تشکیل بیش از 13 هزار پرونده در ادارات ثبت با اجرایی شدن قانون برنامه ششم توسعه
بهادر گفت: با اجرای قانون برنامه ششم توسعه، پیش بینی میشود سالانه بیش از ۶ هزار پرونده چک و ۷ هزار پرونده مهریه در ادارات اجرای اسناد رسمی استان تشکیل شود که قبلا در محاکم قضایی رسیدگی میشد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمدحسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران در حاشیه اولین کمیته تخصصی اسناد این اداره کل بر تقویت نیروی انسانی و فیزیکی دوایر اجرای اسناد رسمی تأکید کرد.
وی با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، اصلاح آئین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجراء را ضرورت انکارناپذیر دانست.
بهادر در ادامه تلویحا به قوانین نحوه اجرای محکومیتهای مالی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور اشاره کرد و گفت: بخشی از مواد آئین نامه اجرا و طرز رسیدگی به شکایات از عملیات اجرایی که در سال ۸۷ مصوب شد نیاز به بازنگری با توجه به مقتضیات فعلی دارد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران افزود: با اجرای قانون برنامه ششم توسعه، پیش بینی میشود سالانه بیش از ۶ هزار پرونده چک و ۷ هزار پرونده مهریه در ادارات اجرای اسناد رسمی استان تشکیل شود که قبلا در محاکم قضایی رسیدگی میشد.
این مقام قضایی بیان کرد: با شروع این اقدام آموزش نیروهای موجود باید از الویتهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باشد.
وی خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی اجرای مفاد اسناد رسمی موجب یکسان سازی رویهها و نظارت و بازرسی برخط دوایر اجرای اسناد رسمی خواهد شد و جلوی بروز بسیاری از اشتباهات را در روند رسیدگی به پروندههای اجرایی خواهد گرفت و تقویت کمی و کیفی این سامانه را خواستار شد.
بهادر از تشکیل سالانه بیش از ۶ هزار پرونده اجرایی در استان مازندران خبر داد و گفت: بیشتر این پروندهها مربوط به اسناد رهنی و شرطی و قراردادهای داخلی بانکها است. بیش از ۳۱۱ هزار پرونده اجرایی در ادارات اجرای ثبت استان مازندران وجود دارد که تاکنون قریب ۹۵ هزار عدد از آنها مختومه شده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *