بانک جهانی: "افغانستان" قادر نیست به برابری جنسی در مدارس برسد
بانک جهانی نوشت: به طور میانگین از هر سه پسر افغان که به مدرسه میرود، تنها ۲ دختر قادر است به آموزش بپردازد، بنابراین با ادامه این روند، افغانستان قادر نخواهد بود به برابری جنسیتی در مدارس این کشور برسد.
به گزارش سرویس بین الملل بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد: افغانستان با مشکلات زیادی از جمله افزایش ناامنی، افزایش فقر و... مواجه بوده است و افزایش خشونت تاثیر منفی بروی چشم انداز اقتصادی و رفاه مردم داشته است.
افغانستان دستاوردهای قابل تحسینی در مواردی مانند آموزش، سلامت و دسترسی به خدمات اولیه داشته، اما این دستاوردهای باعث نشده که مردمان افغانستان از فرصت برابر در استفاده از آن داشته باشند.
در ادامه این گزارش آمده است: وقتی موضوع آموزش به میان میآید، مکان زندگی افراد است که تعیین میکند که کودکان به مدرسه بروند یا اینکه از آموزش محروم شوند.
وب سایت بانک جهانی نوشت: دختران با مشکلات عدیدهای برای حضور در مدرسه مواجه هستند. میتوان تفاوت عمدهای در آموزش ابتدایی در میان پسرها و دختران افغانستان مشاهده کرد به گونهای که به طور میانگین از هر سه پسر افغان که به مدرسه میرود، تنها ۲ دختر قادر است به آموزش بپردازد، بنابراین با ادامه این روند، افغانستان قادر نخواهد بود به برابری جنسیتی در مدارس این کشور برسد.
/
افغانستان دستاوردهای قابل تحسینی در مواردی مانند آموزش، سلامت و دسترسی به خدمات اولیه داشته، اما این دستاوردهای باعث نشده که مردمان افغانستان از فرصت برابر در استفاده از آن داشته باشند.
در ادامه این گزارش آمده است: وقتی موضوع آموزش به میان میآید، مکان زندگی افراد است که تعیین میکند که کودکان به مدرسه بروند یا اینکه از آموزش محروم شوند.
وب سایت بانک جهانی نوشت: دختران با مشکلات عدیدهای برای حضور در مدرسه مواجه هستند. میتوان تفاوت عمدهای در آموزش ابتدایی در میان پسرها و دختران افغانستان مشاهده کرد به گونهای که به طور میانگین از هر سه پسر افغان که به مدرسه میرود، تنها ۲ دختر قادر است به آموزش بپردازد، بنابراین با ادامه این روند، افغانستان قادر نخواهد بود به برابری جنسیتی در مدارس این کشور برسد.
/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *