مکانیزه شدن روالهای ثبتی با راه اندازی سامانه جامع ثبت شرکتها
کارگر گفت: از زمان راه اندازی سامانه مذکور، روالهای ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری به صورت مکانیزه انجام میشود.
خبرگزاری میزان -
هاشم کارگر معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفتوگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به بیان اهمیت سامانه جامع ثبت شرکتها در سازمان ثبت اسناد پرداخت و گفت: سامانه جامع ثبت شرکتها از تیرماه سال 1392 در اداره ثبت شرکتهای تهران به اجرا درآمد و تا پایان سال 1393 کلیه مراجع ثبت شرکتها در سراسر کشور مجهز به این سامانه گردیده اند.
وی گفت: از زمان راه اندازی سامانه مذکور، روالهای ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری به صورت مکانیزه انجام میشود.
این مقام مسئول گفت: این سامانه از دو بخش سامانه اینترنتی و درون سازمانی تشکیل شده است. در بخش اول متقاضیان از این طریق درخواست ثبت تاسیس و صورتجلسه تغییرات خود را ثبت و ارسال می نمایند.
کارگر ادامه داد: بخش دوم مربوط به سیستم داخلی اداره ثبت شرکتها است.
معاون توسعه فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور توضیح داد: پس از ورود اطلاعات و تایید صحت اطلاعات مندرج در سامانه اینترنتی توسط متقاضی تمامی اطلاعات به بخش درون سازمانی اداره ثبت شرکتها منتقل شده و پس از بررسی توسط کارشناسان ومسئولین اداره مربوطه متقاضی تا پایان گردش عملیات درخواست، از نتایج بررسی به طریق پیامک و به صورت ابلاغیه در سامانه اینترنتی مطلع میشود.
وی به برخی از ویژگیهای مهم و کاربردی سامانه جامع ثبت شرکتها اشاره کرد و گفت: حفظ و نگهداری اطلاعات شرکتها در پایگاه داده مرکزی سازمان، ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه، جامع و متمرکز، ایجاد بانک اطلاعاتی نام های تایید شده و ابطال شده و آرشیو الکترونیک اسناد و مستندات از ویژگیهای مهم سامانه ثبت شرکتها است.
کارگر ادامه داد: اختصاص شناسه ملی به شرکتها و موسسات غیر تجاری و شعب به ثبت رسیده در سامانه جامع ثبت شرکت ها، امکان چرخش الکترونیکی اطلاعات شرکت در داخل اداره ثبت شرکت ها، ارتباط برخط با پایگاه شناسه ملی اشخاص حقیقی جهت کنترل صحت اطلاعات، ارتباط با پایگاه اطلاعات وزارت اطلاعات جهت کنترل صحت اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی اتباع خارجی و ارسال الکترونیکی آگهیهای صادره به روزنامه رسمی از دیگر ویژگیهای کاربردی سامانه جامع ثبت شرکتها است.
این مقام مسئول در تشریح مهمترین دستاوردهای این سامانه گفت: ایجاد تسهیل و تسریع در ارایه خدمات ثبت شرکت به ذینفعان و کاهش مراجعات حضوری، امکان ارائه اطلاعات بر خط به مردم با استفاده از رسانه های اطلاع رسانی و ارائه آمار و اطلاعات لازم به مراجع ذیربط به صورت بر خط از مهمترین دستاوردهای سامانه جامع ثبت شرکتها است.
معاون توسعه فناوری سازمان ثبت اسناد افزود: امکان تبادل الکترونیک اطلاعات با مراجع ذیربط در خصوص ثبت شرکت، پیشگیری از جعل و تخلفات در ارتباط با ثبت شرکت و امکان نظارت و بازرسی بر خط از ادارات ثبت شرکت از دیگر دستاوردهای سامانه مذکور است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *