکت اعلام کرده بخش های مختلف کابین خودرو با فرکانس های مختلف متناسب شده اند. به عنوان مثال ستون خودرو برای انتشار فرکانس های بالاتر استفاه می شود. تویی در ویژگی های مناسبی ایجاد فرکانس های متوسط دارد. همچنین فضاهای بزرگتر مانند تویی سقف در این سیستم صوتی نوین نقش ساب ووفر را ایفا می کنند.
به گفته این شرکت ترکیب این طرح اولیه با عناصر طراحی داخلی نوعی «صدای سه بعدی» ایجاد می کند. این درحالی است که تولید کنندگان خودروسعی دارند سیستم صوتی بهینه ای با وجود ۱۰ تا ۲۰ بلندگو ارائه کنند. چنین سیستمی حدود ۱۵ کیلوگرم وزن دارد حال آنکه وزن طرح اولیه کانتیننال فقط یک کیلوگرم است.
منبع: عصرخودرو
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *