لیست تخلفات منتشر شده توسط وزارت ارشاد صرفا موضع آن وزارتخانه است/ متولی و ملاک تبلیغات، کمیسیون تبلیغات است
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه انتشار لیست تخلفات رسانه های دولتی در خصوص تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی توسط "وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی"، صرفا مواضع این وزارتخانه قلمداد می شود گفت: آنچه که در خصوص تبلیغات انتخاباتی مبنای قانون است، ماده 62 قانون انتخابات است.
خبرگزاری میزان -
سید احسان قاضی زاده هاشمی سخنگوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در گفتوگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه انتشار لیست تخلفات رسانه های دولتی در خصوص تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی توسط "وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی"، صرفا مواضع این وزارتخانه قلمداد می شود گفت: آنچه که در خصوص تبلیغات انتخاباتی مبنای قانون است، ماده 62 قانون انتخابات است.
وی افزود: ما در کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مصوب کردیم در صورتی که به شکل مساوی و برابر هر کاندیدایی بتواند از امکانات یک رسانه دولتی استفاده کند، مانعی وجود نخواهد داشت و تخلفی صورت نگرفته است؛ این قاعده هم برای صداوسیما و هم سایر رسانه های مکتوب و مجازی دولتی صدق می کند.
قاضی زاده با بیان اینکه آنها (وزارت ارشاد) به ماده 68 استناد دارند درحالیکه ماده 62 موخر و اصلاحیه سال 1391 است، تاکید کرد: متولی و همچنین ملاک و منبع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، کمیسیون تبلیغات است.
وی در پایان گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون تبلیغات که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد، قرار شد مبنای تصمیم حقوقی، کمیسیون تبلیغات باشد؛ در نتیجه وزارت ارشاد فقط گزارشی را از منظر نگاه خودش ارائه می دهد؛ آنچه که مبنای قانونی برای حوزه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری است، مصوبات، تصمیم ها، گزارش ها و جمع بندی های کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *