ضرورت پیش‌بینی به ‌موقع و به‌ هنگام تخلفات انتخاباتی/ رسیدگی خارج از نوبت به جرائم انتخاباتی

14:18 - 21 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۴۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حمیدیان گفت: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی با هدف پیش‌بینی و پیشگیری به ‌موقع و به‌ هنگام و برخورد سریع و خارج از نوبت با هدف کاهش جرایم و تخلفات انتخاباتی احتمالی در دو سطح استانی و شهرستانی در سیستان و بلوچستان صورت می‎گیرد.
به گزارش گروه حقوقی قضایی ؛ به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان، صبح امروز دومین نشست ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در محل دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در این نشست دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان اظهار داشت: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی با هدف پیش‌بینی و پیشگیری به ‌موقع و به‌ هنگام و برخورد سریع و خارج از نوبت با هدف کاهش جرایم و تخلفات انتخاباتی احتمالی در دو سطح استانی و شهرستانی در سیستان و بلوچستان برگزار می‏شود.

حمیدیان تصریح کرد: دستگاه قضایی با استناد به قوانین انتخاباتی با قاطعیت در چارچوب قانون با مصادیق جرایم و تخلفات انتخاباتی برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اقدامات پیش رو در خصوص فرایند انتخابات ادامه داد: ازاهم برنامه های ستاد در ایام پیش رو دعوت، فراخوانی، احضار، توجیه کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و رؤسای ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری، فعالین رسانه ای و دیگر نهادهای متولی در بحث انتخابات خواهد بود.

معاون رئیس‌ کل دادگستری استان با اشاره به استفاده حداکثری از ظرفیت و قابلیت رسانه‌های محلی، تریبون‌ها و شبکه‌های مجازی در راستای شناسایی قلمرو فعالیت نامزدهای انتخاباتی، بیان کرد: صیانت از آرای مردمی و مشارکت حداکثری در فرایند انتخابات یکی از برنامه‌های حائز اهمیت ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان سیستان و بلوچستان است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *