علیرضا زاکانی کیست؟

6:00 - 30 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۱۱۱
علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس داوطلب انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم شده است.
علیرضا زاکانی کیست؟به گزارش گروه سیاسی ،علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس داوطلب انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم شده است.
 
در ادامه به زندگینامه و سوابق اجرایی وی اشاره می‌کنیم:
 
علیرضا زاکانی در سال ۱۳۴۴ در جنوب شهر تهران و در خانواده‌ای مذهبی متولد شد.

وی همزمان با اوج گرفتن انقلاب اسلامی اولین حضور اجتماعی‌ خود را با شرکت در تظاهرات و راهپیمایی‌های مردمی تجربه کرد.

پس از پیروزی انقلاب در نوجوانی، وظیفه دفاع و صیانت از انقلاب را دوشادوش ملت شریف ایران به انجام رساند و با شروع جنگ تحمیلی، در ماه های اولیه دفاع مقدس، همدوش دیگر جوانان وطن پا به عرصه دفاع از دین و میهن گذارد که حاصل آن تا پایان دوران دفاع مقدس، شصت و دو ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها، شرکت در پانزده عملیات بزرگ رزمندگان اسلام و افتخار جانبازی پنجاه درصد شد.

زاکانی که در هنگام پیوستن به جبهه حق بیش از 15 سال نداشت، پس از حضور در لشگرهای محمّد رسول‌الله (ص) و سیدالشهداء (ع) و قرارگاههای جنوب و غرب، عمده حضور خود را در واحدهای تخریب و اطلاعات و عملیات سپری کرد و توفیق قبول مسئولیت‌هایی از جمله معاون گردان، مسئول محور اطلاعات و عملیات قرارگاه نجف 3، قائم‌مقام اطلاعات و عملیات لشگر محمّد رسول‌الله (ص) و نهایتاً مسئولیت محور این لشگر را کسب نمود.

وی با پایان جنگ‌ تحمیلی، در سال 1368 ازدواج کرد، وصلتی که حاصل آن سه فرزند می‌باشد. در همان سال نیز پس از مدتها دور بودن از فضای درس و تحصیل، در کنکور سراسری شرکت کرد و در بهمن‌ماه سال 1368 رشته پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع و در تابستان سال 1376 دکترای عمومی‌ را اخذ کرد و بعد از آن با شرکت در آزمون تخصص، به‌عنوان دانشجوی دوره تخصصی پذیرفته شد.

در سال 1380 دوره تخصصی پزشکی هسته‌ای را آغاز و در اسفند 1382 آن را به پایان رساند و هم‌اینک با داشتن بورد تخصص پزشکی هسته‌ای بعنوان عضو دانشگاه علوم پزشکی تهران در مرکز پزشکی هسته‌ای مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) خدمت می‌نماید، علاوه براینکه عضو هیات مدیره انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران نیز می‌باشد.

وی در اواخر سال 1377 مسئولیت بسیج دانشجوئی دانشگاه‌های استان تهران و از سال 1379 تا 1382 مسئولیت سازمان بسیج دانشجوئی کشور را بر عهده گرفت و همچنین در اواخر دهه هفتاد افتخار عضویت در دو دوره هیئت منصفه مطبوعات را کسب نمود.

در انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی در کسوت آبادگران در تهران نامزد و به‌عنوان نماینده مردم شریف تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به مجلس راه یافت.

وی در انتخابات دور هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز به مجلس راه یافت و از سال 1387 به عضویت شورای عالی جمعیت هلال احمر درآمد.

همچنین وی در سال ۱۳۸۸ مدیر مسئول هفته نامه پنجره بوده است.

علیرضا زاکانی اردیبهشت سال 1392 به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری نام نویسی کرده است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *