معرفی خودروی مفهومی شورولت FNR-X +عکس
شورولت در حال کاوش در آینده است و نبوغ تیم آسیایی خود را در مدل FNR-X به نمایش گذاشته است.
به گزارش گروه فضای مجازی ، خودروی شورولت FNR-X ادامهدهندهی راه FNR است که دو سال پیش معرفی شد؛ با این تفاوت که نسخه قبلی یک سواری اسپرت و نسخه فعلی شاسیبلند است. FNR مخفف شعار این برند، Find New Roads است که به هر خودرویی نسبت داده شود جدیدترین مضامین و فناوریهای شورولت در آن ظهور پیدا خواهد کرد. هر دو خودروی FNR را مرکز فنی شورولت آسیا در شانگهای توسعه داده که یک مرکز مهندسی و طراحی با همکاری دو کمپانی جنرال موتورز و SAIC چین است.
دو فاکتور کلیدی در طراحی FNR-X، تطبیقپذیری و همهفنحریف بودن آن در کنار عملکرد بالا است؛ به همین دلیل طراحها از بدنه شاسیبلند و پیشرانه هیبریدی برای این خودرو استفاده کردهاند و دو حالت همهکاره (Versatility) و اسپرت برای FNR-X در نظر گرفتهاند. در حالت V، تعلیق خودرو بالاتر میآيد و سیستم خودران خودرو برای تعیین بهترین مسیر در شرایط جادهای پیچیده فعال میشود.
در حالت اسپرت، FNR-X کوتاهتر و تعلیق آن محکمتر میشود. در این حالت اجزای مختلف بدنه به حالت آیرودینامیک بیشتر تنظیم میشوند؛ حتی تیغه چرخها هم برای عبور بهتر جریان هوا قابل تنظیم است. درهای FNR-X کنترل از راه دور دارند و شیوه باز شدن آنها ورود و خروج را برای سرنشینان راحتتر میکند.
فرمان و داشبورد طراحی یکپارچه اسپرت دارند و صندلیها هم برای افزایش فضای وسایل، قابل تنظیم هستند. تعامل با این خودرو بیشتر از طریق فرمانهای صوتی صورت میگیرد. انتظار میرود در آینده از این فناوریها در اکثر خودروهای شورولت استفاده شود.
منبع: صبحانه
دو فاکتور کلیدی در طراحی FNR-X، تطبیقپذیری و همهفنحریف بودن آن در کنار عملکرد بالا است؛ به همین دلیل طراحها از بدنه شاسیبلند و پیشرانه هیبریدی برای این خودرو استفاده کردهاند و دو حالت همهکاره (Versatility) و اسپرت برای FNR-X در نظر گرفتهاند. در حالت V، تعلیق خودرو بالاتر میآيد و سیستم خودران خودرو برای تعیین بهترین مسیر در شرایط جادهای پیچیده فعال میشود.
در حالت اسپرت، FNR-X کوتاهتر و تعلیق آن محکمتر میشود. در این حالت اجزای مختلف بدنه به حالت آیرودینامیک بیشتر تنظیم میشوند؛ حتی تیغه چرخها هم برای عبور بهتر جریان هوا قابل تنظیم است. درهای FNR-X کنترل از راه دور دارند و شیوه باز شدن آنها ورود و خروج را برای سرنشینان راحتتر میکند.
فرمان و داشبورد طراحی یکپارچه اسپرت دارند و صندلیها هم برای افزایش فضای وسایل، قابل تنظیم هستند. تعامل با این خودرو بیشتر از طریق فرمانهای صوتی صورت میگیرد. انتظار میرود در آینده از این فناوریها در اکثر خودروهای شورولت استفاده شود.
انتهای پیام/
:
انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به
معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای
منتشر می شود.
منبع: صبحانه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *