مغایرت آیین‌نامه جدید انتخابات فدراسیون‌های ورزشی با قانون اساسی/ارائه تأییدیه کتبی موجب رانت در ورزش می‌شود

9:25 - 04 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۹۴۳
عضو فراکسیون ورزش مجلس اعتقاد دارد آیین‌نامه جدید انتخابات فدراسیون‌های ورزشی مغایر با قانون اساسی است زیرا ارائه تأییدیه کتبی از سوی هیئت‌های استانی زمینه انحصار و رانت در ورزش را ایجاد می‌کند.
قاضی پوربه گزارش گروه فضای مجازی به نقل از خانه ملت، با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان باید شرایط حضور مدیران فعال و متخصص در عرصه ورزش خصوصا فدراسیون‌های ورزشی را فراهم کند، گفت: امروزه حوزه ورزش نیاز به تحرک و پویایی بیشتری دارد تا بتوان به جایگاه اصلی ورزش کشورمان در عرصه بین المللی دست یابیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیین‌نامه جدید انتخابات فدراسیون‌های ورزشی زمینه انحصار در ورزش را ایجاد می‌کند که این مهم موجب بوجود آمدن فساد می‌شود، اظهار کرد: در گذشته هر فردی برای شرکت در انتخابات فدراسیون‌ها شرکت می‌کرد اما اکنون بر اساس بند 11 ماده 7 آیین‌نامه جدید ارائه تأییدیه کتبی حداقل از 5 نفر از اعضای مجمع از میان هیئت‌های استانی و نمایندگان نهادهای عضو ضروری است که این امر مصداق افراط و انحصارگری است.

وی ضمن تاکید بر اینکه روسای هیئت‌های استانی به دلیل اینکه در آینده به مشکلات برخورد نکنند هیچگاه اقدام به ارائه تأییدیه کتبی نمی‌کنند لذا هم اکنون در برخی از فدراسیون‌های ورزشی هیچ نامزدی نتوانسته اقدام به ثبت نام کند، افزود: در این بین برخی افراد نیز برای ارائه تأییدیه کتبی درخواست‌های غیرمنطقی خواهند کرد که این مهم امری نادرست است.

قاضی‌پور با اشاره به اینکه آیین‌نامه جدید انتخابات فدراسیون‌های ورزشی مغایر با قانون اساسی است، تصریح کرد: به عنوان مثال در اصل‏ بیست و دوم آمده است حیثیت‏، جان‏، مال‏، حقوق‏، مسکن‏ و شغل‏ اشخاص‏ از تعرض‏ مصون‏ است‏ مگر در مواردی‏ که‏ قانون‏ تجویز کند. از این رو باید اذعان کرد که چنین آیین‌نامه‌ای موجب ایجاد رانت شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: زمانی که ورزش از حوزه پهلوانی به قهرمانی تبدیل شد و حرفه‌ای‌گری جایگزین اشتغال شد، متاسفانه این عرصه محل ایجاد رانت برخی افراد شد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتخاب رییس فدراسیون‌های ورزشی باید بر اساس معیارهای مشخص و صحیح انجام شود از این رو بجای تبیین بندی با عنوان ارائه تأییدیه کتبی باید شاخص‌های مدیریتی و تخصصی از سوی وزارت ورزش و جوانان مدنظر قرار بگیرد.

 
 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *