آیا تردد خودرویی مانند چلنجر دیمن باید در جادههای عمومی ممنوع شود؟! +تصاویر
کل صنعت خودرو در سالهای اخیر قدمهای بزرگی برای بهبود ایمنی خودروها برداشتهاند و این موضوع سزاوار تقدیر و تشکر است؛ اما دربارهی دیمن، داج این هدف را نادیده گرفته و بهصورت غیرمسئولانهای در جهت مخالف حرکت کرده و آگاهانه رانندگان را در معرض خطر قرار داده است.
خبرگزاری میزان -
ثبت این خودرو به عنوان مدل قانونی جادهای باید ممنوع شود.
در این مطلب آمده است:
از لاستیکهای صاف تقریباً غیرقانونی گرفته تا شتاب گیری دیوانهوار، چلنجر دیمن ماه جاری در نیویورک معرفی شده و حاصل انتخابهای گمراهکنندهای است که قوانین ایمنی عمومی را به چالش دعوت میکند.
کل صنعت خودرو در سالهای اخیر قدمهای بزرگی برای بهبود ایمنی خودروها برداشتهاند و این موضوع سزاوار تقدیر و تشکر است؛ اما دربارهی دیمن، داج این هدف را نادیده گرفته و بهصورت غیرمسئولانهای در جهت مخالف حرکت کرده و آگاهانه رانندگان را در معرض خطر قرار داده است.
این سرمقالهی اتوموتیونیوز بهطور مستقیم دیمن را هدف قرار داده و پیشبینی میشد که خیل نظرات طوفانی در حمایت از خودروی فوقالعادهی داج روانهی این مطلب شود. ما تا زمانی که شانس راندن این خودرو را نداشته باشیم، قضاوتی دربارهی آن نخواهیم داشت اما اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که حدس میزدیم این نوع از شبههها ایجاد خواهند شد؛ و قطعاً فضا برای بحث دربارهی دیمن وجود دارد.
بله دیمن بهطور باورنکردنیای سریع و قدرتمند است و میتواند برای هر فردی خطرناک محسوب شود. از طرفی حتی یک فولکسواگن بیتل 40 اسبی نیز اگر در دستان فرد نااهلی باشد خطرناک محسوب خواهد شد. و NHRA دیمن را به خاطر اینکه بسیار سریع است ممنوع نخواهد کرد. این خودرو به خاطر نبود تجهیزات ایمنی کافی به منظور مسابقه در چنین سطحی ممنوع خواهد شد. قطعاً درها برای ایجاد سؤال دربارهی ایمنی دیمن در خیابانهای عمومی نیز باز است.
البته باید به این نکته اشاره کنیم که دیمن بهطور رسمی از عهدهی الزامات فدرال برآمده است، درست همانند چلنجر هلکت 707 اسب بخاری، هنسی شلبی موستانگ GT350 با قدرت 808 اسب بخار و بوگاتی شیرون 1500 اسبی.
ما میدانیم که منظور اتوموتیونیوز چیست. دیمن برای مسابقات درگ طراحی شده است و فاقد شرایط لازم برای تمام کاربریها است. یکی از این موارد نیز مسابقهی مالکان دیمن در خیابانها خواهد بود که چنین فعالیتهایی قطعاً خطرناک و غیرقانونی بوده و فرقی ندارد شما یک خودروی عضلانی هیولا داشته باشید یا یک هاچبک سه سیلندر.
به گزارش گروه فضای مجازی، از زمانی که داج چلنجر SRT دیمن معرفی شده سرخط بسیاری از خبرگزاریهای خودرویی به این خودرو اختصاص یافتهاند. زمانی که یک خودرو دارای قدرت 840 اسب بخاری و تمامی تجهیزات موردنیاز برای ثبت رکورد طی مسافت 400 متر در کمتر از 10 ثانیه باشد، طبیعتاً چنین اخباری خوراک رسانهها خواهند بود. دیمن قطعاً این پتانسیل را دارد که یکی از قطبیترین خودروها باشد اما تا به اینجا کمتر روی حقایق تمرکز شده است.
قطع این موضوع زمانی که پشت فرمان دیمن قرار بگیرد تغییر خواهد کرد، اما اتوموتیونیوز تصمیم گرفته تا این قدرها هم منتظر نماند. در سرمقالهای که روز گذشته منتشر شده این رسانه شمشیر را برای دیمن از رو بسته و گفته که:
قطع این موضوع زمانی که پشت فرمان دیمن قرار بگیرد تغییر خواهد کرد، اما اتوموتیونیوز تصمیم گرفته تا این قدرها هم منتظر نماند. در سرمقالهای که روز گذشته منتشر شده این رسانه شمشیر را برای دیمن از رو بسته و گفته که:
ثبت این خودرو به عنوان مدل قانونی جادهای باید ممنوع شود.
در این مطلب آمده است:
از لاستیکهای صاف تقریباً غیرقانونی گرفته تا شتاب گیری دیوانهوار، چلنجر دیمن ماه جاری در نیویورک معرفی شده و حاصل انتخابهای گمراهکنندهای است که قوانین ایمنی عمومی را به چالش دعوت میکند.
کل صنعت خودرو در سالهای اخیر قدمهای بزرگی برای بهبود ایمنی خودروها برداشتهاند و این موضوع سزاوار تقدیر و تشکر است؛ اما دربارهی دیمن، داج این هدف را نادیده گرفته و بهصورت غیرمسئولانهای در جهت مخالف حرکت کرده و آگاهانه رانندگان را در معرض خطر قرار داده است.
این سرمقالهی اتوموتیونیوز بهطور مستقیم دیمن را هدف قرار داده و پیشبینی میشد که خیل نظرات طوفانی در حمایت از خودروی فوقالعادهی داج روانهی این مطلب شود. ما تا زمانی که شانس راندن این خودرو را نداشته باشیم، قضاوتی دربارهی آن نخواهیم داشت اما اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که حدس میزدیم این نوع از شبههها ایجاد خواهند شد؛ و قطعاً فضا برای بحث دربارهی دیمن وجود دارد.
بله دیمن بهطور باورنکردنیای سریع و قدرتمند است و میتواند برای هر فردی خطرناک محسوب شود. از طرفی حتی یک فولکسواگن بیتل 40 اسبی نیز اگر در دستان فرد نااهلی باشد خطرناک محسوب خواهد شد. و NHRA دیمن را به خاطر اینکه بسیار سریع است ممنوع نخواهد کرد. این خودرو به خاطر نبود تجهیزات ایمنی کافی به منظور مسابقه در چنین سطحی ممنوع خواهد شد. قطعاً درها برای ایجاد سؤال دربارهی ایمنی دیمن در خیابانهای عمومی نیز باز است.
البته باید به این نکته اشاره کنیم که دیمن بهطور رسمی از عهدهی الزامات فدرال برآمده است، درست همانند چلنجر هلکت 707 اسب بخاری، هنسی شلبی موستانگ GT350 با قدرت 808 اسب بخار و بوگاتی شیرون 1500 اسبی.
ما میدانیم که منظور اتوموتیونیوز چیست. دیمن برای مسابقات درگ طراحی شده است و فاقد شرایط لازم برای تمام کاربریها است. یکی از این موارد نیز مسابقهی مالکان دیمن در خیابانها خواهد بود که چنین فعالیتهایی قطعاً خطرناک و غیرقانونی بوده و فرقی ندارد شما یک خودروی عضلانی هیولا داشته باشید یا یک هاچبک سه سیلندر.
در چنین حوزههایی پرش از بازاریابی هوشمندانه به عملی غیرمسئولانه آسان است اما سؤال ما باقی مانده است. آیا داج باید تجهیزات ایمنی ضروری برای استفاده در مسابقات را داشته باشد؟ یا اینکه دیمن را برای استفادههای خیابانی قانونی و کاربریهای پیست غیرقانونی نگه خواهد داشت؟
منبع: پدال
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *