لزوم استفاده حداکثری از سامانه‌های الکترونیکی مرتبط با کار قضایی

13:08 - 06 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۲۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام خلیلی ضمن تایید بر استفاده حداکثری از سامانه‌های الکترونیکی مرتبط با کار قضایی بر شروع به کار هرچه سریعتر اتاق داوری و مراکز مشاوره تاکید کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قم جلسه شورای قضایی استان قم با حضور تمامی اعضا در دفتر رئیس کل دادگستری استان قم تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه معاون فرهنگی دادگستری استان قم با بیان روایتی از حضرت زهرا (س) به تشریح جایگاه تقدیر پرداخته و بیان کرد: منشأ هر تقدیری، عملکرد افراد است که بعضاً این عملکرد اقدام بسیار ناچیزی بوده است.

در ادامه رئیس کانون سردفتران استان قم، به بیان اقدامات و فعالیت­‌ها نظیر انجام بازرسی از دفاتر اسناد رسمی، فرهنگ­سازی در عرصه­ ترویج اسناد رسمی، نرم­ افزارهای مورد استفاده و... پرداخت. 

در این جلسه معاون قضایی و سرپرست محاکم کیفری دو گفت: در اجرای هرچه بهتر دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، نشست­‌های متعددی با دادستان و معاونین و همچنین قضات محاکم کیفری دو برگزار شد و تدابیری اتخاذ شده تا دستورالعمل مذکور به­ نحو احسن اجرایی شود.

حجت الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان قم نیز مواردی را پیرامون استفاده قضایی از ظرفیت­‌های نرم ­افزاری کانون سردفتران بیان و استفاده از ظرفیت­‌های ایجاد شده در اداره کل ثبت اسناد را به ­منظور کاهش ورودی پرونده ‌ها مناسب دانست. 

وی در ادامه اعضای شورای قضایی استان قم را به استفاده از سامانه­‌های الکترونیکی رهنمون کرده و همچنین دستورات لازم را به­ منظور شروع هرچه سریع­تر فعالیت اتاق داوری و مراکز مشاوره صادر کردند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *