مدیریت یکپارچه عامل ارتقاء رضایتمندی گردشگران/ نوسازی 200 تاکسی در فرودگاه مهرآباد
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: براي توسعه گردشگري و رضايتمندي مسافران در سفرهای هوایی، بايد سازمان ها و ارگان هاي مستقر در فرودگاه ها در قالب وظايف تعريف شده و با رويكرد تقويت مدیریت یکپارچه و پاسخگو فعاليت کنند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی خدمات سفر، مرتضی رحمانی موحد روز پنج شنبه از بخش های مختلف فرودگاه مهرآباد از جمله بخش cip، کانترهای فروش، اطلاعات مسافر، دستگاه سلف چکینگ بازدید کرد و از نزدیک با مسافران و خدمه ترمینال شماره یک فرودگاه به گفت و گو پرداخت.
وی در جریان این بازدید اظهار کرد: زیرساخت های حمل و نقل جادهای، زمینی و هوایی یک بخش بدیع و بسیار موثر در توسعه خدمات گردشگری و سفر بوده و با توجه به نگاهی که نسبت به تحقق سیاست های توسعه و اهداف بلند کشور برای صنعت گردشگری داریم، وجود فرودگاه های استاندارد موضوعی بسیار حائز اهمیت است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مقایسه فرودگاه های داخلی و خارجی پرداخت و گفت: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، نظام های پذیرش مسافر، انتخاب صندلی و پروازها تا قبل از رسیدن مسافر به فرودگاه انجام می شود و وظیفه مسئول کانتر تنها تطبیق مدارک است اما ما تا رسیدن به این نقطه فاصله زیادی داریم البته با اقداماتی که در فرودگاه مهرآباد انجام شده این روند با سرعت بیشتری طی خواهد شد.
رحمانی موحد با اشاره به اینکه هم اکنون ترمینال شماره یک خدمات مناسبی را به قشرهای ویژه از جمله معلولان و سالمندان ارائه می دهد، عنوان کرد: باید شرکت های هواپیمایی اقدامات لازم را به نوعی انجام دهند که مسافران پیش از رسیدن به فرودگاه صندلی خود را انتخاب کرده و دغدغه حضور در فرودگاه را نداشته باشند.
وی همچنین تاکید کرد: براي توسعه گردشگري و رضايتمندي مسافران در سفرهای هوایی، بايد سازمانها و ارگان هاي مستقر در فرودگاه ها در قالب وظايف تعريف شده و با رويكرد تقويت مدیریت یکپارچه و پاسخگو، فعاليت کنند.
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه باید مدیریت یکپارچه در سراسر فرودگاه های کشور برقرار شود، گفت: دستگاه های مختلفی در فرودگاه انجام وظیفه می کنند که براساس شرح وظایفشان ممکن است تداخل و ناهماهنگی هایی با سایر دستگاه ها پیدا کنند. در حقیقت با یکپارچه سازی مدیریت در فرودگاه ها، می توان هماهنگی بین سازمانی را افزایش و در نتیجه مدیریت گردشگری را تقویت و خدمات گسترده و متنوع تری را به مسافران داخلی و خارجی عرضه کرد.
رحمانی موحد خاطرنشان کرد: همچنین اگر فرودگاه ها که دستگاه های مختلفی در آن خدمت رسانی می کنند با مدیریت یکپارچه و واحد اداره شود، قطعا شاهد ارتقاء رضایتمندی گردشگران داخلی و خارجی خواهیم بود.
علی رستمی مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد نیز در حاشیه بازدید رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر از این فرودگاه اظهار کرد: استقرار سامانه سلف چکینگ و ارائه خدمات سریع به معلولان، ناتوانان جسمی و سالمندان، افزایش تعداد راهنمایان مسافران و افزایش نظارت بر قیمت بلیت ها، از جمله اقدامات فرودگاه مهرآباد در یک سال گذشته بوده است.
وی افزود: سال 95 یکی از سال های پر کار در بخش تامین زیرساخت های عمرانی و تجهیزاتی بود به طوری که بیش از 170 میلیارد تومان در بخش های ارتقا ایمنی فرودگاه هزینه شد و در این ایام، اکثر این زیرساخت ها به بهره برداری رسید.
مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه مهرآباد نیز خاطرنشان کرد: در بخش نوسازی تاکسی ها بیش از هزار و 200 تاکسی در فرودگاه بین المللی مهرآباد نوسازی شده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *