سیمان با LC داخلی به فروش می رسد/ شروط آخوندی برای حمایت از صنعت سیمان
وزیر راه و شهرسازی از افزایش مصرف سیمان با اجرای سیستم اعتباری خرید این محصول از طریق LC داخلی خبر داد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، عباس آخوندی در سمینار توسعه، طرح و اجرای رویه های بتنی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی جلسات متعددی با سازمان برنامه و بودجه برای اجرای سیستم اعتباری خرید سیمان با LC داخلی داشتند و بانک مسکن هم برای همکاری در این طرح اعلام آمادگی کرده تا بدین طریق شاهد افزایش مصرف سیمان در کشور باشیم.
آخوندی افزود: وزارت راه و شهرسازی تلاش دارد تا با استفاده از سیمان در باندهای فرودگاهی، تراورس های راه آهن و جاده ها و همچنین افزایش سهم ساختمان های بتنی نسبت به فولادی، مازاد تولید سیمان را مورد استفاده قرار دهد.
وی ادامه داد: در دهه ۷۰ ما با مازاد عرضه سیمان مواجه بودیم و هم اکنون هم این مشکل وجود دارد؛ زیرا ما بیش از مصرف داخل و صادرات خارجی سیمان تولید می کنیم. با این وجود اظهارات معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره افزایش میزان تولید سیمان تا سال ۱۴۰۴ با اما و اگرهایی مواجه است.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، مشکل صنعت سیمان و بتن کشور در نظام توزیع و بازرگانی آن خلاصه می شود و در این زمینه ایران باید از کشورهای دیگر الگوبرداری کند.
آخوندی اضافه کرد: در برخی از کشورها برای تولید ۱۲۰ محصول از پایه سیمان استفاده می شود، در حالی که در ایران محصولات محدودی از سیمان به دست می آید.
وی اظهار داشت: علاوه بر تغییر نحوه عرضه سیمان باید به دنبال افزایش تقاضا در کشور باشیم و در این زمینه باید بخش بازاریابی صنعت سیمان را فعال تر کنیم و به دنبال تولید محصولات مختلف از سیمان باشیم.
وزیر راه و شهرسازی به اهمیت سیمان در تولید ریل، سد، ساختمان و... اشاره کرد و گفت: سیمان محصولی است که در زندگی مدرن و شهری کاربرد بسیار زیادی دارد و در کشورهای پیشرفته هر روز شاهد افزایش محصولات مختلف با پایه سیمانی هستیم، در حالی که در ایران چنین نوآوری هایی در صنعت سیمان کمتر مشاهده می شود و ما به تولید چند ماده اولیه با پایه سیمان اکتفا کرده ایم.
وی بیان کرد: در ایران علاوه بر اینکه شاهد افزایش انفجاری تولید سیمان هستیم، راهکار مناسبی هم برای افزایش تنوع محصولات سیمانی و بازاریابی فروش این محصول اجرایی نمی شود.
آخوندی تصریح کرد: در سال های ۱۳۷۰ که شاهد افزایش تولید سیمان در کشور بودیم، وقوع بحران تولید سیمان مازاد بر مصرف پیشبینی می شد.
آخوندی افزود: وزارت راه و شهرسازی تلاش دارد تا با استفاده از سیمان در باندهای فرودگاهی، تراورس های راه آهن و جاده ها و همچنین افزایش سهم ساختمان های بتنی نسبت به فولادی، مازاد تولید سیمان را مورد استفاده قرار دهد.
وی ادامه داد: در دهه ۷۰ ما با مازاد عرضه سیمان مواجه بودیم و هم اکنون هم این مشکل وجود دارد؛ زیرا ما بیش از مصرف داخل و صادرات خارجی سیمان تولید می کنیم. با این وجود اظهارات معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره افزایش میزان تولید سیمان تا سال ۱۴۰۴ با اما و اگرهایی مواجه است.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، مشکل صنعت سیمان و بتن کشور در نظام توزیع و بازرگانی آن خلاصه می شود و در این زمینه ایران باید از کشورهای دیگر الگوبرداری کند.
آخوندی اضافه کرد: در برخی از کشورها برای تولید ۱۲۰ محصول از پایه سیمان استفاده می شود، در حالی که در ایران محصولات محدودی از سیمان به دست می آید.
وی اظهار داشت: علاوه بر تغییر نحوه عرضه سیمان باید به دنبال افزایش تقاضا در کشور باشیم و در این زمینه باید بخش بازاریابی صنعت سیمان را فعال تر کنیم و به دنبال تولید محصولات مختلف از سیمان باشیم.
وزیر راه و شهرسازی به اهمیت سیمان در تولید ریل، سد، ساختمان و... اشاره کرد و گفت: سیمان محصولی است که در زندگی مدرن و شهری کاربرد بسیار زیادی دارد و در کشورهای پیشرفته هر روز شاهد افزایش محصولات مختلف با پایه سیمانی هستیم، در حالی که در ایران چنین نوآوری هایی در صنعت سیمان کمتر مشاهده می شود و ما به تولید چند ماده اولیه با پایه سیمان اکتفا کرده ایم.
وی بیان کرد: در ایران علاوه بر اینکه شاهد افزایش انفجاری تولید سیمان هستیم، راهکار مناسبی هم برای افزایش تنوع محصولات سیمانی و بازاریابی فروش این محصول اجرایی نمی شود.
آخوندی تصریح کرد: در سال های ۱۳۷۰ که شاهد افزایش تولید سیمان در کشور بودیم، وقوع بحران تولید سیمان مازاد بر مصرف پیشبینی می شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *