شناسایی عوامل حادثهخیز ریلی و ارائه راهكارهای ارتقاء ایمنی
مدیرعامل راهآهن با تاکید بر شناسایی عوامل و ریسکهای مؤثر در بروز سانحه و ارائه راهكارهای افزایش ایمنی گفت: در تحلیل سوانح و حوادث ریلی، آمار پنج سال گذشته مورد بررسی قرار گیرد و برنامههای پیشنهادی ادارات برای ارتقا ایمنی، مبتنی بر این تحلیل باشد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ،سعید محمدزاده گفت: برنامههای زمانبندی ارتقا ایمنی و مجموع ریسکها و خطراتی كه در آن حوزه در زمینه ایجاد سانحه مؤثر است بایستی توسط مدیران ستادی و نواحی مشخص شود.
وی افزود: ادارات كل ستادی بایستی با ارائه شاخصهای مؤثر در كاهش سوانح، نسبت به افزایش ایمنی تلاش كنند.
مدیرعامل راهآهن ادامه داد: هدف از این كار آشنایی ذهن تمامی همكاران با مسائل ایمنی است تا تکتک كاركنان دغدغه ایمنی و پیگیری مسائل مربوط به آن را داشته باشند.
وی تأکید كرد: در تحلیل سوانح و حوادث ریلی، آمار پنج سال گذشته مورد بررسی قرار گیرد و برنامههای پیشنهادی ادارات برای ارتقا ایمنی، مبتنی بر این تحلیل باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر استفاده بهینه از امكانات موجود گفت: برنامههای ارائهشده در ابتدا بایستی با توجه به وضعیت و امكانات موجود شبكه ریلی باشد و سپس با توجه به میزان اعتبارات و اولویتبندی ریسکها، نسبت به رفع آن و حركت به سمت بهبود، اقدام شود.
وی از معاونین و مدیران ستادی خواست تا با انجام سفرهای مستمر و طولانیمدت با قطار، ضمن آشنایی هر چه بیشتر با مشكلات قطارهای باری و مسافری، نسبت به ارائه گزارش از این موارد و اتخاذ راهكارهایی برای رفع این مشكلات اقدام تا درنهایت تصمیمات بهتری لحاظ شود.همچنین این گزارشها بهمنظور انتشار آنها در اختیار روابط عمومی قرار گیرد.
محمدزاده با اشاره به اهمیت آموزش نیروی انسانی در كاهش سوانح ادامه داد: ضمن استفاده از تجربیات گذشته، باید با آموزش مداوم كاركنان و نیازسنجی دورههای آموزشی موردنیاز، در جهت كاهش سوانح گامهای بیشتری را برداریم.
وی افزود: ادارات كل ستادی بایستی با ارائه شاخصهای مؤثر در كاهش سوانح، نسبت به افزایش ایمنی تلاش كنند.
مدیرعامل راهآهن ادامه داد: هدف از این كار آشنایی ذهن تمامی همكاران با مسائل ایمنی است تا تکتک كاركنان دغدغه ایمنی و پیگیری مسائل مربوط به آن را داشته باشند.
وی تأکید كرد: در تحلیل سوانح و حوادث ریلی، آمار پنج سال گذشته مورد بررسی قرار گیرد و برنامههای پیشنهادی ادارات برای ارتقا ایمنی، مبتنی بر این تحلیل باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر استفاده بهینه از امكانات موجود گفت: برنامههای ارائهشده در ابتدا بایستی با توجه به وضعیت و امكانات موجود شبكه ریلی باشد و سپس با توجه به میزان اعتبارات و اولویتبندی ریسکها، نسبت به رفع آن و حركت به سمت بهبود، اقدام شود.
وی از معاونین و مدیران ستادی خواست تا با انجام سفرهای مستمر و طولانیمدت با قطار، ضمن آشنایی هر چه بیشتر با مشكلات قطارهای باری و مسافری، نسبت به ارائه گزارش از این موارد و اتخاذ راهكارهایی برای رفع این مشكلات اقدام تا درنهایت تصمیمات بهتری لحاظ شود.همچنین این گزارشها بهمنظور انتشار آنها در اختیار روابط عمومی قرار گیرد.
محمدزاده با اشاره به اهمیت آموزش نیروی انسانی در كاهش سوانح ادامه داد: ضمن استفاده از تجربیات گذشته، باید با آموزش مداوم كاركنان و نیازسنجی دورههای آموزشی موردنیاز، در جهت كاهش سوانح گامهای بیشتری را برداریم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *