امکان کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودروی داخلی وجود دارد/ با واردات خودروهای سواری لوکس مخالفم
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با افزایش تعرفه واردات خودرو برای خودروسازانشرایط تعیین شد که کیفیت بالا و قیمت کاهش پیدا کند اما برعکس شد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل خبرگزاری خانه ملت، نادر قاضیپور با اشاره به نامه خودروسازها به شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو گفت: قطعه سازان و خودروسازان با هماهنگی یکدیگر یک آهنگ می زنند و آن این است که قیمت خودرو را آزاد کنید، تا بازار قیمت را تعیین کند.
صنعت خودروسازی انحصاری است/ خودروسازان قدرت عزل و نصب وزیر را دارند
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ما فعلا صنعت خودروسازی انحصاری است ، به طوری که مدیران دوشرکت ایران خودرو و سایپا قدرت عزل و نصب وزیر دارند، افزود: در این صنعت، بازار آزاد رقابتی وجود ندارد که انتخاب با مشتری باشد.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که در مجلس هشتم تعرفه واردات خودرو را افزایش دادیم، دوشرط برای خودروسازان داخلی تعیین کردیم، اینکه کیفیت بالا برود و قیمت کاهش پیدا کند اما بالعکس قیمت بالارفت و کیفیت کاهش پیدا کرد.
خدمات پس ازفروش خودروسازان داخلی در حد صفر است
قاضی پور با اشاره به اینکه کار خودروسازی تولید، فروش و خدمات پس از فروش است، تصریح کرد: متاسفانه خدمات پس ازفروش خودروسازان داخلی در حد صفر است و این شرکت ها تولید متناسب با استانداردهای جهانی و کیفیت بالا ندارند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن یادآور شد: در سال 90 خودروسازها قصد داشتند قیمت پراید را به 30 میلیون برسانند و بنده که در آن زمان عضو شورای رقابت بودم، از وقوع این کار جلوگیری کردم ، اما در نهایت پراید از 6 میلیون به 20 میلیون تومان رسیده است.
هنوز زمان آزادسازی قیمت خودرو در ایران نرسیده است
وی تصریح کرد: هنوز زمان آزادسازی قیمت خودرو در ایران فرا نرسیده و هرگاه چند شرکت خودروسازی وارد بازار شدند و خودروهای با کیفیت بالا تولید کردند، کیفیت و قیمت خودروهای تولیدی یکسان شد و خدمات پس از فروش خود را با دقت اجرا کردند، آنگاه می توانند این درخواست را مطرح کنند.
با تغییر سپر و گلگیر نمی شود نام خودرو را تغییر داد
وی افزود: در حال حاضر دو چراغ لامپ خودروی چینی را تغییر می دهند و به نام خودروی ایرانی 9 میلیون گران تر می فروشند در حالیکه موتور همان موتور است و با تغییر سپر و گلگیر نمی شود نام خودرو را تغییر داد در حالیکه که خودروسازان باید با استفاده از قطعاتی که دارای استانداردهای لازم است، کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند.
وی با ذکر مثالی افزود: در تهران کارخانه ای است که لنت ترمز تولید می کند و تمام علائم از جمله لباس پرسنل،دستگاهها و مواد اولیه آلمانی است اما با همان نام و مارک همان لنت ترمز را در بازار آزاد با 20 هزار تومان می توان خرید که از چین و مالزی به صورت قاچاق وارد می شود.
وی ادامه داد: تفاوت این دو لنت این است که لنت آلمانی دارای علائم هشدار دهنده است اما لنت ترمز 18 هزارتومانی چینی به گونه ای است که خودرو بدون علائم هشدار دهنده درجا می ایستد که بسیار خطرناک و حادثه ساز است در حالیکه خودروسازها 500 لنت آلمانی می خرند و 5000 لنت چینی و به خریداران همان لنت ها را با قیمت 80 هزارتومان می فروشند.
هتلداری و بانک داری ارتباطی به خودروسازها ندارد
قاضی پور با بیان اینکه خودروسازها بنگاه تولیدی هستند، اظهار داشت: آن ها در مواردی همچون هتل داری و بانکداری سرمایه گذاری کرده اند که اصلا وظیفه آن ها نبوده و به آن ها ارتباطی ندارد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازها می توانند با فروش املاک مازاد خود و نقدینگی بالایی که از این طریق بدست می آورند، اقساط تسهیلات بانکی خود را صفر کنند که اگر آن ها بدهی های خود را تسویه کرده و از قطعه سازان به صورت نقدی خرید کنند قیمت خودرو می تواند 30 درصد کاهش پیدا کند.
نتیجه واردات خودروهای آمریکایی "جردن گردی" است
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه با انحصار در بازار خودروی داخلی، از سویی خودروهای بی کیفیت چینی وارد کشور می شود و از سوی دیگر نیز سرمایه داران خوردوهای گران قیمت و لوکس آمریکایی را وارد کشور کرده که اختلاف طبقاتی را تشدید کرده و نتیجه آن " جردن گردی" می شود.
صنعت خودروسازی انحصاری است/ خودروسازان قدرت عزل و نصب وزیر را دارند
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ما فعلا صنعت خودروسازی انحصاری است ، به طوری که مدیران دوشرکت ایران خودرو و سایپا قدرت عزل و نصب وزیر دارند، افزود: در این صنعت، بازار آزاد رقابتی وجود ندارد که انتخاب با مشتری باشد.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که در مجلس هشتم تعرفه واردات خودرو را افزایش دادیم، دوشرط برای خودروسازان داخلی تعیین کردیم، اینکه کیفیت بالا برود و قیمت کاهش پیدا کند اما بالعکس قیمت بالارفت و کیفیت کاهش پیدا کرد.
خدمات پس ازفروش خودروسازان داخلی در حد صفر است
قاضی پور با اشاره به اینکه کار خودروسازی تولید، فروش و خدمات پس از فروش است، تصریح کرد: متاسفانه خدمات پس ازفروش خودروسازان داخلی در حد صفر است و این شرکت ها تولید متناسب با استانداردهای جهانی و کیفیت بالا ندارند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن یادآور شد: در سال 90 خودروسازها قصد داشتند قیمت پراید را به 30 میلیون برسانند و بنده که در آن زمان عضو شورای رقابت بودم، از وقوع این کار جلوگیری کردم ، اما در نهایت پراید از 6 میلیون به 20 میلیون تومان رسیده است.
هنوز زمان آزادسازی قیمت خودرو در ایران نرسیده است
وی تصریح کرد: هنوز زمان آزادسازی قیمت خودرو در ایران فرا نرسیده و هرگاه چند شرکت خودروسازی وارد بازار شدند و خودروهای با کیفیت بالا تولید کردند، کیفیت و قیمت خودروهای تولیدی یکسان شد و خدمات پس از فروش خود را با دقت اجرا کردند، آنگاه می توانند این درخواست را مطرح کنند.
با تغییر سپر و گلگیر نمی شود نام خودرو را تغییر داد
وی افزود: در حال حاضر دو چراغ لامپ خودروی چینی را تغییر می دهند و به نام خودروی ایرانی 9 میلیون گران تر می فروشند در حالیکه موتور همان موتور است و با تغییر سپر و گلگیر نمی شود نام خودرو را تغییر داد در حالیکه که خودروسازان باید با استفاده از قطعاتی که دارای استانداردهای لازم است، کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند.
وی با ذکر مثالی افزود: در تهران کارخانه ای است که لنت ترمز تولید می کند و تمام علائم از جمله لباس پرسنل،دستگاهها و مواد اولیه آلمانی است اما با همان نام و مارک همان لنت ترمز را در بازار آزاد با 20 هزار تومان می توان خرید که از چین و مالزی به صورت قاچاق وارد می شود.
وی ادامه داد: تفاوت این دو لنت این است که لنت آلمانی دارای علائم هشدار دهنده است اما لنت ترمز 18 هزارتومانی چینی به گونه ای است که خودرو بدون علائم هشدار دهنده درجا می ایستد که بسیار خطرناک و حادثه ساز است در حالیکه خودروسازها 500 لنت آلمانی می خرند و 5000 لنت چینی و به خریداران همان لنت ها را با قیمت 80 هزارتومان می فروشند.
هتلداری و بانک داری ارتباطی به خودروسازها ندارد
قاضی پور با بیان اینکه خودروسازها بنگاه تولیدی هستند، اظهار داشت: آن ها در مواردی همچون هتل داری و بانکداری سرمایه گذاری کرده اند که اصلا وظیفه آن ها نبوده و به آن ها ارتباطی ندارد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازها می توانند با فروش املاک مازاد خود و نقدینگی بالایی که از این طریق بدست می آورند، اقساط تسهیلات بانکی خود را صفر کنند که اگر آن ها بدهی های خود را تسویه کرده و از قطعه سازان به صورت نقدی خرید کنند قیمت خودرو می تواند 30 درصد کاهش پیدا کند.
نتیجه واردات خودروهای آمریکایی "جردن گردی" است
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه با انحصار در بازار خودروی داخلی، از سویی خودروهای بی کیفیت چینی وارد کشور می شود و از سوی دیگر نیز سرمایه داران خوردوهای گران قیمت و لوکس آمریکایی را وارد کشور کرده که اختلاف طبقاتی را تشدید کرده و نتیجه آن " جردن گردی" می شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده دست واردکننده ماشین های سنگین و کمک دار خارجی برای معادن، کشاورزی، نیروهای مسلح، محیط زیست و منابع طبیعی را می بوسم، اما با واردات ماشین های سواری چند میلیاردی، صد درصد مخالفم.
انتهای پیام/
:
انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به
معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای
منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *