درس سواد رسانه ای تدوین شد
درس سواد رسانه ای توسط مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان تدوین شد متقاضیان می توانند برای ثبت نام در این درس به آدرس Ec.nahad.ir مراجعه کنند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه جامعه ، عصر جدید ارتباطات، هر روز افراد را در معرض اخبار و اطلاعات وسیع و جدید میگذارد. اطلاعاتی که سوای از صحت و سقم آن، ذهن افراد را درگیر کرده و تغییرات محسوس و نامحسوسی در زندگی فردی، اجتماعی و حتی سیاسی و فرهنگی آنها بر جای خواهد گذاشت. سواد رسانه ای توانایی دریافت پیام و قدرت تشخیص پیام درست و نادرست است.
مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان با توجه به این که اکثریت مخاطبان و کاربراناش را قشر فرهیخته و پیشتاز دانشجو و استادان دانشگاه شکل میدهند با نگاه به الزاماتی که زندگی امروز بشر را در بر گرفته اقدام به تولید درسی با عنوان «سواد رسانهای» کرده است.
سید بشیر حسینی در این درس در قالب ۱۲ جلسه به روش مواجه با رسانه ها و شناخت پیام های ارسالی و القایی آنان پرداخته است. ما و رسانه، پیام همبرگری، پنجگانه سواد رسانه ای، فرستنده و جریان شناسی رسانه ها، رسانه شناسی و تفاوت رسانهها، شناخت پیام و ویژگیهای محتوا، شناخت مخاطب، مخاطب منفعل و فعال، تاثیر زمان و مکان و فرهنگ در تولیدات رسانهای، زندگی دوم و دو جهانی شدن، فنون تولید محتوا، رژیم مصرف رسانه ای و سبک زندگی عناوین این جلسات است.
آشنایی دانشجویان با مباحث بیان شده در این درس می تواند تاثیر بسیار خوبی در مواجهه آنها با رسانه و اطلاعاتی که توسط آن ارائه می شود داشته باشد.
مخاطبان میتوانند به منظور ثبت نام در این درس و آشنایی با مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان به آدرس Ec.nahad.ir مراجعه کنند.
مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان یکی از مراکز تولید محتوای فرهنگی، سیاسی، معرفتی و مهارتی در فضای مجازی است که خدمات رایگان آموزشی را به صورت شبانه روزی و از طریق اینترنت ارائه میدهد و تاکنون بیش از ۳۶۷هزار دانشجو و استاد دانشگاه در این سامانه عضو شدهاند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *