خرید کالای داخلی مهمترین عامل رشد اقتصادی "هند" است
استاد دانشگاه ملی –اسلامی دهلی نو ،خرید کالای داخلی را مهمترین عامل رشد اقتصادی بالای هفت درصدی هند دانست و تصریح کرد مردم با مصرف کالای داخلی در رونق و توسعه اقتصادی کشور سهیم می شوند.
خبرگزاری میزان - وی تصریح کرد هند برای افزایش صادرات کالاها و استقبال بیشتر مردم از محصولات ساخت داخل باید توجه ویژه ای بر ارتقاء محصولات تولید داخل داشته باشد.
به گزارش سرویس بین الملل دکتر پوجا پاسوان اظهار کرد: خرید کالای داخلی باعث تثبیت مشاغل و جلوگیری از بیکاری افراد و کاهش تبعات ناشی از نارضایتی اجتماعی می شود.
وی افزایش کیفیت محصولات داخلی را عامل مهمی در استقبال مردم برای خرید کالای داخلی دانست و تصریح کرد :تنها در صورتی استفاده از کالای داخلی استمرار می یابد که کیفیت محصولات داخلی افزایش یابد.
استاد دانشگاه ملی– اسلامی دهلی نو اظهار کرد درصورتیکه که کیفیت محصولات تولید داخل همگام با مشابه خارجی افزایش نیابد در دراز مدت ،کالای داخلی بازار خود را از دست می دهد.
وی، جوانان تحصیل کرده و نیروی کار ارزان را از مزیت های مهم هند دانست و تصریح کرد در صورتیکه تولید کنندگان هندی از این مزیت های نسبی به خوبی استفاده کنند، می توانند علاوه بر موفقیت در بازارهای داخلی در صادرات کالاها نیز موفقیت بدست آورند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه بخش کشاورزی بیشترین سهم را در اشتغال کشور به خود اختصاص داده اظهار کرد در چند سال اخیر هند با تولید محصولاتی مانند زیتون ، توت فرنگی و دیگر محصولات علاوه برجلوگیری از واردات ،اقدام به صادرات این محصولات کرده است.
وی تصریح کرد هم اکنون بسیاری ازمحصولات کشاورزی هند ازجمله برنج به کشورهای مختلف صادر می شود .
دکتر پاسوان، سیاست ساخت هند را گام مهمی در استحکام اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد، گاندی رهبر فقید هند پس از استقلال توانست با مشارکت دادن مردم و تاکید بر مصرف کالای داخلی ،اقتصاد کشور را استحکام بخشد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *