رفتن به عمق ۴۰ متری با اسکوتر/ راههای داشتن خودروی سالم با کارکرد ۵۰۰ هزار کیلومتر/ خارج کردن تومورهای سرطانی با استفاده از فناوری تصویربرداری ۳ بعدی
اسکوتری که ۴۰ متر زیر آب میرود،چگونه یک خودروی سالم با کارکرد ۵۰۰ هزار کیلومتر داشته باشیم،استفاده از تصویربرداری ۳ بعدی برای خارج کردن تومورهای سرطانی، اپل واچ به نمایشگر منعطف مجهز میشود و...از اخبار خواندنی فناوری امروز است.
خبرگزاری میزان -
appadvice : اپل واچ محصولی موفق در بین ساعتهای هوشمند محسوب میشود از این رو اپل به آیندهی این محصول امیدوار است. پتنت جدید منتشر شده توسط اپل استفاده از یک صفحهنمایش خمیده و پیوسته را نشان میدهد؛ صفحهنمایشی که علاوه بر بخش اصلی ساعت بندهای آن را نیز شامل میشود.
برای این پتنت نامی انتخاب نشده است و کاربردهایی از قبیل: استفاده در پوشیدنیها، ابزار و صفحهنمایشهای خمیده و منعطف خواهد داشت. این صفحهنمایش علاوه بر صفحهی ساعت و بند آن بخش قلاب و گیرهی بند را نیز پوشش میدهد. این پتنت در صورت عملیاتی شدن حاشیههای اطراف نمایشگر را بسیار کم خواهد کرد. نمیتوان در مورد مقدار کاهش حاشیهها در این نوع صفحهنمایش نظر خاصی داد، ولی حذف کامل آنها غیر ممکن نخواهد بود.
این طراحی جدید ممکن است از یک ماژول ارتباطی نیز برای برقراری ارتباطات سلولار استفاده کند. در هفتههای اخیر شایعاتی مبنی بر استفادهی اپل از بندهای قابل تعویض و هوشمند در اپل واچهای (Apple Watch) آینده به گوش میرسد. این بندهای هوشمند کاربرد اپل واچ را افزایش خواهند داد برای مثال ممکن است بتوان از بند ساعت برای بررسی سطح گلوکز نیز استفاده کرد.
به نظر میرسد بعد از عملی شدن بندهای هوشمند در اپل واچ نوبت به چیزی شبیه به این پتنت جدید برسد. استفادهی بهینه از تمام قسمتهای یک گجت پوشیدنی ایده بسیار جالبی خواهد بود که عملی کردن آن در شرایط کنونی کمی چالش برانگیز به نظر میرسد.
سرمایش دو مرحلهای در دستگاه تهویه مطبوع S-Inverter سامسونگ
این سری از دستگاههای سامسونگ از سرمایش دو مرحلهای برای خنک کردن فضا استفاده میکنند. در این روش، دستگاه در ابتدای کار خود، با استفاده از حالت سرمایش سریع (Fast Cooling Mode) اقدام به خنک کردن سریع محیط با حداکثر قدرت کمپرسور میکند. پس از رسیدن به دمای مطلوب، حالت شرایط آسایش (Comfort Cooling Mode) فعال میشود تا بدون کم و زیاد شدن دمای محیط، هوا را در حالت ایدهآل خود نگه دارد.
دستگاه تهویه مطبوع S-Inverter سامسونگ
یکی دیگر از قابلیتهای این دستگاه، حالت کارکرد تک نفره است. در این حالت دستگاه برای خنک کردن محیط تنها بخشی از ظرفیت کمپرسور را به کار میگیرد و این یعنی صرفهجویی بیشتر در مصرف انرژی برای مواقعی که خلوت بودن خانه یا محیط کار نیاز به سرمایش را کمتر میکند.
علاوه بر این ویژگیها دستگاه تهویه مطبوع S-Inverter سامسونگ مجهز به فیلتر سهگانه برای از بین بردن گردوغبار، ذرات معلق در هوا و ذرات حساسیتزا است. این فیلتر سهگانه، هوایی که وارد دستگاه میشود را تصفیه میکند و باکتریها، ویروسها و ذرات حساسیتزا را از هوای وارد شده گرفته و سپس هوای خنک را به محیط برمیگرداند.
شاید در نگاه اول قیمت دستگاه تهویه مطبوع S-Inverter سامسونگ کمی بالاتر از کولرهای معمولی به نظر بیاید، اما هزینه پایین نگهداری و کاهش مصرف انرژی، یعنی کمتر شدن هزینه ماهانه خانوار، این دستگاه را به گزینهای معقول برای هر خانواده با هر بودجهای تبدیل میکند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، اسکوتری که ۴۰ متر زیر آب میرود،چگونه یک خودروی سالم با کارکرد ۵۰۰ هزار کیلومتر داشته باشیم،استفاده از تصویربرداری ۳ بعدی برای خارج کردن تومورهای سرطانی، اپل واچ به نمایشگر منعطف مجهز میشود و...از اخبار خواندنی فناوری امروز است. جزئیات را در ادامه بخوانید ....
خودروی خودران با ظاهری متغیر!
خبرگزاری مهر: این خودروی جدید ماژولی «Edit» نام گرفته و احتمالا راه حلی ایده آل برای افرادی است که تمایل دارند خودرویی متفاوت داشته باشند. بخشهای جلو، عقب، سقف و دو در مشابه خودرو قابل تغییر هستند. این خودروی خودران به کاربر اجازه میدهد تا یک خودرو را به اشکال مختلف سرهم بندی کنند.
خودروی ادیت در هنگ کنگ و در شرکت OSVehicle طراحی شده است. خودروی ادیت نخستین خودروی خودران ماژولی دنیا به حساب میآید.
آلساندرو کامورالی مدیر ارشد اجرایی شرکت در این باره میگوید: ادیت برای آینده طراحی شده است. این خودرو دارای ۵ بخش است؛ بنابراین هر فردی میتواند یک خودرو را با توجه به مورداستفاده و استایل دلخواه به اشکال متفاوت سرهم بندی کند.
البته ایده اصلی ما ساخت خودرویی است که شبیه یک برگه سفید کاغذ باشد تا هر نفر بتواند ایده خود را روی خودرو پیاده کند.
با توجه به فناوری ماژولار کاربران راحت میتوانند فناوریهای خودران از جمله لیدار و حسگرهای مختلف را در خودرو به کار بگیرند.
شرکت سازنده پیش بینی میکند عمر این خودرو ۲۰ سال باشد، زیرا میتوان ماژولهای مختلف آن را جایگزین کرد.
خودروی ادیت در هنگ کنگ و در شرکت OSVehicle طراحی شده است. خودروی ادیت نخستین خودروی خودران ماژولی دنیا به حساب میآید.
آلساندرو کامورالی مدیر ارشد اجرایی شرکت در این باره میگوید: ادیت برای آینده طراحی شده است. این خودرو دارای ۵ بخش است؛ بنابراین هر فردی میتواند یک خودرو را با توجه به مورداستفاده و استایل دلخواه به اشکال متفاوت سرهم بندی کند.
البته ایده اصلی ما ساخت خودرویی است که شبیه یک برگه سفید کاغذ باشد تا هر نفر بتواند ایده خود را روی خودرو پیاده کند.
با توجه به فناوری ماژولار کاربران راحت میتوانند فناوریهای خودران از جمله لیدار و حسگرهای مختلف را در خودرو به کار بگیرند.
شرکت سازنده پیش بینی میکند عمر این خودرو ۲۰ سال باشد، زیرا میتوان ماژولهای مختلف آن را جایگزین کرد.
اسکوتری که ۴۰ متر زیر آب میرود
مهر: با ساخته شدن باتریهای پیشرفته و الکترونیکی شدن وسایل مختلف، تعداد زیادی از دستگاههای حرکت در زیر آب ساخته شده اند که گاهی اوقات این دستگاهها را اسکوترهای زیرآبی مینامند. این گجتها شامل رانشگرهایی هستند که دستگاه را زیرآب به دنبال خود میکشند بنابراین دیگر لازم نیست فرد شنا کند.
درهمین راستا یک استارتآپ چینی به نام Sublue Tech گجت زیر آبی به نام MIX ساخته که وزن آن فقط ۲. ۹ کیلوگرم است، اما میتواند کاربر را با سرعت ۵. ۶ کیلومتر در ساعت به دنبال خود در آب بکشد. این دستگاه تنها با یک سرعت حرکت میکند و قابلیت کاهش سرعت نیز ندارد.
جالب آنکه میتوان حتی در عمق ۴۰ متری آب نیز از آن استفاده کرد. میکس پس از ۲. ۵ ساعت شارژ قابلیت یک ساعت حرکت در آب را دارد.
درهمین راستا یک استارتآپ چینی به نام Sublue Tech گجت زیر آبی به نام MIX ساخته که وزن آن فقط ۲. ۹ کیلوگرم است، اما میتواند کاربر را با سرعت ۵. ۶ کیلومتر در ساعت به دنبال خود در آب بکشد. این دستگاه تنها با یک سرعت حرکت میکند و قابلیت کاهش سرعت نیز ندارد.
جالب آنکه میتوان حتی در عمق ۴۰ متری آب نیز از آن استفاده کرد. میکس پس از ۲. ۵ ساعت شارژ قابلیت یک ساعت حرکت در آب را دارد.
اپل واچ به نمایشگر منعطف مجهز میشود
appadvice : اپل واچ محصولی موفق در بین ساعتهای هوشمند محسوب میشود از این رو اپل به آیندهی این محصول امیدوار است. پتنت جدید منتشر شده توسط اپل استفاده از یک صفحهنمایش خمیده و پیوسته را نشان میدهد؛ صفحهنمایشی که علاوه بر بخش اصلی ساعت بندهای آن را نیز شامل میشود.
برای این پتنت نامی انتخاب نشده است و کاربردهایی از قبیل: استفاده در پوشیدنیها، ابزار و صفحهنمایشهای خمیده و منعطف خواهد داشت. این صفحهنمایش علاوه بر صفحهی ساعت و بند آن بخش قلاب و گیرهی بند را نیز پوشش میدهد. این پتنت در صورت عملیاتی شدن حاشیههای اطراف نمایشگر را بسیار کم خواهد کرد. نمیتوان در مورد مقدار کاهش حاشیهها در این نوع صفحهنمایش نظر خاصی داد، ولی حذف کامل آنها غیر ممکن نخواهد بود.
این طراحی جدید ممکن است از یک ماژول ارتباطی نیز برای برقراری ارتباطات سلولار استفاده کند. در هفتههای اخیر شایعاتی مبنی بر استفادهی اپل از بندهای قابل تعویض و هوشمند در اپل واچهای (Apple Watch) آینده به گوش میرسد. این بندهای هوشمند کاربرد اپل واچ را افزایش خواهند داد برای مثال ممکن است بتوان از بند ساعت برای بررسی سطح گلوکز نیز استفاده کرد.
به نظر میرسد بعد از عملی شدن بندهای هوشمند در اپل واچ نوبت به چیزی شبیه به این پتنت جدید برسد. استفادهی بهینه از تمام قسمتهای یک گجت پوشیدنی ایده بسیار جالبی خواهد بود که عملی کردن آن در شرایط کنونی کمی چالش برانگیز به نظر میرسد.
چگونه یک خودروی سالم با کارکرد ۵۰۰ هزار کیلومتر داشته باشیم؟
auto.howstuffworks : البته پاسخ دادن به تیتر این مطلب چندان ساده نیست؛ چراکه سبک رانندگی صاحبان خودروها بر شرایط این وسایل نقلیه تأثیرگذار است. بهعنوان مثال، ممکن است رسیدن به کیلومتر کارکرد ۱۰۰ هزار برای یک خانوادهی معمولی، بیش از ۱۰ سال زمان ببرد و برعکس برای یک رانندهی تاکسی، در مدتزمان کمتری حاصل شود. از سویی دیگر، عمر قطعات غیر فلزی که در فضای داخلی خودرو استفاده میشوند، بعد از گذشت چند سال و در مجاورت نور خورشید و رطوبت به پایان میرسد و ممکن است حتی با سرویس فنی و تعمیرات بهموقع، کابین یک خودرو مستهلک و غیر قابل استفاده شود. کارشناسان معتقدند که قطعات فلزی مثل رادیاتور، دینام و فنرهای اصلی نیز باید حتما بعد از گذشت ۱۰ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر تعویض شوند؛ حتی اگر سالم به نظر برسند.
راههای متفاوت و نسبتا سادهای وجود دارند که به کمک آنها میتوان، عمر مفید یک خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش داد. یکی از این روشها، اصلاح سبک رانندگی است. همهی ما میدانیم که شتابگیری و ترمزگیری ناگهانی فشار زیادی به خودرو میآورد و البته باعث استهلاک زیاد و مصرف سوخت بیشتر میشود. کافی است از فاصلهای دور و قبل از رسیدن به سرعتگیر یا چراغ قرمز، اقدام به ترمزگیری کنیم و به هنگام شروع حرکت، آرام گاز بدهیم. این فرایند، نهتنها فشار بر پیشرانه و سیستم ترمز را به حداقل میرساند، تنشهای مکانیکی وارد بر دیگر تجهیزات خودرو را هم کاهش میدهد و میتواند بر سالم ماندن کابین و صندلیها در درازمدت تأثیر بگذارد. کارشناسان، حرکت سریع با خودرویی که تازه روشن شده و اصطلاحا سرد است، یکی از مهمترین عوامل آسیب به پیشرانه و خصوصا قسمت سرسیلندر میدانند.
دیگر اشتباه فنی که در بین عموم مردم شایع شده، روشن کردن سیستم تهویهی مطبوع خودرو بلافاصله پس از استارت است. در بسیاری از خودروهای امروزی، نهتنها کولر، که بخاری هم به هنگام کار باعث ایجاد بار اضافه روی دوش پیشرانه میشود و استفاده از آنها درحالیکه موتور هنوز گرم نشده است، استهلاک پیشرانه را افزایش خواهد داد. دیگر نکتهی مهم دربارهی سیستم کولر، بخاری و گرمکنهای روی شیشه و صندلیها، استفادهی ماهیانه از آنها است. اگر میخواهید آپشنهای مختلف خودروی شما همیشه آمادهبهکار باشند، حداقل یکبار در ماه از تمامی توان آنها استفاده کنید.
توجه به دفترچهی راهنمای خودرو و نکات سادهی آن، بسیار راهگشا و البته کمهزینه است. بهعنوان مثال، چنانچه شرکت سازنده، شما را به استفاده از نوع خاصی از روغن موتور تشویق کرده است، خرید روغنهای گرانتر میتواند علاوه بر اتلاف پول، باعث استهلاک خودرو در بلندمدت شود. این موضوع دربارهی نوع بنزین مصرفی هم اهمیت دارد و ممکن است استفادهی طولانیمدت از بنزین با اکتان بالا (مثل بنزین سوپر) به خودروی شما آسیب بزند؛ پس یک بار دیگر کتابچهی راهنمای شرکت سازنده را مطالعه کنید.
یک باور قدیمی، رانندگان را به سوختگیری مداوم و حضور در پمپ بنزین، قبل از اتمام سوخت موجود در باک تشویق میکرد. این موضوع البته درست و منطقی است و حتی در خودروهای مدرن هم بهترین زمان برای سوختگیری، هنگام رسیدن عقربهی نشاندهندهی بنزین به خط وسط است. کارشناسان معتقدند حتما قبل از رسیدن ظرفیت بنزین باک به یکچهارم آخر، باید به پمپ بنزین مراجعه کرد تا سیستم پمپ بنزین و انژکتور سالم بماند.
از سویی دیگر، سوختگیری تا حداکثر مقدار ممکن نیز اشتباه است. بهترین کار، خودداری از سوختگیری اضافه پس از زمانی است که سیستم قطع خودکار جایگاه عمل میکند. فضای خالی بالای باک که منتهی به مجرای سوختگیری میشود، برای کاهش حرارت سوخت موجود در باک مفید است و سوختگیری بیش از حد، این بخش از خودرو را گرم نگه میدارد که البته منجر به افزایش استهلاک سیستم پمپ بنزین و انژکتور میشود. سوختگیری خودرو تا حداکثر میزان ممکن، میتواند به سنسورهای الکترونیکی تشخیص میزان سوخت نیز آسیب بزند و با روشن کردن کاذب چراغ چک، عملکرد این بخش در مواقع اضطراری را مختل کند.
توجه به میزان کارکرد قطعات فنی خودرو، بر اساس آنچه در دفترچهی راهنمای شرکت سازنده آمده، بسیار حیاتی است و یک رانندهی باتجربه، به تعویض بهموقع این ادوات با نمونهی مورد تأیید کارخانه، توجه ویژهای دارد. حتی اگر خودروی شما بهخوبی کار میکند، باید حداقل یکبار در سال توسط سرویسکار مجاز بازدید شود و خصوصا در قسمت باتری، تسمهها، شمعها، سیستم تهویه و تنظیم موتور (ECU) مورد بازرسی فنی قرار گیرد.
در پایان این مطلب، به شما پیشنهاد میشود با خودرویی که در اختیار دارید، همزادپنداری کنید. آنچه مسلم است، شما از نشستن زیر آفتاب سوزان تابستان یا بارش سنگین برف در زمستان لذت نمیبرید. بار اضافه روی دوش شما سنگینی میکند و ممکن است باعث آسیب به نقاط مختلف بدن شما شود. با این اوصاف، بهتر است با یک خودرو مهربان باشید تا دوست شما در سالهای آینده باقی بماند.
در پایان این مطلب، بینندهی فیلم کوتاه معرفی یک دستگاه ولوو مدل ۱۹۶۶ باشید که با کارکرد نزدیک به ۵ میلیون کیلومتر، در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. صاحب ولوو P۱۸۰۰، نزدیک به ۵۰ سال از این خودروی مشهور نگهداری کرده است.
راههای متفاوت و نسبتا سادهای وجود دارند که به کمک آنها میتوان، عمر مفید یک خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش داد. یکی از این روشها، اصلاح سبک رانندگی است. همهی ما میدانیم که شتابگیری و ترمزگیری ناگهانی فشار زیادی به خودرو میآورد و البته باعث استهلاک زیاد و مصرف سوخت بیشتر میشود. کافی است از فاصلهای دور و قبل از رسیدن به سرعتگیر یا چراغ قرمز، اقدام به ترمزگیری کنیم و به هنگام شروع حرکت، آرام گاز بدهیم. این فرایند، نهتنها فشار بر پیشرانه و سیستم ترمز را به حداقل میرساند، تنشهای مکانیکی وارد بر دیگر تجهیزات خودرو را هم کاهش میدهد و میتواند بر سالم ماندن کابین و صندلیها در درازمدت تأثیر بگذارد. کارشناسان، حرکت سریع با خودرویی که تازه روشن شده و اصطلاحا سرد است، یکی از مهمترین عوامل آسیب به پیشرانه و خصوصا قسمت سرسیلندر میدانند.
دیگر اشتباه فنی که در بین عموم مردم شایع شده، روشن کردن سیستم تهویهی مطبوع خودرو بلافاصله پس از استارت است. در بسیاری از خودروهای امروزی، نهتنها کولر، که بخاری هم به هنگام کار باعث ایجاد بار اضافه روی دوش پیشرانه میشود و استفاده از آنها درحالیکه موتور هنوز گرم نشده است، استهلاک پیشرانه را افزایش خواهد داد. دیگر نکتهی مهم دربارهی سیستم کولر، بخاری و گرمکنهای روی شیشه و صندلیها، استفادهی ماهیانه از آنها است. اگر میخواهید آپشنهای مختلف خودروی شما همیشه آمادهبهکار باشند، حداقل یکبار در ماه از تمامی توان آنها استفاده کنید.
توجه به دفترچهی راهنمای خودرو و نکات سادهی آن، بسیار راهگشا و البته کمهزینه است. بهعنوان مثال، چنانچه شرکت سازنده، شما را به استفاده از نوع خاصی از روغن موتور تشویق کرده است، خرید روغنهای گرانتر میتواند علاوه بر اتلاف پول، باعث استهلاک خودرو در بلندمدت شود. این موضوع دربارهی نوع بنزین مصرفی هم اهمیت دارد و ممکن است استفادهی طولانیمدت از بنزین با اکتان بالا (مثل بنزین سوپر) به خودروی شما آسیب بزند؛ پس یک بار دیگر کتابچهی راهنمای شرکت سازنده را مطالعه کنید.
یک باور قدیمی، رانندگان را به سوختگیری مداوم و حضور در پمپ بنزین، قبل از اتمام سوخت موجود در باک تشویق میکرد. این موضوع البته درست و منطقی است و حتی در خودروهای مدرن هم بهترین زمان برای سوختگیری، هنگام رسیدن عقربهی نشاندهندهی بنزین به خط وسط است. کارشناسان معتقدند حتما قبل از رسیدن ظرفیت بنزین باک به یکچهارم آخر، باید به پمپ بنزین مراجعه کرد تا سیستم پمپ بنزین و انژکتور سالم بماند.
از سویی دیگر، سوختگیری تا حداکثر مقدار ممکن نیز اشتباه است. بهترین کار، خودداری از سوختگیری اضافه پس از زمانی است که سیستم قطع خودکار جایگاه عمل میکند. فضای خالی بالای باک که منتهی به مجرای سوختگیری میشود، برای کاهش حرارت سوخت موجود در باک مفید است و سوختگیری بیش از حد، این بخش از خودرو را گرم نگه میدارد که البته منجر به افزایش استهلاک سیستم پمپ بنزین و انژکتور میشود. سوختگیری خودرو تا حداکثر میزان ممکن، میتواند به سنسورهای الکترونیکی تشخیص میزان سوخت نیز آسیب بزند و با روشن کردن کاذب چراغ چک، عملکرد این بخش در مواقع اضطراری را مختل کند.
توجه به میزان کارکرد قطعات فنی خودرو، بر اساس آنچه در دفترچهی راهنمای شرکت سازنده آمده، بسیار حیاتی است و یک رانندهی باتجربه، به تعویض بهموقع این ادوات با نمونهی مورد تأیید کارخانه، توجه ویژهای دارد. حتی اگر خودروی شما بهخوبی کار میکند، باید حداقل یکبار در سال توسط سرویسکار مجاز بازدید شود و خصوصا در قسمت باتری، تسمهها، شمعها، سیستم تهویه و تنظیم موتور (ECU) مورد بازرسی فنی قرار گیرد.
در پایان این مطلب، به شما پیشنهاد میشود با خودرویی که در اختیار دارید، همزادپنداری کنید. آنچه مسلم است، شما از نشستن زیر آفتاب سوزان تابستان یا بارش سنگین برف در زمستان لذت نمیبرید. بار اضافه روی دوش شما سنگینی میکند و ممکن است باعث آسیب به نقاط مختلف بدن شما شود. با این اوصاف، بهتر است با یک خودرو مهربان باشید تا دوست شما در سالهای آینده باقی بماند.
در پایان این مطلب، بینندهی فیلم کوتاه معرفی یک دستگاه ولوو مدل ۱۹۶۶ باشید که با کارکرد نزدیک به ۵ میلیون کیلومتر، در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. صاحب ولوو P۱۸۰۰، نزدیک به ۵۰ سال از این خودروی مشهور نگهداری کرده است.
استفاده از تصویربرداری ۳ بعدی برای خارج کردن تومورهای سرطانی
میزان: برای بسیاری از بیماران مبتلا به تومور در قسمتهای مختلف بدن، جراحی اولین راهبرد موثر است و جراحان تلاش میکنند تا طی برداشتن تومور، بافت بدن سالم بماند.
یکی از چالشهایی که پیش روی جراحان قرار دارد این است که آنها نمیتوانند از اینکه آیا تمام بافت سرطانی و تومور را برداشتهاند یا هنوز بخشهایی از آنها باقی مانده است، اطمینان حاصل کنند.
متخصصان مهندسی پزشکی دانشگاه "کلتک" (Caltech) روشی برای تصویربرداری ابداع کردهاند که به جراح این امکان را میدهد که بتواند تمام بافت سرطانی را در یک مرحله خارج کند و بیمار نیازی به جراحی مجدد نداشته باشد.
این روش بر روی بیماران مبتلا به سرطان پستان مورد آزمایش قرار گرفت. این بیماران در ۲۰ تا ۶۰ موارد مجبور هستند به خاطر باقی ماندن بخشی از بافت سرطانی مجددا مورد جراحی قرار بگیرند.
پیش از این مدت زمان بررسی نمونههای خارج شده برای عمل حدود یک تا دو هفته به طول میانجامید، اما با استفاده از این روش تصویربرداری، مدت زمان مورد نیاز به هفت ساعت کاهش پیدا کرده است.
"لیهونگ وانگ" (Lihong Wang) سرپرست تیم تحقیقاتی گفت: در روش تصویربرداری فوتوآکوستیک ما هیچ نیازی به صبر کردن نداریم و میتوانیم تومور را در اتاق عمل مورد ارزیابی قرار دهیم تا ببینیم نیاز به برداشتن مقادیر بیشتری از بافت هستیم یا نه.
در این روش با استفاده از پرتوهای کمانرژی لیزر نمونه برداشته شده لرزانده میشود و امواج فراصوتی که از طرف بافت بازگردانده میشود مورد ارزیابی قرار میگیرد و ابعاد هسته تومور و میزان درهمتنیدگی سلولهای سرطانی را مشخص میکند که آیا تومور اصلی خارج شده است یا هنوز بخشهایی از آن باقیمانده است.
در حال حاضر مدت زمان بررسی نمونهها حدود ۳ ساعت بوده است، اما وانگ معتقد است با افزایش دوره اعمال لیزر و همچنین تصویربرداری موازی این زمان به کمتر از ۱۰ دقیقه خواهد رسید.
در حال حاضر این روش برای سرطان پوست و سرطان پانکراس موثر است.
وی افزود: با توجه به اینکه این دستگاه با بدن بیمار هیچ تماسی نخواهد داشت میتواند راحتتر تاییدیه سازمان بهداش غذا و داروی آمریکا (FDA) را دریافت کرده و عملیاتی شود.
نتایج این تحقیق در نشریه علمی Science Advances منتشر شده است.
یکی از چالشهایی که پیش روی جراحان قرار دارد این است که آنها نمیتوانند از اینکه آیا تمام بافت سرطانی و تومور را برداشتهاند یا هنوز بخشهایی از آنها باقی مانده است، اطمینان حاصل کنند.
متخصصان مهندسی پزشکی دانشگاه "کلتک" (Caltech) روشی برای تصویربرداری ابداع کردهاند که به جراح این امکان را میدهد که بتواند تمام بافت سرطانی را در یک مرحله خارج کند و بیمار نیازی به جراحی مجدد نداشته باشد.
این روش بر روی بیماران مبتلا به سرطان پستان مورد آزمایش قرار گرفت. این بیماران در ۲۰ تا ۶۰ موارد مجبور هستند به خاطر باقی ماندن بخشی از بافت سرطانی مجددا مورد جراحی قرار بگیرند.
پیش از این مدت زمان بررسی نمونههای خارج شده برای عمل حدود یک تا دو هفته به طول میانجامید، اما با استفاده از این روش تصویربرداری، مدت زمان مورد نیاز به هفت ساعت کاهش پیدا کرده است.
"لیهونگ وانگ" (Lihong Wang) سرپرست تیم تحقیقاتی گفت: در روش تصویربرداری فوتوآکوستیک ما هیچ نیازی به صبر کردن نداریم و میتوانیم تومور را در اتاق عمل مورد ارزیابی قرار دهیم تا ببینیم نیاز به برداشتن مقادیر بیشتری از بافت هستیم یا نه.
در این روش با استفاده از پرتوهای کمانرژی لیزر نمونه برداشته شده لرزانده میشود و امواج فراصوتی که از طرف بافت بازگردانده میشود مورد ارزیابی قرار میگیرد و ابعاد هسته تومور و میزان درهمتنیدگی سلولهای سرطانی را مشخص میکند که آیا تومور اصلی خارج شده است یا هنوز بخشهایی از آن باقیمانده است.
در حال حاضر مدت زمان بررسی نمونهها حدود ۳ ساعت بوده است، اما وانگ معتقد است با افزایش دوره اعمال لیزر و همچنین تصویربرداری موازی این زمان به کمتر از ۱۰ دقیقه خواهد رسید.
در حال حاضر این روش برای سرطان پوست و سرطان پانکراس موثر است.
وی افزود: با توجه به اینکه این دستگاه با بدن بیمار هیچ تماسی نخواهد داشت میتواند راحتتر تاییدیه سازمان بهداش غذا و داروی آمریکا (FDA) را دریافت کرده و عملیاتی شود.
نتایج این تحقیق در نشریه علمی Science Advances منتشر شده است.
هوای خنک بدون هدررفت انرژی با دستگاه تهویه مطبوع S-Inverter سامسونگ
Samsung : دستگاه تهویه مطبوع S-Inverter سامسونگ برای مشتریانی عرضه شده که به دنبال دستگاهی با عملکرد مناسب میگردند و در عین حال میخواهند هزینههای مربوط جانبی استفاده از مزایای یک کولر گازی مناسب را هم تا حد امکان کاهش دهند.
دستگاه تهویه مطبوع S-Inverter سامسونگ در کنار امتیازات معمول کولرهای گازی مانند تصفیه هوا و محافظت سهگانه، با استفاده از یک فناوری جدید تا حد زیادی موجب صرفهجویی در مصرف انرژی میشود.
استفاده از موتورهای اینورتر یکی از روشهایی است که بسیاری از برندها برای کمتر کردن مصرف انرژی کولرهای گازی خود استفاده میکنند، اما آنچه دستگاه تهویه مطبوع S-Inverter سامسونگ را متمایز میکند استفاده از یک موتور اینورتر ۸ قطبی برای اولین بار در دنیا است. این موتور در مقایسه با موتورهای ۴ قطبی به کار رفته در برندهای دیگر، در کنار صرفهجویی بیشتر در مصرف انرژی و افزایش بازدهی سرمایش، استهلاک موتور دستگاه را نیز کمتر کرده و در نتیجه عمر مفید کولر گازی بیشتر را افزایش میدهد.
دستگاه تهویه مطبوع S-Inverter سامسونگ در کنار امتیازات معمول کولرهای گازی مانند تصفیه هوا و محافظت سهگانه، با استفاده از یک فناوری جدید تا حد زیادی موجب صرفهجویی در مصرف انرژی میشود.
استفاده از موتورهای اینورتر یکی از روشهایی است که بسیاری از برندها برای کمتر کردن مصرف انرژی کولرهای گازی خود استفاده میکنند، اما آنچه دستگاه تهویه مطبوع S-Inverter سامسونگ را متمایز میکند استفاده از یک موتور اینورتر ۸ قطبی برای اولین بار در دنیا است. این موتور در مقایسه با موتورهای ۴ قطبی به کار رفته در برندهای دیگر، در کنار صرفهجویی بیشتر در مصرف انرژی و افزایش بازدهی سرمایش، استهلاک موتور دستگاه را نیز کمتر کرده و در نتیجه عمر مفید کولر گازی بیشتر را افزایش میدهد.
سرمایش دو مرحلهای در دستگاه تهویه مطبوع S-Inverter سامسونگ
این سری از دستگاههای سامسونگ از سرمایش دو مرحلهای برای خنک کردن فضا استفاده میکنند. در این روش، دستگاه در ابتدای کار خود، با استفاده از حالت سرمایش سریع (Fast Cooling Mode) اقدام به خنک کردن سریع محیط با حداکثر قدرت کمپرسور میکند. پس از رسیدن به دمای مطلوب، حالت شرایط آسایش (Comfort Cooling Mode) فعال میشود تا بدون کم و زیاد شدن دمای محیط، هوا را در حالت ایدهآل خود نگه دارد.
دستگاه تهویه مطبوع S-Inverter سامسونگ
یکی دیگر از قابلیتهای این دستگاه، حالت کارکرد تک نفره است. در این حالت دستگاه برای خنک کردن محیط تنها بخشی از ظرفیت کمپرسور را به کار میگیرد و این یعنی صرفهجویی بیشتر در مصرف انرژی برای مواقعی که خلوت بودن خانه یا محیط کار نیاز به سرمایش را کمتر میکند.
علاوه بر این ویژگیها دستگاه تهویه مطبوع S-Inverter سامسونگ مجهز به فیلتر سهگانه برای از بین بردن گردوغبار، ذرات معلق در هوا و ذرات حساسیتزا است. این فیلتر سهگانه، هوایی که وارد دستگاه میشود را تصفیه میکند و باکتریها، ویروسها و ذرات حساسیتزا را از هوای وارد شده گرفته و سپس هوای خنک را به محیط برمیگرداند.
شاید در نگاه اول قیمت دستگاه تهویه مطبوع S-Inverter سامسونگ کمی بالاتر از کولرهای معمولی به نظر بیاید، اما هزینه پایین نگهداری و کاهش مصرف انرژی، یعنی کمتر شدن هزینه ماهانه خانوار، این دستگاه را به گزینهای معقول برای هر خانواده با هر بودجهای تبدیل میکند.
انتهای پیام/
:
انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به
معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای
منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *