تلألؤ آگاهی در سپهر روابط عمومی
در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، نقش روابط عمومی بیش از پیش جلوهگر خواهد شد. نقشی که نمایانگر اوضاع داخلی یک سازمان و منعکسکننده فعالیتها و تصمیمات در جهت رشد اقتصاد کشور است.
به گزارش گروه اقتصاد ،طلوع خورشید روایتگر روز است و تاریکی هم شب را گزارش میکند؛ در این بین اما اتفاقات ناملموسی هستند که روایتگرانش بیخستگی و شکیبا از آن میگویند و بزرگراه هموار ارتباطات میشوند تا مردم و نمایندگان مردم در رسانهها بدانند و از حقوق خود بیشتر آگاه شوند.
بیگمان، عصر حاضر؛ دوره شکوفایی ارتباطات و عصر طلایی اطلاعرسانی است. دورهای بس حیاتی که جایگاه روابط عمومی به عنوان رکن رکین ارگانها و دستگاهها دیگر بر کسی پوشیده نیست.
ظهور شبکههای اجتماعی و عبور آن از رسانههای صوتی و تصویری شاید امروز مهمترین اتفاق ارتباطاتی باشد. دورهای که دیگر خبر در سینهها محبوس نمیماند و به طرفة العینی در گوشه گوشه جهان منتشر میشود. حالا دیگر رسانههای سازمانیافته هم پیرو رسانههای فردی و فردرسانهها هستند و منشاء انتشار بسیاری از رویدادها دیگر نه تلویزیونها هستند و نه خبرگزاریهای آنچنانی !
دورهای که در آن کارکرد تبلیغات هم رو به افول است و طلوع روابط عمومی و تلألؤ آن معنای تبلیغات را هم دربرگرفته است.
قطع یقین اطلاعرسانی درست و در لحظه عامل همراهی و همدلی ذینفعان و مخاطبان دستگاهها خواهد بود. اطلاعرسانی اگر بخش اساسی و حائز اهمیت روابط عمومیها فرض شود، ارتباطات درونسازمانی و برونسازمانی براساس نیاز سازمان رمز توفیق و عامل ایجادکننده یکپارچگی سازمانی خواهد بود.
روابط عمومی در عصر حاضر دیگر تطهیرکننده و تغسیلکننده اقدامات دستگاهها نیست. بیشک روابط عمومی پویا و پرتحرک بازوی مشورتی قدرتمند برای مدیران ارشد هستند و یاریگر سازمانها و دستگاهها در ارتقاء جایگاه اجتماعی و کسب چهره منطقی و قابل احترام، خواهند بود.
در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، نقش روابط عمومی بیش از پیش جلوهگر خواهد شد. نقشی که نمایانگر اوضاع داخلی یک سازمان و منعکسکننده فعالیتها و تصمیمات در جهت رشد اقتصاد کشور خواهد بود.
در این بین مفهوم روابط عمومی در بازار سرمایه و بورس معنای عمیقتری هم دارد. بازاری که در آن اطلاعات حرف اول را میزند و دسترسی آزاد به اخبار و اطلاعات حق همه بازیگران این بازار است.
اینجانب فرارسیدن بیست و هفتم اردیبهشت ماه؛ روز ارتباطات و روابط عمومی را به همه دستاندرکاران خدوم، پرتلاش و بیادعای عرصه ارتباطات و روابط عمومی تبریک میگویم و امیدوارم راه روشن اطلاعرسانی شفاف و صادقانه در بازار سرمایه ایران با تلاش فعالان و همکاران این حوزه گسترش و ادامه یابد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *