افت فروش خودروهای دیزلی در اروپا
پس از رسوایی دیزل گیت فولکسواگن، تمایلات و تقاضای عمومی برای خودروهای دیزلی اروپایی شروع به کاهش نموده، زیرا مصرفکنندگان درباره آلایندههای نیتروژن اکسید تولید شده توسط خودروهای دیزلی آگاهتر شدهاند.
خبرگزاری میزان -
فروش خودروهای دیزلی در اروپا کمکم کاهش مییابد، زیرا خریداران از ممنوعیتهای این خودروها در آینده نگران هستند. پس از رسوایی دیزل گیت فولکسواگن، تمایلات و تقاضای عمومی برای خودروهای دیزلی اروپایی شروع به کاهش نموده، زیرا مصرفکنندگان درباره آلایندههای نیتروژن اکسید تولید شده توسط خودروهای دیزلی آگاهتر شدهاند.
افت فروش خودروهای دیزلی در اروپا
خودروهای دیزلی سهمی ۴۰ درصدی از بازار خودروی آلمان را در ماه مارس داشتهاند که افت قابلتوجهی را نسبت به سهم ۴۵. ۸ درصدی در سال ۲۰۱۶ و سهم ۴۸. ۱ درصدی در سال ۲۰۱۲ نشان میدهد. در اروپا، فروش این خودروها از ۵۰ به ۴۶ درصد سهم بازار کاهش یافته است.
این احتمال وجود دارد با آغاز سال آینده اشتوتگارت آلمان از ورود خودروهای دیزلی ۳ ساله به شهر در برخی روزهای معین جلوگیری کند و احتمالاً شهر مونیخ نیز اندکی بعد همین رویه را در پیش خواهد گرفت. شهرداران پاریس، مادرید، آتن و مکزیکوسیتی نیز برنامههایی برای منع تردد خودروهای دیزلی تا سال ۲۰۲۵ دارند.
این موضوع تغییر ذائقه عمومی نسبت به خودروهای دیزلی نشان دهنده مانعی بزرگ بر سر راه خودروسازان خواهد بود، زیرا اگر تردد این خودروها در سالهای آینده منع شود بسیاری از خودروسازان روی خوشی به دیزلیها نشان نخواهند داد.
یک متخصص حملونقل دراینباره گفته است:
در محیطی که منع تردد خودروها یک مسکن فوری است، افرادی که معمولاً در مناطق شهری شلوغ تردد میکنند اقدام به خرید خودروهای دیزلی نخواهند کرد و مهم نیست خودروسازان چقدر ادعا کنند که این خودروها پاک هستند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، پس از رسوایی دیزل گیت فولکسواگن، تمایلات و تقاضای عمومی برای خودروهای دیزلی اروپایی شروع به کاهش کرده، زیرا مصرفکنندگان درباره آلایندههای نیتروژن اکسید تولید شده توسط خودروهای دیزلی آگاهتر شدهاند.
فروش خودروهای دیزلی در اروپا کمکم کاهش مییابد، زیرا خریداران از ممنوعیتهای این خودروها در آینده نگران هستند. پس از رسوایی دیزل گیت فولکسواگن، تمایلات و تقاضای عمومی برای خودروهای دیزلی اروپایی شروع به کاهش نموده، زیرا مصرفکنندگان درباره آلایندههای نیتروژن اکسید تولید شده توسط خودروهای دیزلی آگاهتر شدهاند.
افت فروش خودروهای دیزلی در اروپا
خودروهای دیزلی سهمی ۴۰ درصدی از بازار خودروی آلمان را در ماه مارس داشتهاند که افت قابلتوجهی را نسبت به سهم ۴۵. ۸ درصدی در سال ۲۰۱۶ و سهم ۴۸. ۱ درصدی در سال ۲۰۱۲ نشان میدهد. در اروپا، فروش این خودروها از ۵۰ به ۴۶ درصد سهم بازار کاهش یافته است.
این احتمال وجود دارد با آغاز سال آینده اشتوتگارت آلمان از ورود خودروهای دیزلی ۳ ساله به شهر در برخی روزهای معین جلوگیری کند و احتمالاً شهر مونیخ نیز اندکی بعد همین رویه را در پیش خواهد گرفت. شهرداران پاریس، مادرید، آتن و مکزیکوسیتی نیز برنامههایی برای منع تردد خودروهای دیزلی تا سال ۲۰۲۵ دارند.
این موضوع تغییر ذائقه عمومی نسبت به خودروهای دیزلی نشان دهنده مانعی بزرگ بر سر راه خودروسازان خواهد بود، زیرا اگر تردد این خودروها در سالهای آینده منع شود بسیاری از خودروسازان روی خوشی به دیزلیها نشان نخواهند داد.
یک متخصص حملونقل دراینباره گفته است:
در محیطی که منع تردد خودروها یک مسکن فوری است، افرادی که معمولاً در مناطق شهری شلوغ تردد میکنند اقدام به خرید خودروهای دیزلی نخواهند کرد و مهم نیست خودروسازان چقدر ادعا کنند که این خودروها پاک هستند.
انتهای پیام/
:
انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به
معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای
منتشر می شود.
منبع: پول نیوز
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *