چرایی مغایرت سند 2030 با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس گفت: در سند 2030 نگاه «انسانمحوری» مستولی بوده و مغایر با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با اصالت « توحید محوری» است لذا این سند به لحاظ مبنایی دچار مشکل است.
سیدجواد ساداتینژاد در گفتوگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: ایران کشوری با سابقه درخشان در حوزه فرهنگ و تمدن است و ما معنقدیم در حوزه فرهنگ و تمدن میتوانیم برای دنیا خط و مشی تدوین کنیم.
نماینده کاشان با اشاره به پیشتازی ایران در عرصه جهانی آموزش گفت: سیتسم آموزشی امروزه که در دنیا مطرح است برگرفته از سیستم آموزشی ایران کهن است و «ابن خلدون» هم در یکی از کتابهای خود به قوت و قدرت آموزشی در ایران اذعان کرده است.
ساداتی نژاد اضافه کرد: کشوری با این غنای فرهنگی در حوزه آموزش و تربیت حساسیتهای ویزه خودش را دارد، ما کشوری اسلامی با پیشینه والای تاریخی و فرهنگی هستیم لذا بایستی برپایه اصالتهای فرهنگی مان خط مشی آموزشی ترسیم کنیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در سال های گذشته براساس همین ظرفیتهای کشور و با استفاده از نظرات و ایدههای نخبگان، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تهیه کردیم و آموزش و پرورش باید تلاش کند تا این سند اجرا شود.
ساداتینژاد گفت: سند ۲۰۳۰ در مغایرت با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است چرا که در آن، نگاه «انسان محوری« و «اصالت انسانی» مستولی است، ولی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش براساس اصالت «توحید محوری» بنا شده است لذا سند ۲۰۳۰ در مبانی دچار مشکل است.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *