پرداخت بخشی از هزینه های ثبت برند ایرانی در کشورهای هدف
معاون سازمان توسعه تجارت گفت: تنها مرجع قانونی ارزیابی، انتخاب و معرفی نامنشانهای برتر تولیدی و تجاری کشور، سازمان توسعه تجارت ایران است و اقدام هر مجموعه دیگری تحت این عنوان، بدون اخذ مجوز رسمی از این سازمان، تخلف محسوب شده و فاقد وجاهت قانونی است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، محمدرضا مودودی در نخستین نشست هم اندیشی با صاحبان 18 برند منتخب کشور اظهار کرد: به منظور ساماندهی نظام تبلیغات و توسعه فرهنگ برند و تقویت نام نشان های تجاری ایرانی و به استناد ماده 8 قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور، سازمان توسعه تجارت ایران مکلف شده تا در جهت ایجاد، تقویت و توسعه نامنشان های تجاری داخلی محصولات صنعتی و بنگاه های صادراتی، برنامه ریزی و اقدام کند
وی اضافه کرد: در همین راستا، نخستین جشنواره برند ایرانی با رویکرد علمی و با کمک نخبگان دانشگاهی برگزار و از 18 برند برتر تجاری ایرانی تجلیل شد.
معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر این نکته که سهم برند در توسعه بازار و ارزش افزوده کالا بسیار مهم است، یادآور شد: به دلیل نقش تأثیرگذار برند و نشان تجاری در توسعه محصول و بازار، باید با جدیت از تندیسفروشی در این حوزه جلوگیری کرد و مانع از آن شد که برندهای خوشنام و موفق در سایه برگزاری همایشهای کاسبکارانه و غیرکارشناسی، کم فروغ و بیاهمیت شده و ارزش واقعی آنها مخدوش و نامشخص شود.
وی با اشاره به بند (5) از ماده (8) قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر افزود: «تشویق تولیدکنندگان، صادرکنندگان و صاحبان نشان برتر داخلی در حیطه وظایف و مسئولیهای قانونی سازمان توسعه تجارت ایران است و در همین راستا این سازمان نه تنها برنامه های آموزشی- فرهنگی مدونی برای تقویت و توسعه نام نشان های تجاری بنگاه های ایرانی دارد، بلکه از ثبت این برندها در بازارهای هدف نیز بصورت مستقیم حمایت میکند و بخشی از هزینه ثبت برند در مراکز رسمی کشورهای هدف را نیز می پردازد.
مودودی نقش برندهای برتر ایرانی را در صیانت از جایگاهی که به سختی در طول سالیان گذشته کسب کردهاند، بسیار حیاتی دانست و ابراز امیدواری کرد که با محدودشدن فعالیتهای سودجویانه، غیرکارشناسی و کاسبکارانه برگزارکنندگان غیرقانونی همایشهای مشابه، ارزش و اهمیت این نامنشانهای برتر بیشتر برای مصرفکنندگان نهایی قابل لمس شود و بتوانند از ظرفیت برند به نفع توسعه صادرات و نفوذ در بازارهای هدف بهره ببرند.
در این نشست صاحبان برندهای برتر ایرانی، آمادگی کامل خود را برای حمایت از اقدامات سازمان در تقویت و توسعه نام نشان تجاری اعلام کرده و خواستار نقش پررنگ تر خود در فرآیند انتخاب، ترویج و توسعه فرهنگ برندینگ در کشور شدند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *