ماجرای نقشه گستردگی بیحجابی در مشهد چیست؟
اخیرا تصویر نقشهای در شبکههای اجتماعی دست به دست میشود که منتشرکنندگان آن مدعی هستند معاونت فرهنگی شهرداری مشهد گروهی را برای تهیه نقشهای از وضعیت بیحجابی در مشهد استخدام کرده است.
خبرگزاری میزان -
به نقل از فارس، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکههای اجتماعی مهمترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکههای اجتماعی نقل میشود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی میکند.
**شایعه**
طی روزهای گذشته تصویری در فضای مجازی به خصوص کانال های تلگرامی ضدانقلاب دست به دست شده است که منتشرکنندگان آن ادعا می کنند وحید جلیلی، معاون فرهنگی شهرداری مشهد( برادر سعید جلیلی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم) گروهی رابرای تهیه نقشه ای از وضعیت بی حجابی در مشهد استخدام کرده است.
**واقعیت**
واقعیت این است که تصویر منتشر شده در فضای مجازی تنها یک نقشه از یک طرح پژوهشی عظیم در حوزه سنجش آسیب های اجتماعی به تفکیک محلات مشهد است که چندماه پیش توسط دانشگاه فردوسی مشهد، به سفارش دفتر مطالعات شهرداری مشهد به انجام رسیده است.
میثم ظهوریان ابوترابی، رئیس دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در همین رابطه عنوان کرد: دکتر اکبری، عضو هیات علمی جامعه شناسی دانشگاه فردوسی و دکتر بهروان، عضو دیگر هیات علمی این دانشگاه مجری و ناظر طرح مذکور بوده اند و این طرح مستقیما زیر نظر بنده و دفتر مطالعات انجام شده است و ربط مستقیمی به آقای جلیلی ندارد و حتی قبل از انتشار، ایشان از وجود چنین نقشه ای خبر هم نداشته اند.
وی افزود: برخلاف شایعات در فضای مجازی، در این طرح با جامعه آماری 8000 نفر، نزدیک به 200 شاخص از جمله مسائل کالبدی، خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برداشت شده که همه تبدیل به نقشه شده است تا برای برنامه ریزان قابل فهم باشد.
ظهوریان تشریح کرد: نقشه فقر، نقشه بیکاری، نقشه محل های تجمع معتادین، نقشه میزان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، ترافیک محل و ... از جمله نقشه های دیگر تهیه شده در قالب این طرح بوده است.
در ادامه تصاویر دیگری از این نقشه های فرهنگی اجتماعی محلات مشهد را که رسانه های ضدانقلاب به آن هیچ اشاره ای نکردند را مشاهده می کنید.
به گزارش فارس، به نظر می رسد با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و تحرک رسانه های و کانال های ضدانقلاب از این به بعد باید بیشتر منتظر سیاه نمایی و شایعه پراکنی های این جریان علیه چهره های انقلابی باشیم.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
**شایعه**
طی روزهای گذشته تصویری در فضای مجازی به خصوص کانال های تلگرامی ضدانقلاب دست به دست شده است که منتشرکنندگان آن ادعا می کنند وحید جلیلی، معاون فرهنگی شهرداری مشهد( برادر سعید جلیلی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم) گروهی رابرای تهیه نقشه ای از وضعیت بی حجابی در مشهد استخدام کرده است.
**واقعیت**
واقعیت این است که تصویر منتشر شده در فضای مجازی تنها یک نقشه از یک طرح پژوهشی عظیم در حوزه سنجش آسیب های اجتماعی به تفکیک محلات مشهد است که چندماه پیش توسط دانشگاه فردوسی مشهد، به سفارش دفتر مطالعات شهرداری مشهد به انجام رسیده است.
میثم ظهوریان ابوترابی، رئیس دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در همین رابطه عنوان کرد: دکتر اکبری، عضو هیات علمی جامعه شناسی دانشگاه فردوسی و دکتر بهروان، عضو دیگر هیات علمی این دانشگاه مجری و ناظر طرح مذکور بوده اند و این طرح مستقیما زیر نظر بنده و دفتر مطالعات انجام شده است و ربط مستقیمی به آقای جلیلی ندارد و حتی قبل از انتشار، ایشان از وجود چنین نقشه ای خبر هم نداشته اند.
وی افزود: برخلاف شایعات در فضای مجازی، در این طرح با جامعه آماری 8000 نفر، نزدیک به 200 شاخص از جمله مسائل کالبدی، خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برداشت شده که همه تبدیل به نقشه شده است تا برای برنامه ریزان قابل فهم باشد.
ظهوریان تشریح کرد: نقشه فقر، نقشه بیکاری، نقشه محل های تجمع معتادین، نقشه میزان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، ترافیک محل و ... از جمله نقشه های دیگر تهیه شده در قالب این طرح بوده است.
در ادامه تصاویر دیگری از این نقشه های فرهنگی اجتماعی محلات مشهد را که رسانه های ضدانقلاب به آن هیچ اشاره ای نکردند را مشاهده می کنید.
به گزارش فارس، به نظر می رسد با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و تحرک رسانه های و کانال های ضدانقلاب از این به بعد باید بیشتر منتظر سیاه نمایی و شایعه پراکنی های این جریان علیه چهره های انقلابی باشیم.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *