مزایای چابهار برای سرمایهگذاران خارجی
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره موقعیت های ویژه سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار مزیت و موقعیت جغرافیایی خوبی به دلیل قرار گرفتن در حوزه کشورهای اقیانوس هند را داراست. چابهار می تواند یک بندر آزاد برای کشورهایی که امکان حمل و نقل مناسب ندارند، باشد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ،اکبر ترکان گفت: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سه سال گذشته تلاش کرده است کمبودهای زیرساختی (ریلی ـ بندری ـ جاده ای و هوایی) در مناطق آزاد را پیگیری و مدیریت کند.
وی افزود: چهار منطقه آزاد کشور در سواحل جنوبی در خلیج فارس و دریای عمان یک منطقه در حاشیه دریای خزر و دو منطقه در همجواری با کشورهای آسیای میانه و ترکیه قرار گرفته اند و اقدامات و سرمایه گذاری های مناطق آزاد در حوزه تکمیل زیرساخت های زیربنایی با جدیت دنبال شده است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: توسعه بندر بهمن در منطقه آزاد قشم، افزایش ظرفیت بندرگاه جزیره کیش، احداث بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی از جمله تلاش ها و سرمایه گذاری ها توسط منطقه آزاد در حوزه زیرساخت های دریانوردی است.
ترکان به پروژه های مناطق آزاد در حوزه ساخت بزرگراه و جاده اصلی اشاره کرد و گفت: هدف گذاری های مناطق آزاد در حوزه تکمیل زیرساخت های جاده ای را می توان به احداث راه اصلی و بزرگراه در مناطق آزاد ماکو و ارس و بزرگراهی به طول ۱۰۰ کیلومتر در جزیره قشم نام برد.
وی تکمیل زیرساخت های اصلی را ضروری ترین نیازهای مناطق آزاد کشور دانست و تاکید کرد: روند سرمایه گذاری ها در این مناطق پس از تکمیل زیرساخت ها سرعت می گیرد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره استفاده بازرگانان افغان از بندر چابهار نیز گفت: چابهار بندری برای فعالیت های اقتصادی، تجاری و بازرگانی افغانستان است، ضمن اینکه اتصال ریلی چابهار به مشهد ایران و افغانستان را به لحاظ ریلی به یکدیگر متصل می کند که یکی از مهم ترین و تعیین کننده ترین پروژه ها است.
ترکان ادامه داد: استفاده از ظرفیت هایی هم چون آلومینیوم، فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی از دیگر مزیت های چابهار است که مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است و با آغاز به کار صنایع سنگین و مرتبط با انرژی، یک گام جدی به سمت توسعه در چابهار برداشته شده است.
همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران از روز گذشته در بندر چابهار آغاز بکار کرد و امروز (سه شنبه) پایان می یابد.
انتهای پیام/
وی افزود: چهار منطقه آزاد کشور در سواحل جنوبی در خلیج فارس و دریای عمان یک منطقه در حاشیه دریای خزر و دو منطقه در همجواری با کشورهای آسیای میانه و ترکیه قرار گرفته اند و اقدامات و سرمایه گذاری های مناطق آزاد در حوزه تکمیل زیرساخت های زیربنایی با جدیت دنبال شده است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: توسعه بندر بهمن در منطقه آزاد قشم، افزایش ظرفیت بندرگاه جزیره کیش، احداث بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی از جمله تلاش ها و سرمایه گذاری ها توسط منطقه آزاد در حوزه زیرساخت های دریانوردی است.
ترکان به پروژه های مناطق آزاد در حوزه ساخت بزرگراه و جاده اصلی اشاره کرد و گفت: هدف گذاری های مناطق آزاد در حوزه تکمیل زیرساخت های جاده ای را می توان به احداث راه اصلی و بزرگراه در مناطق آزاد ماکو و ارس و بزرگراهی به طول ۱۰۰ کیلومتر در جزیره قشم نام برد.
وی تکمیل زیرساخت های اصلی را ضروری ترین نیازهای مناطق آزاد کشور دانست و تاکید کرد: روند سرمایه گذاری ها در این مناطق پس از تکمیل زیرساخت ها سرعت می گیرد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره استفاده بازرگانان افغان از بندر چابهار نیز گفت: چابهار بندری برای فعالیت های اقتصادی، تجاری و بازرگانی افغانستان است، ضمن اینکه اتصال ریلی چابهار به مشهد ایران و افغانستان را به لحاظ ریلی به یکدیگر متصل می کند که یکی از مهم ترین و تعیین کننده ترین پروژه ها است.
ترکان ادامه داد: استفاده از ظرفیت هایی هم چون آلومینیوم، فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی از دیگر مزیت های چابهار است که مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است و با آغاز به کار صنایع سنگین و مرتبط با انرژی، یک گام جدی به سمت توسعه در چابهار برداشته شده است.
همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران از روز گذشته در بندر چابهار آغاز بکار کرد و امروز (سه شنبه) پایان می یابد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *