ضرورت برخورد با هرگونه نشر اکاذیب در فضای مجازی

13:00 - 25 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۸۴۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاسمی با اشاره به ضرورت برخورد با هرگونه نشر اکاذیب در فضای مجازی گفت: اداره کل ارشاد با تخلفات مطبوعاتی با قاطعیت برخورد کند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی قضایی ، عباس قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب اراک در  نشست پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان مرکزی گفت:کاندیداهای شورا ها در حال حاضر عضو شورا ها محسوب می‌شوند و اقداماتی را جهت رفاه حال شهروندان به شهرداری ها مبنی بر کمک وارد می کنند که مسولان ذی ربط باید نظارت کنند هیچ کمکی صورت نگیرد،  چراکه نزدیک انتخابات فشار به شهرداری ها جهت جلب رضایت عموم بیشترست که باید از این حربه تبلیغاتی جلوگیری کرد.

وی در خصوص برخورد با جرائم مطبوعاتی تشریح کرد: ما هم مصر هستیم،  مطبوعات استان توجه کنند مقررات را درست رعایت کنند، بنده از اداره کل ارشاد تقاضا دارم با تخلفات مطبوعاتی با قاطعیت برخورد کند.

قاسمی تصریح کرد: نشر اکاذیب نیازمند شاکی خصوصی است، گاهی گزارش هایی داریم که به علت عدم شاکی خصوصی نمی توانیم طرف را تحت تعقیب قرار دهیم، اگر قرار است پرونده ای تشکیل شود بهترست کامل باشد تا با نقص پرونده بازگشت نخورد.

وی بر لزوم توجه به تبلیغات فیزیکی و مجازی تاکید کرد و افزود: در مورد تبلیغات فیزیکی عدم تخریب فضای شهری باید لحاظ شود، تبلیغات نباید زمینه تخریب چهره شهری و اموال عمومی را به دنبال داشته باشد، اگر تخلفی صورت گیرد مستند سازی می شود و با قوت بیشتر پیگیری خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: در فضای مجازی هم سایت ها و کانال هایی ورود پیدا کرده‎اند بنده تقاضا دارم اعضا گزارش ها را مستند به ما اعلام کنند تا ما به معاون فضای مجازی دادستان کل کشور اعلام کنیم تا از طریق تهران پیگیری شود.

وی اظهار داشت: گاهی فعالین سیاسی فعالیت  غیر قانونی دارند که در این خصوص به بنده گزارش و اطلاع رسانی شود تا ما دادستان کل کشور را در جریان بگذاریم تا تنش ایجاد نشود، همه تلاش خود را می کنیم انتخاباتی قانونی بدون حاشیه و تنش برگزار کنیم. 

گفتنی است؛  اعضای ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی اقدامات انجام شده در این حوزه را گزارش دادند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *