رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

الزام دستگاه‌های متولی به نصب دوربین‌های سرعت سنج برای پیشگیری از تصادف

2:12 - 06 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۰۸۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
علیمحدی گفت: نهادهای متولی ملزم به نصب دوربین‌های سرعت سنج برای پیشگیری از تخطی از سرعت مجاز در محورهای مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری شدند.
عبدالرضا علیمحمدی معاون اجتماعی دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی درباره اقدامات انجام شده در کاهش تصادفات برون شهری و درون شهری گفت: با همکاری و تعامل خوب و مناسب با کمیسیون حمل و نقل و جاده ای استانداری، طرح فرهنگی پیشگیری از تصادفات، در این کمیسون مطرح گردید و مورد استقبال اعضا قرار گرفت. هدف از این طرح تقویت فرهنگ رانندگی، تقویت فرهنگ عبور و مرور در بین شهروندان بود.

وی گفت: در این معاونت نیز جلساتی جهت اتخاذ راهکارههای عملیاتی و ارائه نظرات کارشناسان در زمینه کاهش تصادفات برگزار شد که نتیجه آن به کمیسیون ایمنی و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری ارسال تا زمینه اجرایی شدن آنها فراهم شود.

این مقام قضایی افزود: همچنین با توجه به افزایش تصادفات در برخی نقاط، پیگیری های لازم، از طریق مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی این استان صورت پذیرفت که طی آن نهادهای متولی ملزم به نصب دوربین های سرعت سنج برای پیشگیری از تخطی از سرعت مجاز در محورهای مواصلاتی استان، رفع نقاط حادثه خیز با اصلاح جاده‌ها و نصب علایم ایمنی، اجرایی شدن دقیق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی شدند. همچنین سند وظایف هر دستگاه در راستای رفع نقاط حادثه خیز تبیین و جهت اجرا به ادارات و سازمان های مربوطه ابلاغ گردیده است.

وی درباره اقدامات انجام شده درکاهش جرایم اولویتی مانند خشونت تصریح کرد: متاسفانه آمار خشونت در استان چهارمحال و بختیاری با توجه به عوامل بسیاری از جمله بافت قومی و قبیله ای، بیکاری، کوهستانی بودن و ... بالاست و همواره یکی از برنامه های این معاونت کاهش خشونت و به تبع آن کاهش جرایم مرتبط با آن است. 

علیمحدی بیان کرد: در سال 95 طرح پیشگیری از خشونت به تصویب شورای پیشگیری از وقوع جرم  این استان رسید و خوشبختانه وظیفه نهادهای مسئول، مشخص گردید و مقرر شد گزارش اقدامات و فعالیت ها بصورت ماهانه به معاونت اجتماعی و پیشگیری از خشئونت ارسال شود.

معاون اجتماعی دادگستری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در پایان سال 95، با توجه به عملکرد دستگاه های اجرایی و مسئول در خشونت، نیروی انتظامی، اداره زندان ها، اداره امور اجتماعی استانداری به عنوان دستگاه های برتر انتخاب و از آنها تقدیر بعمل آمد.

وی در پایان گفت: از دیگر برنامه‌های پیشگیری از خشونت، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای پیشگیری از آن بود و خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر این معاونت، دوره‌های آموزشی پیشگیری از خشونت در خانواده ویژه اعضای سازمان های منتخب برگزار شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *