سرمایه گذاری های جدید خارجی با هدف صادرات/ زیرساخت صادرات 30 درصدی خودرو فراهم شد
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: سرمايه گذاری های مشترك در حوزه خودرو با محوريت صادرات ٣٠ درصدی در ايجاد بازارهای هدف صادراتی تاثير بسزایی خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، مجتبی خسروتاج در نشست خبری با بیان اینکه با تمرکز بر تراز بخشی میتوان حرکت متمرکز و برنامه ریزی شده داشت، اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای صادرات برای تسهیل صادرات و ورود کالای موقت و مواد اولیه مصوبات خوبی تعیین شده است.
وی افزود: اولویت صادرات با صادرات خدمات فنی و مهندسی و افزایش رقابت پذیری کالا و خدمات است.
رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: مهمترین جزء رقابت پذیری کالا و خدمات قیمت و کیفیت رقابتی است که در این زمینه دولت همراه واحدهای تولیدی است.
وی استفاده از اهرم تعرفه و قانون دریافت نمایندگی رسمی از شرکت مادر را مناسب ارزیابی کرد و گفت: فعالیت نمایندگیهای رسمی از واردات بی کیفیت جلوگیری کرده است.
خسروتاج در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به سند راهبردی وزارت صنعت در سال ١٤٠٤ باید ظرفیت تولید با محوریت صادرات ٣٣ درصدی به میزان ٣ میلیون خودرو در سال افزایش یابد، برای این امر زیرساختها اماده است یا برنامه ویژهای وجود دارد، گفت: در بحث صادرات، تاکید بر ارزش صادرات بسیار مهم است، که صادرات خودرو از زنجیره بزرگی همچون قطعات و استانداردهای سوخت تشکیل میشود.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت زنجیره خودرو در سال گذشته تصمیم بر آن شد تا با شرکتهای بزرگ و جهانی همکاری صورت بگیرد.
خسروتاج ادامه داد: سرمایه گذاری مشترک در حوزه خودرو با محوریت صادرات ٣٠ درصدی تولید در راستای ورود به بازارهای جهانی بوده و شرکتهای بین المللی همچون پژو برای صادرات بازارهای مناسبی دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نگاه به تولید صادراتی نیاز به نگاه متفاوتی دارد، گفت: سرمایه گذاریهای مشترک با هدف صادرات بازارهای جهانی مناسبی برای ایران رقم خواهد زد.
وی در رابطه با انتخاب سایتهای نمایشگاهی در تهران برای برگزاری نمایشگاههای پرمخاطب، بیان کرد: از سالهای گذشته قصد بر آن بود تا سایتهای نمایشگاههای متعددی در تهران راه اندازی شود و تاکید بر آن است تا نمایشگاههای پرمخاطب در سایت نمایشگاهی شهرآفتاب و نمایشگاه بین المللی در سایت نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود.
وی افزود: اولویت صادرات با صادرات خدمات فنی و مهندسی و افزایش رقابت پذیری کالا و خدمات است.
رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: مهمترین جزء رقابت پذیری کالا و خدمات قیمت و کیفیت رقابتی است که در این زمینه دولت همراه واحدهای تولیدی است.
وی استفاده از اهرم تعرفه و قانون دریافت نمایندگی رسمی از شرکت مادر را مناسب ارزیابی کرد و گفت: فعالیت نمایندگیهای رسمی از واردات بی کیفیت جلوگیری کرده است.
خسروتاج در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به سند راهبردی وزارت صنعت در سال ١٤٠٤ باید ظرفیت تولید با محوریت صادرات ٣٣ درصدی به میزان ٣ میلیون خودرو در سال افزایش یابد، برای این امر زیرساختها اماده است یا برنامه ویژهای وجود دارد، گفت: در بحث صادرات، تاکید بر ارزش صادرات بسیار مهم است، که صادرات خودرو از زنجیره بزرگی همچون قطعات و استانداردهای سوخت تشکیل میشود.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت زنجیره خودرو در سال گذشته تصمیم بر آن شد تا با شرکتهای بزرگ و جهانی همکاری صورت بگیرد.
خسروتاج ادامه داد: سرمایه گذاری مشترک در حوزه خودرو با محوریت صادرات ٣٠ درصدی تولید در راستای ورود به بازارهای جهانی بوده و شرکتهای بین المللی همچون پژو برای صادرات بازارهای مناسبی دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نگاه به تولید صادراتی نیاز به نگاه متفاوتی دارد، گفت: سرمایه گذاریهای مشترک با هدف صادرات بازارهای جهانی مناسبی برای ایران رقم خواهد زد.
وی در رابطه با انتخاب سایتهای نمایشگاهی در تهران برای برگزاری نمایشگاههای پرمخاطب، بیان کرد: از سالهای گذشته قصد بر آن بود تا سایتهای نمایشگاههای متعددی در تهران راه اندازی شود و تاکید بر آن است تا نمایشگاههای پرمخاطب در سایت نمایشگاهی شهرآفتاب و نمایشگاه بین المللی در سایت نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *