انتقال تولید کنندگان کفش و پوشاک به قرچک ورامین/خروج کامل اوراقچی ها از میدان شوش تا اوایل سال 96

8:50 - 23 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۶۰۸
مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل گفت: مقرر شده تا اوایل سال 96 باقیمانده واحدهای اوراق کننده خودرو در میدان شوش به شهرک ثامن الحجج در مسیر خاوران منتقل شوند.
اوراقچی های شوشبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، کامران زنگیشه در نشستی که صبح امروز برگزار شد، گفت: اولین وظیفه ذاتی شرکت ساماندهی صنایع  و مشاغل بحث انتقال صنوف مزاحم و آلاینده از سطح شهر تهران به خارج از پایتخت است.

وی افزود: از سال 69 بر اساس مصوبه مجلس مقرر شد 33 رسته شغلی از سطح شهر تهران خارج شوند و تاکنون در این رابطه اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در خصوص آخرین وضعیت انتقال اوراقچی ها از سطح میدان شوش اظهار کرد: 800 تا 900 واحد اوراق کننده خودرو در ضلع شرقی میدان شوش ودرگاراژهایی مستقر بودند که اکنون بیش از 70 درصد از واحدها از آن محدوده خارج و به نقطه ای واقع در شهرک ثامن الحجج در مسیر اتوبان خاروان منتقل می شوند.

 زنگیشه ادامه داد: واحدهای اوراق کننده در قالب 11 گاراژ بزرگ در میدان شوش فعالیت می کردند که تاکنون 3  گاراژ که از جمله بزرگترین گاراژها بودند تخلیه و به مرکزی که از سوی شهرداری راه اندازی شده است منتقل شده اند.

وی با تأکید بر لزوم خارج شدن مشاغل ناایمنی از سطح شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر برای خارج کردن مشاغلی از جمله تولید کنندگان پوشاک ، کشبافت، تفت آجیل و تولید کنندگان کیف و کفش برنامه ریزی شده وقرار است محلی در قرچک ورامین برای انتقال برخی از این صنوف راه اندازی شود.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل با اشاره به فعالیت 1175 کیوسک گل فروشی و مطبوعات در سطح شهر تهران اذعان کرد: از تعداد 1175 کیوسک فعال در تهران 155 کیوسک به گل فروشی ها اختصاص یافته ودر سایر کیوسک ها اقلامی از جمله روزنامه به فروش می رسد.

زنگیشه ادامه داد: مقرر شده کار تعویض پیکره های کیوسک های قدیمی در دستور کار قرار گیرد و اکنون این کار در منطقه 12 به صورت پایلوت آغاز شده است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت برخورد شرکت ساماندهی صنایع  و مشاغل با جانوارن مضر شهری خاطر نشان کرد: در طرح استقبال از بهار در 22 منطقه تهران مسیرهایی که بیشترین آلودگی از نظر وجود جانوار مضر شهری را داشتند شناسایی و با تزریق فوم در پی از میان بردن جانواران مضر از جمله موش ها در این نقاط هستیم.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل از راه اندازی کلینیک های سیار در برخی از نقاط پایتخت به منظور مداوای حیوانات خانگی خبر داد و گفت: در برخی از نقاط شهر تهران بخصوص در مناطق شمالی کیوسک های سیاری مستقر شده وافراد می توانند حیوانات خانگی خود از جمله سگ هایشان را برای درمان به این کلینیک ها منتقل کنند.

زنگیشه با اشاره به شناسایی 67 هزار واحد شغلی در سطح شهر تهران که مشمول بند 20 قانون شده اند، اظهار کرد: در سطح شهر تهران 67 هزار واحد شغلی شناسایی شده که به دلیل آلاینده بودن و یا سایر مشکلات باید یا ازتهران خارج و یا تغییراتی در واحد شغلی خود ایجاد کنند.

وی افزود: بر این  اساس تاکنون 30 هزار پرونده از تعداد 67 هزار رأی مختومه اعلام شده واکنون در پی نهایی کردن تکلیف باقی مانده پرونده ها هستیم.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل درپاسخ به این پرسش که آیا این شرکت در  حوزه کاهش جمعیت گربه ها در شهر تهران نیز فعالیت می کند یا خیر، تصریح کرد: مدیریت شهری هیچ برنامه ای برای جمع آوری گربه ها از سطح شهر ندارد واگر از سوی سازمان دامپزشکی به ما ابلاغ شود این آمادگی را داریم که اقداماتی را در این رابطه در دستور کار قرار دهیم.

زنگیشه با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اذعان کرد: اردیبهشت ماه سال 96 نمایشگاه کتاب را در مجموعه شهر آفتاب خواهیم داشت و بحث فروش غذا و تنقلات در این نمایشگاه تحت نظر ما قرار خواهد گرفت.

وی در رابطه با حواشی مطرح شده پیرامون ممنوعیت عرضه سیگار در کیوسک های فروش روزنامه گفت: تاکنون با همکاری وزارت بهداشت برای ممنوع شدن فروش سیگار درکیوسک های روزنامه فروشی اقداماتی انجام شده است اما برای به نتیجه رسیدن این کار زمان بیشتری نیاز است.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در خصوص فروش برخی حیوانات در محل عرضه و فروش پرندگان زینتی خاطر نشان کرد: هم اکنون در دو مرکز آزادگان و خاوران که برای عرضه پرندگان زینتی در نظر گرفته شده اند برخی حیوانات غیر مجاز نیز به فروش می رسند و از یک ماه گذشته تاکنون برای جلوگیری ازاین کار برنامه ریزی و دیگر هیچ سگی در این مراکز به خرید و فروش نمی رسد.

برچسب ها: اوراقچی ها

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *