مسئولین اجرایی انتخابات، فضا را طبق قانون مدیریت کنند

10:48 - 25 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۹۱۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به برخی تخلفات انجام گرفته در فضای تبلیغات انتخاباتی در این استان، گفت: مسئولین اجرایی انتخابات، باید فضای موجود را طبق قانون مدیریت کنند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، پنجمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری کل استان مازندران با حضور اعضای این ستاد در ساری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی تقوی فرد رئیس کل دادگستری استان مازندران در این جلسه با اشاره به برخی تخلفات انجام گرفته در فضای تبلیغات انتخاباتی در استان، تاکید کرد: مسئولین اجرایی انتخابات، باید فضای موجود را طبق قانون مدیریت کنند.

وی افزود: آنچه به عنوان تخلفات انتخاباتی به دادگستری اعلام شده با آنچه در واقعیت وجود دارد، کاملاً متفاوت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام تقوی فرد تصریح کرد: دستگاه قضایی در بحث پیشگیری از تخلفات انتخاباتی پیشرو و پیش قدم است و سایر دستگاه‌ها نیز باید نسبت به اجرای دقیق قانون در انتخابات اقدام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه تبلیغات شورا‌ها در موارد متعددی در راستای قانون پیش نرفته است، ادامه داد: در همان ساعات ابتدایی، تخلفات انتخاباتی از سوی برخی نامزدهای انتخابات شورا‌ها مشاهده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی موسوی با تاکید بر اینکه رعایت قوانین و مقررات باید به طور کامل مد نظر ویژه همه کاندیدا‌ها و مسئولین قرار گیرد، افزود: فرمانداران، موارد تخلف را در اسرع وقت به دستگاه قضایی گزارش کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران نیز در این جلسه به برگزاری جلسات متعدد توجیهی با نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی اشاره کرد و بر اهمیت برگزاری انتخابات سالم تاکید کرد و افزود: شکایات مردمی متعددی در خصوص تضییع حقوق اساسی مردم، ایجاد مزاحمت و سلب آسایش از عموم در روزهای ابتدایی تبلیغات گزارش شده که در برخی موارد، پرونده قضایی برای متخلفین تشکیل و با رعایت مر قانون با موارد مذکور برخورد خواهد شد.

گفتنی است در ادامه سایر اعضا نیز به بیان نظرات خود در خصوص موارد مطروحه در جلسه پرداختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *