"هند" از پهپاد برای مبارزه با شبه نظامیان در کشمیر استفاده می کند

14:13 - 06 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۷۳۰
دولت هند روز چهارشنبه با استفاده ارتش این کشور از پهپاد برای مبارزه با شبه نظامیان و تروریست ها در ایالت جامو وکشمیر موافقت کرد.
به گزارش سرویس بین الملل یک مقام ارشد دولتی که خواست نامش محفوظ بماند اظهار کرد هم اکنون وزارتخانه های کشور و دفاع در حال بررسی نحوه استفاده از پهپاد در ایالت های شمال و شمال شرقی این کشور هستند.
 
سازمان های امنیتی هند معتقدند استفاده محدود از پهپاد باعث می شود ،بدون به خطر انداختن جان نیروهای امنیتی ، شبه نظامیان مجبور به عقب نشینی شوند.
 
یک مقام ارشد امنیتی با اشاره به استفاده مرحله از پهپاد خاطرنشان کرد در مرحله نخست پهپادها در مناطق جنگلی و دور از مناطق مسکونی به کار گرفته شود.
 
وی افزود:در صورتیکه نتیجه استفاده از پهپادها در این مناطق رضایت بخش باشد از آن در شمال شرق این کشور نیز استفاده می شود.
 
در حال حاضر نیروهای امنیتی هند از پهپاد ها تنها برای عملیات های شناسایی استفاده می کنند.
 
تصمیم دولت هند در استفاده از پهپاد در عملیات علیه شبه نظامیان در جامو و کشمیر در حالی گرفته می شود که هفته گذشته بیپن راوات فرمانده ارتش هند در خصوص دخالت افراد محلی در عملیات ارتش علیه شبه نظامیان هشدار جدی داد.
 
فرمانده ارتش هند اعلام کرد دخالت افراد محلی در عملیات مبارزه با شبه نظامیان در کشمیر باعث افزایش تلفات نیروهای امنیتی در مبارزه با شبه نظامیان شده است.
 
حمله شبه نظامیان علیه نیروهای امنیتی هند در جامو و کشمیر پس از کشته شدن  برهان مظفر وانی فرمانده حزب المجاهدین کشمیر افزایش یافته است.
 
نیروهای امنیتی هند ، هشتم جولای (18 تیر) با دریافت اطلاعاتی در خصوص وانی درنماز جمعه در منطقه انانتاگ در ایالت جامو و کشمیر باحضور در منطقه ، وی و دو همراهش را به قتل رساندند.
 
کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 تاکنون 68 هزار کشته برجای گذاشته است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *