جلب رضایت مشتریان، مهمترین وظیفه خودروسازان است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است با وجود اینکه در سالهای اخیر پیشرفت های خوبی در صنعت خودرو ایران حاصل شده اما تا دستیابی به نقطه ایده آل فاصله زیادی باقی است و لازم است تا گام های محکم تری در حوزه خودروسازی به ویژه بخش خدمات پس از فروش برداشته شود.
خبرگزاری میزان -
حمید گرمابی در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصاد ،اظهار کرد: بی شک یکی از مهم ترین وظایفی که امروز خودروسازان بر عهده دارند ،ارائه خدمات پس از فروش مناسب و جلب رضایت مشتریان است.
وی ضمن تاکید بر اهمیت کسب رضایت مشتریان از کیفیت و نحوه ارائه خدمات پس از فروش ، گفت: همزمان با رشد قیمت خودرو در سالهای اخیر، انتظار مصرف کنندگان نیز از تولیدات داخلی تغییر کرده به طوری که امروز مشتری در راستای هزینه ای که برای خرید خودرو پرداخت می کند ، خواستار خدمات مناسب ، مستمر و با کیفیت از سوی خودروساز است.
وی افزود: مشتری در چنین بازاری انتظار دارد ، چه در جریان مراجعه به نمایندگی ها جهت انجام سرویس های دوره ای و یا دریافت خدمات در تعمیرگاهها جهت رفع عیوب و مشکلات فنی ، بدور از هر گونه دغدغه و با رعایت احترام ، خدمات پس از فروش مطلوبی را دریافت کند.
نماینده نیشابور در مجلس دهم در ادامه یکی از پارامترهای مورد توجه مشتریان در بازارهای جهانی را نیز کسب خدمات پس از فروش مناسب و با کیفیت از سوی شرکتها اعلام کرد ، گفت: در جریان قراردادهای جدید در صنعت خودرو و تشکیل شرکتهایی با سرمایه گذاری مشترک و دستیابی به بازارهای هدف صادراتی ،آنچه بیش از همه اهمیت دارد ارائه خدمات پس از فروش مناسب و استاندارد در راستای صادرات محصولات جدید به بازارهای جهانی است.
گرمابی با اشاره به اینکه تا دستیابی به نقطه ایده آل در صنعت خودرو همچنان فاصله زیادی باقی است ، افزود : امید است با برنامه ریزی و تمرکز بر روی زیرساختهای مورد نیاز در صنعت خودرو ، به ویژه حوزه فروش و خدمات پس از فروش ، به نقطه مطلوبی از کیفیت و استاندارد در تولید و خدمات دست یابیم .
وی در ادامه با توجه به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش اظهار کرد: امروز هر گونه تعامل نزدیک با شرکتهای معتبر و صاحب برند در دنیا و استفاده از الگوها و رویه های موفق ، می تواند سهمی موثری در ارتقاء حوزه فروش و خدمات پس از فروش در صنعت خودرو ایران داشته باشد از این رو انتظار می رود که این گونه همایش ها هر چه بیشتر و گسترده تر در کشور برگزار شود.
وی همچنین چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو را گام بسیار مهمی در جهت گسترش تعاملات میان متخصصان داخلی و خارجی دانست و گفت : این همایش بستر مناسبی جهت تبادل دانش و تجارب ارزشمند در صنعت خودرو است که با توجه به رویکرد این همایش ،پیش بینی می شود برگزاری آن تحول خوبی را در حوزه فروش و خدمات پس از فروش در صنعت خودرو ایران ایجاد نماید.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش، در روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *